فرمانده سپاه ناحیه چناران در گفت‌وگو با «بسیج» خبر داد:
فرمانده سپاه ناحیه چناران گفت: بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج در مناطق شهری و روستایی این شهرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۰۴۷۰۶
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
سرهنگ پاسدار مجید آذرکیش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت: در این ایام بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج در مناطق شهری و روستایی این شهرستان برگزار می‌شود.

 وی دهه فجر را بهترین فرصت برای معرفی دستاورد‌های انقلاب به نسل بعدی دانسته و افزود: ایام الله دهه فجر فرصت مناسبی برای معرفی دستاورد‌ها و آرمان‌های امام و انقلاب به نسل بعدی بخصوص نسل سوم انقلاب در سطح داخلی و منطقه و بین المللی است.

فرمانده سپاه ناحیه چناران در ادامه به نقش و قدرت تاثیرگذاری ایران در سطح منطقه و بین المللی اشاره کرد و افزود: امروزه ایران اسلامی به اذعان نشریه‌های غربی جزء ۷ قدرت برتر جهان است و در بسیاری از معادلات بین المللی نقش ایران برجسته و تاثیرگزار است.

وی خاطر نشان کرد: امروز ایران اسلامی توانسته است حدود ۵۰ بحران را پشت سر بگذارد و به اذعان بسیاری از کارشناسان غربی تحریم‌هایی که می‌توانست کمر یک نظام و کشور را بشکند، امابا ایستادگی و مقاومت انقلاب هم چنان پا برجا و استوار مانده است.

آذرکیش ضمن اشاره به پیشرفت‌های علمی ایران در عرصه‌های مختلف خاطرنشان کرد: ایران از لحاظ رشد علمی سایت سایماگو، که معتبرترین سایت علمی جهان محسوب می‌شود در رتبه بندی‌های عالی در بین ۲۰۰ کشور قلمداد می‌شود.

فرمانده سپاه چناران گفت: دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران قابل مقایسه با دستاورد‌های جهانی نیست. در زمینه ثبت اختراع قبل از انقلاب رتبه ۳۸ در سطح جهانی بودیم، ولی در حال حاضر با تکیه بر دانشمندان داخلی توانسته ایم رتبه هفتم را در جهان کسب کنیم.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت امروز ایران در زمینه هسته‌ای با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست، گفت: پیشرفت دانشمندان ایرانی در عرصه فناوری هسته‌ای دشمن را به وحشت انداخت که به میز مذاکره برگردند. جایگاه ایران در زمینه هسته‌ای قبل از انقلاب رتبه ۷۷ بود، ولی الان با همت و پشتکار دانشمندان جوانان انقلابی توانسته رتبه ۱۲ را در بین کشور‌های جهانی کسب کنند.

سرهنگ آذرکیش در ادامه خاطر نشان کرد : در زمینه تکنولوژی نانو قبل از انقلاب جایگاه ۵۸ بودیم، ولی بعداز انقلاب رتبه ۱۶ را در سطح بین المللی کسب کردیم و در قسمت هوا فضا رتبه ۴۵ دنیا بودیم، ولی امروز رتبه ۱۲ را در سطح جهانی داریم و ایران از لحاظ رشد علمی به طور کل قبل از انقلاب در جایگاه ۵۲ بود، ولی در حال حاضر در رتبه پانزدهم دنیا قرار دارد و تمام این پیشرفت‌ها همزمان با پیشرفت‌های جهانی سایر کشور‌ها بوده و آن‌ها هم تمام توان و تلاش خود را در جهت پیشرفت علمی کشور به کار برده اند.

وی یادآور شد: همه پیشرفت‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی مدیون رهبری داهیانه امام رحمه الله علیه و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و رشادت‌های ملت بزرگ ایران در عرصه‌های مختلف است و امیدواریم آینده انقلاب اسلامی به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تحقق حیات طیبه برای همه ملت ایران، تشکیل تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی برای ظهورحضرت، ولی عصر (عج) باشد.

فرمانده سپاه چناران در ادامه با اشاره به اهم برنامه‌های سپاه و بسیج چناران در این ایام گفت: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری جشن‌های انقلاب، نواختن زنگ انقلاب در مدارس، غبار روبی مزار شهدا، برگزاری نشست‌های روشنگری، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی، برگزاری مراسم یادواره شهدا و افتتاح پایگاه مقاومت، برگزاری نمایشگاه عکس و دستاورد‌های انقلاب اسلامی و افتتاح طرح‌های عمرانی از جمله برنامه‌های شاخص بسیج این شهرستان در دهه فجر امسال است.

وی در پایان حضور پرشور و باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را پاسخی قاطع و محکمی به استکبار جهانی دانست و ابراز امیدواری کرد: مردم ولایت مدار و انقلابی ایران اسلامی با حضور پرشور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و شهدا بیعت کرده و با مشت‌های گره‌کرده پاسخ محکمی به توطئه‌های دشمنان خواهند داد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها