کارشناس و فعال فرهنگی در گفتگو با «بسیج»:
یکی از فعالان فرهنگی با اشاره به اینکه در طول تاریخ همواره فرهنگ غنی و عمیق اسلامی ایرانی ما مورد هجمه قرار گرفته است، افزود: برای چپاول منابع عظیم کشور، بیشترین تلاش برای تغییر فرهنگ ایرانی اسلامی این مرز و بوم بوده چراکه با وجود فرهنگ و روحیه مقاومت مردم، چپاول و غارت ممکن نبود.
کد خبر: ۹۱۰۴۹۶۹
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵

حجت الاسلام حبیب کریمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اظهار داشت: هر چند با پیروزی انقلاب اسلامی، روح تازه ای در کالبد فرهنگ غنی اسلامی ایرانی دمیده شد و به برکت امام راحل و مجاهدت شهدا در کل آحاد جامعه و نهادهای حکومتی جریان یافت ولی برخی زمینه ها و ریشه های متعدد فرهنگ منحطّ غرب، همچنان باقی ماند و به مرور زمان در بخش هایی از فرهنگ در قالب هجمه هایی بی سر و صدا رشد و روز به روز گسترش یافت.

حجت الاسلام کریمی ادامه داد: دشمنان با استفاده از ابزارهای جدید، رسانه های مجازی و با بهره گیری از سیاست، صنعت و پول، جبهه بندی عظیم فرهنگی را در مقابل ما تشکیل دادند و مثل سیلی بزرگ به سمت این فرهنگ متعالی، همواره هجوم می آورند.

این فعال فرهنگی تاکید کرد: برای اصلاح و ارتقای این فرهنگ عمیق و غنی از غبارها و عناصر فرهنگ غرب باید یک انقلاب و خیزش همگانی صورت بگیرد تا شاهد پیشرفت و تحول روز به روز در فرهنگ عمومی باشیم چراکه فرهنگ متعالی می تواند همه عرصه های زندگی و جامعه را به سمت پیشرفت سوق دهد.

وی تنها راه حل رفع آسیب های اجتماعی را اصلاح فرهنگ دانست و  یادآور شد: در جامعه ای که بیکاری نکوهش نشود، کم کاری و فرار از کارِ سخت امری مطلوب جلوه کند، کار عبادت تلقی نشده و استفاده از تولیدات داخلی، ارزشی اسلامی و ملی قلمداد نشود، وضعیت اقتصاد، تولید و کار بهتر از وضع موجود نخواهد بود!!

حجت الاسلام کریمی با اشاره به اینکه رهبر فرزانه انقلاب تاکید دارند که -«اصلاح فرهنگ عمومی، باید محور همه کارهای دیگر باشد»-، بیان کرد: حرکت و نشاط جامعه در گرو ایجاد و تعمیق فرهنگِ کار مناسب است، در غیر این صورت ضربات جبران ناپذیری خواهد خورد.

وی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ایثار و گذشت و اهمیت به اعضای خانواده و داشتن روابط عاطفی در خانواده ها و ... را از جمله مولفه هایی برشمرد که می توانند در پیشگیری از نابسامانی هایی همچون اعتیاد، طلاق و ... تاثیرگذار باشند.  

این طلبه بسیجی نقش مسئولان، نخبگان، نهادهای ذیربط تبلیغی و فرهنگی، مطبوعات، رسانه ها، حوزه های علمیه، دانشگاه ها، نمازجمعه ها و ... را برای اصلاح فرهنگ عمومی ضروری خواند و بر اجرای آن تاکید کرد.

وی با بیان اینکه مسئولان می توانند سبک زندگی اسلامی را از منابع و مبادی آن استخراج و هر یک به مقتضای جایگاه خود، به تبلیغ و ترویج آن بپردازند، خاطرنشان کرد: مسئولان با این منبع عظیم می توانند فکر و قلب آحاد جامعه به ویژه نسل نو و جوان پرورش دهند چنانکه تاثیر این منبع عظیم را در برهه های حساس و خطر آفرین کشور و ملت و و نقش و اهمیت آن را به وضوح دیدیم که دوران دفاع مقدس نمونه بارز آن است.

ارسال نظرات