خبرهای داغ:
مدیر کل کمیته امداد فارس گفت: ما در خانواده بزرگ کمیته امداد فارس، تعداد زیادی فرماندار و مدیرکل، پزشک سرشناس، استاد دانشگاه و حتی وزیر و نماینده مجلس و شهید مدافع حرم تربیت کردیم.
کد خبر: ۹۱۰۴۹۲۷
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، محمد بذرافشان مدیر کل کمیته امداد فارس در نشست خبری تشریح دستاوردهای چهل ساله کمیته امداد امام خمینی فارس با بیان اینکه کیمته امداد با اختلاف بیست روز از پیروزی انقلاب و به فرمان امام راحل(ره) تأسیس شد که کهن ترین نهاد انقلابی محسوب می شود؛ گفت: ما در خانواده بزرگ کمیته امداد فارس، تعداد زیادی فرماندار و مدیر کل، پزشک متخصص سرشناس، نماینده مجلس، استاد دانشگاه و حتی وزیر و شهید مدافع حرم تربیت کردیم که این نشان می دهد کمیته امداد باعث شده که فقر، مانع شکوفایی استعداد نشود.

بذرافشان افزود: وقتی به اندیشه امام نگاه می کنیم میبینیم ادبیات امام ادبیات انقلابی و برگرفته از قرآن است و همانگونه که حمایت از محرومین، مستضعفین و ایتام را در جای جای قرآن می بینیم، در کلام و اندیشه امام(ره) نیز این موارد قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب، تاسیس شجره طیبه کمیته امداد امام خمینی(ره) با رویکرد اندیشه امام(ره) است.

 وی ادامه داد: مددجویان در حوزه ورزشی، رباتیک و عرصه های دیگر صاحبان مقام های آسیایی و جهانی شدند و در بحث شهدای مدافعین حرم هم بسیاری از کسانی که جان خود را فدا کردند از همین مددجویان بوده اند که مایه افتخار کشور و اسلام شدند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس گفت: در مباحث و آموزش های قرآنی، بیش از 800 حافظ قرآن و بیش از 2000 تلاشگر قرآنی در کمیته امداد فارس حضور دارند.

وی افزود: 96888 نوعروس و 19148 پسر تحت پوشش کمیته امداد از کمک هزینه ازدواج بهره مند شدند و به 1821 نفر از بانوانی که بر اثر فوت همسر یا طلاق، بی سرپرست شدند در حوزه جهیزیه کمک شد که مجددا با ازدواج دائم به کانون خانواده برگردند.

بذرافشان اظهار کرد: 732 هزار دانش آموز و 182680 دانشجو از کمک هزینه های تحصیلی کمیته امداد بهره مند شدند و 6840 نفر نیز در بحث استعدادهای درخشان و نخبگان از کمک های ویژه ای برخوردار گردیدند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس گفت: در حوزه تعالی مبانی اعتقادی خانواده ها برنامه های ویژه ای داشته ایم و 28740 نفر در طول این 40 سال به مشهد اعزام شده اند و در همین راستا دو سال اخیر کارها پیشرفت خوبی داشته است و فردا نیز 600 نفر به مشهد مقدس اعزام می شوند.

بذرافشان افزود: 64 هزار نفر برای مباحث اعتقادی و فرهنگی به استان های دیگر و 4000 نفر به کربلا اعزام شده اند و در مجموع در راستای این موضوع  95 هزار نفر اعزام صورت گرفته است.

بذرافشان گفت: در آغاز تاسیس کمیته امداد به بحث اشتغالزایی توجه نشده بود اما بعدها با اجرای 106 هزار طرح، 128 هزار فرصت شغلی برای خانواده ها ایجاد کردیم و قریب به 31 هزار خانوار خودکفا شدند و در همین راستا در 14 اسفندماه امسال جشن اشتغال و خودکفایی 2 هزار خانوار را برگزار می کنیم.

وی بیان داشت: در بحث اشتغالزایی همچنین طرح های دانش بنیان را دنبال و اجرا می کنیم.

بذرافشان به اهدای 400 پنل خورشیدی و توزیع 400 خودرو در میان مددجویان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بحث پنل خورشیدی بسیار مفید و مورد استقبال واقع گردید و امسال هم این کار انجام خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس با بیان اینکه اعتقاد داریم آموزش پایه و اساس است گفت: بر همین اساس 377 هزار نفر را آموزش های فنی، حرفه ای داده ایم و حتی مددجوها را به شهرستان های و استان های مختلف برای کسب فن و حرفه تخصصی اعزام کردیم.

وی افزود: در بحث کاریابی؛ بیمه دوساله 6300 نفر فرزند مددجو یا زن سرپرست خانوار را تقبل کردیم و آن ها را به کارگاههای مختلف معرفی کردیم.

بذر افشان گفت: در بحث وام های قرض الحسنه نیز در سال جاری که وضعیت اقتصادی دشوار بوده است بالغ بر 35 میلیارد تومان وام قرض الحسنه کارگشایی داده ایم که با احتساب وام های گذشته در چهل سال انقلاب 91 میلیارد و 600 میلیون تومان وام داده شده است و 46777 نفر از این وام ها بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه 40918 نفر در صنندوق امداد ولایت سپرده گذاری کرده اند تاکید کرد: در حوزه مشارکت کمک های مردم علیرغم مشکلات اقتصادی و تبلیغات هایی که مخالفان بر علیه امداد داشته اند، سرمایه اجتماعی ما در حال رویش بوده و نه ریزش تا جایی که 444777 مشترک فعال صندوق صدقات  و 102 مرکز نیکوکاری فعال داریم که از این منظر رتبه اول کشور را در سه سال متوالی کسب کرده ایم.

بذرافشان افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس بالغ بر 100 هزار حامی فعال از داخل و خارج از کشور دارد و از این نظر هم در جذب حامیان رتبه اول کشور را داشته است.

بذرافشان گفت: اگر چه بحث زکات در گذشته در حوزه کمیته امداد امام خمینی(ره) نبوده است اما در سه سال اخیر در بحث زکات هم رتبه اول کشور را دارا هستیم.

وی تصریح کرد: در بحث درآمدزایی طی ده ماه گذشته بعد از تهران در رتبه دوم کشور قرار داریم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس به فعالیت های این نهاد در بحث مسکن هم اشاره کرد و گفت: در این حوزه 36 هزار باب مسکن در روستاها و شهرها خرید و احداث کرده ایم و در سال 97 نیز 1400 واحد در حال احداث و یا تحویل شده است.

وی افزود: در حوزه تعمیرات مسکن خانواده های تحت پوشش نیز قریب به 80000 واحد مسکونی را تعمیر و تحویل داده ایم و در 33 هزار انشعاب نیز به خانواده ها کمک شده است.

بذرافشان ادامه داد: در حوزه مسکن مهر در سال 95 تعداد 1485 واحد تکمیل کردیم و تا کنون به تکمیل قریب به 3 هزار مسکن کمک کردیم.

وی بیان کرد: 1832 واحد مسکن از محل اعتبارات سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری و 1380 واحد از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری کمک شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس با بیان اینکه این نهاد در بحث درمانی ورود جدی دارد و برای آن اهمیت ویژه ای قائل است، گفت: در حوزه درمان 56300 نفر بیمه پایه شهری داریم که هم به مددجویان شهری و هم روستایی کمک های شایانی می شود.

وی افزود: در این راستا مددجویان شهری از همه امکانات مراکز درمانی  استفاده می کند و روستایی هم در قالب بیمه سلامت از خدمات بهره مند هستند.

وی تصریح کرد: 9332 نفر از مددجویان سرپرست خانوار مشمول بیمه تامین اجتماعی و بازنشست شدند و از مستمری سازمان تامین اجتماعی بهره مند هستند.

بذرافشان با اشاره به لزوم توجه ویژه به بیماران و تکریم همراهان آن ها اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شیراز قطب پزشکی است و بیماران بسیاری از نقاط مختلف استان و حتی کشور به این شهر می آیند امسال کلنگ زنی اقامتسرای همراه بیمار را داشتیم و احداث 100 سوئیت 100 متری را در برنامه داریم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس به برنامه های دهه فجر این نهاد اشاره کرد و گفت: افتتاح کانون فرهنگی کمیته امداد، کلنگ زنی اداره منطقه 6 شیراز، افتتاح اداره کمیته امداد بخش سرچهان، افتتاح ساختمان اداری کمیته امداد شهرستان کوار، اعزام 1400 نفر از مددجویان به مسهد مقدس، افتتاح 1400 واحد مسکن، تجلیل از خیرین برتر استان و جشن دو هزار خانوار خودکفا از برنامه های امسال دهه فجر در استان فارس خواهد بود.

وی در پایان سخنان خود از احداث 3800 واحد جهت مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس خبر داد و گفت: امسال در حضور استاندار سابق استان فارس قرار شد 1000 واحد مسکن جهت مددجویان ساخته شود و استاندار جدید فارس نیز وعده داد در بحث تامین زمین و ساخت و ساز 2800 واحد دیگر کمک کند که باین حساب در مجموع در سطح استان فارس 3800 واحد جهت مددجویان کمیته امداد احداث خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها