یک استاد دانشگاه در گفتگو با بسیج:

جریان حامی سازش با آمریکا "برجام اقتصادی" را در دستور کار گذاشته / کنوانسیون CFT یا خود تحریمی در ادامه پروژه سازش با بیگانگان است

دکتر آقایی گفت: متأسفانه از زمان روی کارآمدن دولت یازدهم و انتهای دولت دهم توافق و مذاکره با آمریکا توسط برخی در کشور شکل گرفت که نتیجه آن مذاکرات سریالی برجام پوچ و بدون دستاورد شد،اما با توجه به ضعف سیاست های دولت از همان موقع برجام های بعدی مثل برجام موشکی،منطقه ای و اکنون هم برجام اقتصادی در دستور کار گذاشتند.
کد خبر: ۹۱۰۴۷۵۰
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ دکتر فرزاد آقایی از اساتید نخبه بسیجی و عضو هیئت علمی دانشگاه انقلاب اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج با اشاره به طرح سازش با آمریکا گفت: برخی جریان های سیاسی که عمدتا از اول انقلاب کارشان بزک کردن آمریکا و چهره غرب در داخل کشور است جدیدا با اظهارنظرهایی و عملیات روانی های گسترده توسط رسانه های زنجیره ای که در اختیار آنهاست در پی این هستند مراکز تصمیم ساز جمهوری اسلامی را به وادادگی و یا به تعبیری سازش با آمریکا الزام کنند در صورتی که تجربه 40 ساله انقلاب اسلامی نشان داده که سازش با آمریکا امنیت سوز و تفکر مقاومت امنیت ساز است.

وی افزود: هرجا جمهوری اسلامی به خود و ظرفیت های درونی اعتماد کرده است پیروز شده ولی در جاهایی که در اثر نفوذ تفکر غرب پرستی گول آمریکا و کشورهای استکباری را خورده اند ضربه خورده ایم.

دکتر آقایی اظهار داشت: در جنگ تحمیلی با وجود اینکه ایران دست خالی بود و همه قدرت ها علیه ما متحد شده بودند با تکیه بر قدرت مردم و جوانان و هوشمندی های ولی فقیه و فرماندهان شجاع نظامی رزمندگان ما توانستند یک پیروزی و کارنامه درخشان بیافرینند ولی امروز متأسفانه چشم امید برخی از مسئولین به اروپا و غرب است و به همین دلیل در حوزه هایی دچار مشکل شده ایم.

وی افزود: ملت ایران طی این چهل سال همواره در صحنه های مختلف نشان داده است که به کشور و وطن خود وفادار است و از نفوذ بیگانگان در کشور و عناصر تصمیم ساز به شدت بیزار است و علت قیام آنها سال 57 علیه رژیم فاسد شاهنشاهی همین استقلال در تصمیم گیری بود،آنها به وضوح می دیدند که شاه ایران نشانه مترسک برای مردم است و همه امور به دستور آمریکا انجام می شود.

این استاد بسیجی ادامه داد: انقلاب اسلامی با هوشمندی های امام خمینی(ره) شکل گرفت و دست سلطه گران را در کشور به طور کامل قطع کرد،اگرچه رهبری مقتدرانه امام خامنه ای پس از رحلت امام تاکنون برای انقلاب و مردم ایران دستاوردهای زیادی داشته است ولی تغییر رفتار برخی از مسئولین اکنون سبب ایجاد تنش های اقتصادی و فرهنگی و بعضی اوقات سیاسی در کشور شده است.

وی افزود: دشمنان ایران به خوبی دریافته اند که ابتدا باید روحیه استکبار ستیزی و بیزاری از غرب را از ملت بگیرند تا بتوانند استحاله جمهوری اسلامی را پیش ببرند و در این راستا نارضایتی مردم از انقلاب و راه انداختن اعتراضات خیابانی را در دستور کار گذاشته اند.

این فعال فرهنگی تأکید کرد: اگرچه سیاست خارجی سازشی برخی از دولت ها در ایران زمینه را برای نفوذ بیشتر غرب در کشور فراهم کرده است ولی اکنون نقشه های دشمن در جهت های مختلفی چون اقتصادی،فرهنگی،سیاست خارجی و بعضا دخالت در امور داخل متمرکز شده است.

وی افزود: متأسفانه از زمان روی کارآمدن دولت یازدهم و انتهای دولت دهم توافق و مذاکره با آمریکا توسط برخی در کشور شکل گرفت که نتیجه آن مذاکرات سریالی برجام پوچ و بدون دستاورد شد،اما با توجه به ضعف سیاست های دولت از همان موقع برجام های بعدی مثل برجام موشکی،منطقه ای و اکنون هم برجام اقتصادی در دستور کار گذاشتند.

دکتر آقایی در همین خصوص تصریح کرد: دشمن در برجام اقتصادی می خواهد استقلال مالی کشور را بگیرد و قراردادهای استعماری که فقط برای ایران انجام آنها الزام آور است را در کشور نفوذ داده اند.

وی افزود: کنوانسیون استعماری مقابله با تأمین مالی تروریسم موسوم به CFT در حقیقت در ادامه برجام آمریکایی و همان تفکر سازش با آمریکا تعریف می شود،که به استناد تحقیق کارشناسان و نخبگان این زمینه یک نوع خود تحریمی محسوب می شود.

این محقق تاریخ انقلاب اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: در واقع جریان غرب زده و آمریکا پرست داخلی در یک پروژه سنگین کاری خود اعمال فشار ابتدا به مردم با راه انداختن همین صف های گوشت و مرغ و بعد به مسئولین تصمیم گیرنده کشور را در دستور کار گذاشته اند و با این دو مولفه فشاری می خواهند به مطلوب خود که همان "سازش با آمریکا" است دست پیدا کنند.

ارسال نظرات