مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل اردو‌های راهیان نور را پل ارتباطی بین نسل جوان و حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد.
کد خبر: ۹۱۰۴۶۹۵
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۸
اردو‌های راهیان نور انتقال دهنده فرهنگ جهاد و شهادت به نسل جوان است
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، نشست قرارگاه امام حسن عسگری (ع) استان اردبیل اردو‌های راهیان نور دانش‌آموزی با حضور مدیر کل و معاونین آموزش و پرورش استان و معاونین سپاه حضرت عباس (ع) در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل برگزار شد.

احمد ناصری مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل در این نشست با تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: یکی از رسالت‌های اصلی نظام تعلیم و تربیت، تربیت فرهنگی، اعتقادی و اخلاقی دانش آموزان است که اردو‌های راهیان نور در راستای معرفی شخصیت برجسته شهدای عرصه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و ارزش‌ها و فرهنگ حاکم بر فضای جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و دفاع مقدس نقش بسزایی دارد لذا به واسطه همین ما می‌توانیم آن فرهنگ و فضا و ظرفیت حاکم بر آن را به نسل جدید منتقل نماییم.

احمد ناصری ضمن یادآوری رشادت‌های رزمندگان نیز گفت: تمام تلاش ما این است که بهترین خروجی را از برگزاری این اردو‌ها داشته باشیم و بی‌شک تداوم برگزاری این اردو‌ها نقطه عطفی برای دستیابی به اهداف مورد نظر در این زمینه خواهد بود که باید در این زمینه از تمام ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده شود.

ناصری گفت: در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در نظر داریم هوشیاری، بصیرت، آگاهی و بستر‌های لازم را برای دانش آموزان ایجاد نماییم تا در مقاطع خاص کشور و مواقع بحرانی حساس آنطوری که باید نقش موثر و سازنده، فداکارانه و ایثارگارانه برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی داشته باشند را ایفا نمایند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به برگزاری مراسمات دهه مبارک فجر تصریح کرد: در حوزه‌های مختلف برنامه ریزی‌ها و تمهیدات لازم انجام یافته تا جشن پیروزی چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران را در استان اردبیل بویژه در مدارس استان برگزار کنیم تا دانش آموزان با دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران بیشتر آشنا شوند.

وی ادامه داد: از اهداف برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب و مراسمات دهه فجر در مدارس استان تببین ارزش‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام خمینی (ره) و آشنا نمودن دانش آموزان عزیز با دستاورد‌های عظیم ایران است.

سرهنگ پاسدار ایرج نقی پور مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان اردبیل نیز در این نشت بیان کرد: طرح شهید بهنام محمدی یکی از طر ح.‌های است که در استان اردبیل با حضور دانش آموزان اجرا می‌شود و دانش آموزان اردبیلی به صورت اردو‌هایی که با عنوان شهید بهنام محمدی اجرا می‌شود از کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی با هدف حمایت از کالای ایرانی بازدید می‌نمایند.

وی با اشاره به برنامه‌های دهه مبارک فجر گفت: از برنامه‌های شخص امسال زنگ انقلاب و آیین صبحگاهی انقلاب در مدارس نواحی ۱ و ۲ شهرستان اردبیل و در تمامی شهرستان ها، بخش‌ها و روستای استان اردبیل است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی افزود: از دیگر برنامه‌های ایام الله دهه فجر نشست‌های بصیرتی و دستاورد‌های چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران در مدارس استان است و نمایشگاه‌هایی با محوریت انقلاب اسلامی و دستاور‌های انقلاب برگزار خواهد شد که در همین راستا از ۴۰ نمایشگاه برت استان تجلیل و به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

وی اظهار کرد: در سال سال‌های گذشته در مرکز شهر اردبیل سرود ۵۰۰ نفری و همگانی توسط دانش آموزان اردبیلی همخوانی می‌شد که چند سال است که این برنامه اجرا نمی‌شود که انتظار می‌رود ان شاء الله باهماهنگی‌های لازم توسط مسئولان محترم آموزش و پرورش امسال این سرود به صورت پر شور در مرکز شهر اردبیل نیز اجرا شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار