سید ساجد یعقوبی
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: انقلاب اسلامی در حوزه سخت‌افزاری از جمله سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی و همچنین با تربیت ورزشکاران و مربیان توانمند در حوزه نرم‌افزاری برکات بی‌نظیری را برای ورزش استان به ارمغان آورده است.
کد خبر: ۹۱۰۴۹۳۱
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
انقلاب اسلامی برکات بی‌نظیری برای ورزش به ارمغان آورده است
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، بهرام آقاخانی مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل در جمع خبرنگاران استان با اشاره به برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه فرهنگی ورزشی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سطح استان، اظهار داشت: در آستانه چهل سالگی و بلوغ انقلاب اسلامی هستیم و به همین مناسبت برنامه‌های مختلفی را با موضوعات متنوع در سطح استان برگزار خواهد شد تا ورزش و جوانان نیز سهمی در این جشن بزرگ داشته باشد.

وی افزود: همزمان برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی ورزشی، ۵ پروژه عمرانی نیز شامل استخر شهید رجایی، سالن روستای شام‌اسبی، سالن ایثار پارس‌آباد، خوابگاه ورزشی پارس آباد و سالن سنگ‌آباد شهرستان کوثر افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید همچنین به مناسبت سالروز ورود بنیان‌گذار انقلاب اسلامی به ایران ۴۰ همایش پیاده‌روی همگانی به طور همزمان برگزار خواهد شد.

آقاخانی با اشاره به دستاور‌های گوناگون انقلاب اسلامی، تصریح کرد: انقلاب اسلامی برکات بسیاری را در حوزه‌های مختلف برای ایران عزیز داشته و در ۴۰ سال اخیر ورزشکاران برای در میادین بزرگ بین‌المللی همچون المپیک بیش از ۳۶ مدال به ارمغان آورده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان اردبیل با بیان اینکه ورزش استان اردبیل نیز بعد از انقلاب در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار پیشرفت چشم‌گیری داشته، افزود: پس از انقلاب اسلامی در استان اردبیل زیرساخت ورزشی بسیاری ساخته شده، حتی گسترده این زیرساخت‌ها تا برخی روستا‌ها نیز رسیده و نمونه بارز آن استادیوم ۲۰ هزار نفری علی دایی و سالن ۶ هزار نفری حسین رضازاده است.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب در کل اردبیل تنها ۵۱ نفر مربی در رشته‌های مختلف ورزشی داشتیم، اما به برکت انقلاب اسلامی و توجه به ورزش، امروز بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ مربی فعال در زمینه‌های گوناگون مشغول فعالیت هستند.

آقاخانی با اشاره به اهمیت توجه ویژه به ورزش بانوان، بیان داشت: بانوان نقش اساسی در خانواده دارند و باید به ورزش این حوزه نیز توجه‌ای داشت که در همین راستا برنامه‌های ویژه‌ای برای ورزش همگانی بانوان در نظر داریم تا با شروع ورزش در خانواده‌ها، جامعه را به سوی جامعه‌ای سالم سوق دهیم البته باید اشاره کنم که در سطح استان سالن‌های ورزشی از صبح تا ساعت ۱۷ در اختیار بانوان است.

مدیرکل ورزش و جوانان اردبیل از میزبانی صعود زمستانی خبر داد و متذکر شد: تا پایان سال ۹۷ برنامه‌های متنوعی داریم که میزبانی از صعود زمستانی و اجرای جشنواره آدم برفی با حضور سایر استان‌ها از جمله این برنامه‌ها است.
ارسال نظرات