خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص):
مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) گفت: خانواده برخی سرداران اقتصادی کشورمان خارج از کشورند. مشخص است که این سردار اقتصادی نمی‌تواند همچون سردار جنگی که در شلمچه بوده بجنگند.
کد خبر: ۹۱۰۴۹۶۱
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سردار محمدجعفر اسدی مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) در مراسم نکوداشت شهید مرتضی جاویدی شهید شاخص راهیان نور کشور که با حضور فرماندهان و رزمندگان استان فارسی در دوران دفاع مقدس، خانواده معظم شهدا، خانواده شهیدجاویدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مسئولان استانی در محل سالن سعدی دانشکده باهنر شیراز برگزار شد، گفت: خانواده برخی سرداران اقتصادی کشورمان خارج از کشور بوده و یا فرزندان آنان در انگلیس و آمریکا مشغول تحصیل هستند و مشخص است که این سردار اقتصادی نمی‌تواند همچون سردار جنگی که در شلمچه بوده بجنگند.

وی اظهار داشت: پیام شهدا و سفارش امام راحل (ره) این است که نگذارید انقلاب به دست نا اهل بیفد و امروز باید این مهم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

اسدی تصریح کرد: اینکه رهبری مدام می‌گویند  بصیرت داشته باشیم، برای این است که اشتباه نکنیم، امروز باید حق را شناخت و در برای تحقق اهداف در این راه گام برداشت.

این یادگار دوران دفاع مقدس به دشمنی‌های آمریکا اشاره کرد و افزود: از روز اول رهبری فرمود اعتماد به آمریکا نداریم و برخی اعتماد داشتند و نمونه بارز این بدعهدی‌ها را می‌توان در مذاکره‌ها دید. آمریکا شیطان بزرگ است و باید بپذیریم معامله با شیطان محال است و معامله با آن نیز برد برد ندارد.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) بیان کرد: برخی اعتقاد دارند ایران چرا در تامین امنیت، عراق، سوریه و یمن کمک می‌کند و این در حالی است که اگر این مهم اتفاق نیفتد بمب‌ها و انفجارها در کشور ما اتفاق می‌افتد.

وی گفت: امروز با تلاش‌ها و مجاهدت‌های صورت گرفته خط مقدم جنگ را آن طرف مدیترانه برده و در صحنه نظامی شش ارتش بزرگ را برای اسلام تدارک دیده‌ایم، تا این اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک بنشاند و این مسیر نیز ادامه می یابد.

در این مراسم رئیس دانشگاه فنی‌حرفه‌ای استان فارس نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: تعدادی از همرزمان شهید جاویدی در این دانشگاه مشغول خدمت هستند که جای بسی افتخار است که با چنین بزرگوارانی همکار باشیم.

محمدجامعی افزود: دانشکده باهنر شیراز نیز مفتخر است در محیط این دانشگاه میزبان قبور مطهر یک شهید گمنام و شهید ولی نوری باشد و از این دو شهید عزیز در عرصه علم و فناوری الهام بگیرد.

رئیس دانشگاه فنی‌حرفه‌ای استان فارس از حضور باشکوه همرزمان شهید جاویدی در مراسم نکوداشت این شهید قدردانی کرد و گفت: بدون شک برگزاری این نشست‌ها تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ شهید و شهادت دارد و باید این مهم نیز در بین نسل امروز بیش از پیش نهادینه شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس استان فارس نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید مرتضی جاویدی اظهار داشت: شهید جاویدی فرمانده گردان فجر از لشکر المهدی (عج) در دوران دفاع مقدس بود که در عملیات والفجر 2 با مدیریت، شجاعت و مقاومت توانست نامی نیک از خود بر جای بگذارد.

سرهنگ پاسدار حمید رضا گرامی افزود: این شهید والا مقام درخواست فرماندهان ارشد خود برای عقب نشینی را نپذیرفت و با حرکت جهادی خود به جامعه بشریت درس شجاعت و مدیریت در بحران داد.

گرامی به برنامه‌های اداره  کل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس استان فارس اشاره کرد و گفت: یکی از این برنامه‌ها جمع‌آوری اسناد مربوط به رزمندگان برای تدوین کتاب دفاع مقدس در فارس است که این مهم در حال انجام است.

وی از رزمندگان دوران دفاع مقدس درخواست کرد برای تدوین این کتاب و جمع آوری اسناد اداره کل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس استان فارس را همراهی کنند.

به گزارش بسیج، شهید مرتضی جاویدی هفتم بهمن 1365 در عملیات کربلای پنج پس از روز‌ها تلاش و جهاد به یاران شهیدش پیوست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها