استاندار اردبیل گفت: ۱۳ کیلومتر از راه ارتباطی شهر هشجین خلخال در سال ۹۸ با اعتبارات استانی تعریض و تکمیل می‌شود.
کد خبر: ۹۱۰۴۹۱۰
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، اکبر بهنام جو در جلسه شورای اداری بخش خوروش رستم اظهار داست: از اعتبارات استانی و ملی راه‌های روستایی تعمیر می‌شود و نقاطی که به اعتبار بیشتری نیاز دارند اعتبار آن‌ها از محل سفر ریاست جمهوری تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه در صورت تکمیل راه‌های ارتباطی شهر هشجین و روستای تابعه دسترسی به مراکز شهر‌های بزرگ راحت‌تر می‌شود، افزود: با بهره‌برداری از این راه‌ها که هم اکنون توسط پیمانکار طرح‌های راه‌سازی در حال اجرا است، شهر هشجین و روستا‌های تابعه با استفاده از این راه اصلی، ایمن و راحت به مرکز استان و تهران دسترسی خواهند داشت.

استاندار اردبیل گفت: برای حضور در شهرستان‌ها و مراکز بخش‌های استان به‌صورت هر ۴۵ روز یک بار جلسات اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی شده و همراه مدیران کل مرتبط با مسائل و مشکلات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بهنام جو بیان کرد: پایان کار مطالعات ۱۱ هزار هکتار از اراضی بخش خورش رستم برای اجرای طرح‌های بزرگ آبخیزداری با هدف تغذیه آب سفره‌های زیر زمینی و مقابله با پدیده سیلاب در دره‌ها و مسیل‌های طبیعی آب‌های روان انجام شده است.

وی افزود: ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی با مطالعاتی که انجام شده، آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران و کشاورزانی که طرح‌های دارای توجیه اقتصادی دارند، است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه مسؤولان شهرستان و شورای بخش و روستا با همدلی و وفاق در رابطه با تعریض راه هشجین تلاش کنند، افزود: مشکلات موجود در رابطه با معارض این راه‌ها تا جلسه آینده باید احصا و مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

بهنام جو تصریح کرد: در رابطه با تامین آب شرب روستا‌ها نیز باید کارشناسان متولی، اطلاعات را جمع آوری کرده و در رابطه با میزان اعتبار لازم تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: پیمانکار ناحیه صنعتی مشخص شده و باید سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی را جهت آغاز عملیات احداث واحد‌های تولیدی دعوت کنیم.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه از لحاظ گردشگری منطقه خلخال پتانسیل زیادی دارد بیان داشت: این منطقه همیشه مورد توجه قرار گرفته و مطمئنا با تکمیل راه اصلی کلور_درام گشایش دیگری از باب اقتصادی و گردشگری در این شهرستان ایجاد می‌شود.

ارسال نظرات