به مناسبت ایام فاطمیه مراسم پرفیض زیارت عاشورا با حضور اصناف و بازاریان شهرستان میبد در مسجد امام علی (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۴۷۲۶
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از میبد، به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) مراسم پرفیض زیارت عاشورا با حضور اصناف و بازاریان و جمعی از مسئولین شهرستان میبد در مسجد امام علی (ع) برگزار شد.
در ابتدای این مراسم جمعی از بازاریان و کسبه شهرستان با حضور در پارک فلسطین همراه با گروه دوچرخه سواری مسیر پارک تا مسجد جهت فرهنگ سازی برای روز بدون خودرو رکاب زدند.
در ادامه مراسم حجت الله خلیلی رئیس اداره صمت شهرستان میبد در خصوص فعالیت‌های بسیج اصناف بیان داشت: جذب ۶۲۰ عضور عادی و تبدیل عضویت ۲۲۳ نفر از کسبه بعنوان عضو فعال بسیج اصناف، برگزاری کارگاه‌های آموزشی فقه بازار، طرح صالحین و اخلاق اسلامی با حضور سخنرانان استانی و شهرستانی، برپایی ۳ دوره یادواره شهدای اصناف، تجلیل از خانوانده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران با حضور در منازل یا محل کسب، توزیع پرچم و بنر در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی به اصناف جهت نصب در سر درب مغازه‌ها و اعزام کاروان‌های راهیان نور و سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) از جمله اقدامات بسیج اصناف بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اصناف میبد در راستای وظایف قانونی خود ۲۵۶ واحد بدون پروانه را شناسایی که ۱۶۰ مورد را به اماکن جهت اعمال قانون معرفی کرده است. تعداد بازرسی‌های صورت گرفته توسط اصناف شهرستان ۳ هزار ۸۳۵ مورد بوده که از این تعداد ۳۳۰ مورد اخطار پلمپ و ۱۸۲ مورد پلمپ صورت پذیرفته است.
خلیلی تعداد پرونده‌ای تعزیراتی را ۲۱۶ مورد عنوان و ابراز داشت: در سال جاری تا پایان دیماه ۳۱۱ مورد تخلف کشف شده که ارزش ریالی پرونده‌های متشکله ۵۳۶ میلیون و ۵۲۳ هار و ۱۰۰ مورد بوده است.
رئیس اداره صمت شهرستان میبد در پایان با اشاره به صدور و تمدید ۴۶۸ پروانه کسب در شهرستان اذعان داشت: در سال جاری تعداد کل گزارش‌های مردمی ۱۸۵ و تعداد اخطار تداخل صنفی نیز ۵۵ مورد بوده است.
در پایان این مراسم توسط مسئولین جمعی از بازاریان و فعالین ورزش‌های همگانی شهرستان تجلیل شدند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات