مدیر حوزه‌های علمیه استان کردستان از برگزاری نمایشگاه چهل محفل عشق به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با هدف آشنایی جوانان با انقلاب و دستاورد‌های آن خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۴۹۰۳
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰
حجت الاسلام عباس عربیان مدیر حوزه علمیه استان کردستان در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت: در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال ۴۰ غرفه طراحی خواهیم کرد که هر غرفه‌ای مختص به یکی از دستاورد‌های نظام در طول ۴۰ سال انقلاب و همچنین خدمات و جایگاه نظام در منطقه و جهان باشد.

وی اظهار کرد: غرفه‌ای اختصاصی به برکات سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان و دستاورد‌های ایشان برای استان راه اندازی خواهیم کرد و به مخاطبان در قالب بروشور‌هایی انتقال خواهیم داد.

وی افزود: غرفه‌ی بعدی معرفی شهدای بومی استان کردستان خواهد بود که اسامی آن‌ها و بعضی از خاطراتشان به نمایش گذاشته می‌شود و به نسل سوم انقلاب نشان می‌دهیم که پدران و برادرانمان برای این انقلاب و نظام جان خود را داده اند.

حجت الاسلام عباس عربیان با اشاره به اینکه کردستان در تمام مراحل پا به پای نظام و انقلاب حرکت کرده است بیان کرد: ما باید در این غرفه‌ها به جوانان کردستان و تمام دنیا نشان دهیم که در زمان جنگ تحمیلی هشت ساله با عراق خانواده‌هایی را در این استان بودند که چند شهید را تقدیم خاک پاک میهن کردند؛ و پیش مرگه‌های کورد با تمام توان خود با نظام همراهی کردند.

دو اپلیکیشن رونمایی خواهد شد یکی با نام شهدای کردستان و دیگری دستاورد‌های سفر مقام معظم رهبری خواهد بود.

وی گفت: غرفه‌ی دیگری با موضوع پیش مرگان کورد برپا خواهیم کرد که خدمات آن‌ها را به نظام و انقلاب نشان می‌دهد و بروشور که در همین رابطه طراحی شده در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: صنایع دستی استان کردستان دارای یک غرفه خواهد بود که نشان دهنده پیشرفت صنایع دستی استان در طول ۴۰ سال انقلاب است و اینکه تعدادی از آن‌ها به ثبت ملی و جهانی رسیده اند.

عربیان گفت: غرفه‌ی بعدی اختصاص به سپاه پاسداران دارد که اقتدار نظام را نمایش می‌دهد و جایگاه امنیتی ایران را در منطقه و جهان به مخاطبان انتفال می‌دهد.


وی بیان کرد: در غرفه‌ای دیگر کتاب‌هایی که در مورد اقدامات استان کردستان در انقلاب ۵۷ نوشته شده و همچنین اقدامات پیشمرگ‌های کورد جمع آوری می‌شود و به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی افزود: در این نمایشگاه مسابقاتی را برگذار خواهیم کرد که شامل دارت استکبار ستیزی و نقاشی کودکان است.

وی در پایان گفت: بعد از اتمام ۲۲ بهمن این غرفه‌ها را به دانشگاه ها، سرباز خانه‌ها و مدارس انتقال می‌دهیم تا جوانان و نوجوانان ما ببینند و در جریان تمام اتفاقات انقلاب و نظام در این ۴۰ سال قرار بگیرند و آن‌ها را با این مطالب درگیر کنیم.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات