خبرهای داغ:
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: در حوزه اشتغال 103 میلیارد تومان در زمینه محرومین با نگاه به توانمندسازی و کمک به معیشت خانواده ها پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۱۰۴۶۹۴
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، رضا سلم آبادی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان صبح امروز در نشست خبری با اشاره به تبیین دستاوردهای انقلاب در روستاها اظهار داشت: اقدامات محرومیت زدایی را هر دهه که نسبت به دهه قبل بسنجیم فعالیت دستگاه های مختلف متولی خدمت رسانی به مناطق محروم خدمات ارزنده ای را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه رسیدگی به محرومین و روستاها را قبل از انقلاب با بعد از انقلاب باید مقایسه کرد افزود: هرجایی که امام به محرومین و پابرهنگان و نیازمندان اشاره می کردند و به مسئولین توصیه داشتند که خودتان را درگیر افراد خاصی نکنید. محرومین رفاه اجتماعی می خواهند، امکانات اولیه را به مردم برسانید و غفلت نکنید.

مدیرکل کمیته امداد امام با بیان اینکه فقر در ایران به دوران جنگ جهانی اول برمی گردد عنوان داشت: قبل از انقلاب در دهه 40 حدود 70درصد جمعیت کشور روستایی بودند اما در اتفاقاتی کشور مورد تجاوز استعمارگران قرار گرفت و انبار غله  از بین رفت. قحطی حیرت آور بود و آمار زیادی از بین رفتند.

وی ادامه داد: در دهه 40 به بعد بر اثر ملی شدن صنعت نفت ایران  تمام ثروت کشور صرف خرج ایاشی و رفاه طبقه خاصی می شد و درآمد حاصل نفت هیچ گونه رفاهی برای مردم فراهم نمی شد.

سلم آبادی خاطرنشان کرد: تا زمان شکل گیری انقلاب اسلامی هیچ برنامه تحولی فقرزدایی در مناطق روستایی انجام نشد اما بعد از شکل گیری انقلاب رسیدگی به فقرا وظیفه شرعی برای امام بود.

وی یادآور شد: دستگاه هایی که متولی خدمت رسانی به روستاها بودند امکان صدور انقلاب در نقاط محروم را فراهم کردند و امدادرسانی به قشر آسیب پذیر در روستاها آغاز شد.

مدیرکل کمیته امداد امام گفت: در دوران جنگ تحمیلی امام توصیه داشتند که رسیدگی به مستضعفین در جامعه فراموش نشوند و امدادگران قبل از انقلاب گروه هایی شکل دادند که پزشکی و جهاد سازندگی بودند و به روستاها رفتند و گروه های جهادی در آن زمان شکل گرفتند.

وی با بیان اینکه از عوامل صدور انقلاب در سطح کشور دستگاه های خدمت رسان از جمله کمیته امداد بود گفت: در طول 4 دهه در کشور چه اتفاقی افتاده که در اول انقلاب  نیاز مردم پتو، استکان، چراغ گرم کن، اجاق غذا پزی، آرد و زغال بود و حالا بهداشت، درمان، آب، برق و تلفن و مسکن نیاز مردم است.

سلم آبادی توسعه زیرساختی در روستاها را حاصل زحمات بیش از 10 دستگاه عضو کمیته روستا و محرومیت زدایی دانست و افزود: امسال در حوزه اقتصادی فشار و سختی بر مردم وارد شد و در این مدت دستگاه های متولی خدمت رسانی به محرومین ساکت ننشستند و دولت و مجلس نگاه ویژه و عمیقی به محرومین در روستاها داشتند.

وی اظهار داشت: در منطقه درح بخشی را انتخاب کردیم و بیش از 3 میلیارد و 600 میلیون تومان را خارج از برنامه سالانه امداد اختصاص دادیم تا اقدامی خوب آنجا انجام دهیم.

ساخت بیش از 60 مسکن در روستاهای جلاران، ذکری و گل نی

مدیرکل کمیته امداد استان خاطرنشان کرد: اعتباراتی که در روستاهای محروم درح و در روستاهای دارای ضریب 9 در سطح استان که عمده در شهرستان سربیشه و نهبندان بودند و در سه روستا کار ساخت مسکن مشترک با بنیاد مسکن انجام شد که در مجموع بالغ بر 6 میلیارد و 200 میلیون تومان از مرداد ماه امداد به عنوان محرومیت زدایی کار کرده است.

 وی عنوان داشت: اولین سالی است که صف های انتظار افراد پشت نوبت سبد معیشت، درمان محرومین، خدمات درمانی به بیماران صعب العلاج و انتظار جهیزیه و وام در پشت نوبت نداریم تا به حال بیش از 2 برابر برنامه سال معادل مبلغ 26 میلیارد تومان جذب کردیم و نگاه به محرومیت زدایی در روستاها که عمده اعطای وام های ضروری و کارگشایی بوده است.

سلم آبادی بیان داشت: در حوزه اشتغال 103 میلیارد تومان در زمینه محرومین با نگاه به توانمندسازی و کمک به معیشت خانواده ها پرداخت شده است.

وی افزود: در سه روستای جلاران، ذکری و گل نی کار مشترکی برای ساخت مسکن انجام شده که نزدیک به بهره برداری می رسد که بیش از 60 خانه است.

توزیع لوازم ضروری زندگی در مناطق محروم

رئیس کارگروه روستا و محرومیت زدایی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در استان گفت: اقداماتی که در سازمانها صورت گرفته در دهه فجر امسال در کمیته امداد 86 طرح و در بنیاد مسکن 59 طرح داریم.

وی عنوان داشت: در بنیاد مسکن در سه مقوله طرح هادی و بهسازی 31 مورد، کلنگ زنی مسکن محرومین 75 پروژه و افتتاح واحد مسکونی 326 واحد که 29 واحد از محل تفاهم نامه با بهزیستی بوده و اعطای سند مالکیت است.

سلم آبادی ادامه داد: در بسیج سازندگی 38 پروژه، محیط زیست 9 پروژه ، ادره تعاون روستایی 18 برنامه ، شرکت توزیع برق174 پروژه و فناوری اطلاعات 14 برنامه است .

وی اضافه کرد: در جهاد کشاورزی 27طرح افتتاح می شود که در مجموع 630 برنامه و پروژه را دربرمی گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان خاطرنشان کرد: دهه فجر در منطقه درح یک میلیارد و 800 میلیون تومان لوازم ضروری زندگی توزیع می شود و تعمیر و تکمیل و بازسازی مسکن 700میلیون تومان و بهسازی و مقاوم سازی مسکن 814میلیون تومان و در روستاهای ضریب 9 در لوازم ضروری زندگی 825میلیون تومان و کمک به بهسازی سرویس های بهداشتی 480میلیون تومان و بسته های تشویقی کار محوری 110میلیون تومان و در کمک های سبد غذایی و بهداشتی 275 میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه هزینه ساخت سرویس های بهداشتی در روستاهای ذکری، گل نی و جلاران 165 میلیون تومان است افزود: پرداخت ساخت مسکن در دو نوبت بوده است که برای 55 مسکن روستایی در نوبت اول برای هر واحد 11میلیون و 600 هزار تومان و در مرحله دوم برای هر واحد 5میلیون تومان پرداخت شده است و در هر روستا دو چشمه حمام ساخته  و 48میلیون تومان هزینه می شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها