نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ساعتی پیش در کنگره ملی شهید حسن باقری در تبریز، گفت: شهید باقری بر این اندیشه بود که باید ابتکار عمل را از دشمن گرفت و فرصت برنامه‌ریزی به آن ها را نداد و در سایه این فداکاری‌ها انقلاب اسلامی تاکنون در عرصه‌های مختلف به پیروزی رسیده در این مقطع هم به پیروزی خواهد رسید، به شرط ایمان و فداکاری ملت مسلمان ایران.
کد خبر: ۹۱۰۴۹۹۰
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

اندیشه شهید باقری گرفتن ابتکار عمل از دشمن بود

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم اظهار داشت: تجلیل از شهدا تجلیل از فرهنگ شهدات است. مخصوصاً شهید بزرگواری مانند حسن باقری که نابغه دفاع مقدس است. شهید باقری در سال ۱۳۳۴ و در تهران به دنیا آمد، هنوز ۴۵ روز به ۲۷ سالگی مانده بود که در ۹ بهمن ۶۱ در شمال فکه به شهادت رسید.

وی افزود: او با اینکه در ۲۴ سالگی وارد عرصه جنگ شد، ولی تنها در ۲ سال به یک استراتژیست بزرگ جنگ تبدیل شد و واحد اطلاعات جنگی سپاه در جنگ را پایه‌گذاری کرد.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: شهید باقری را خیلی‌ها مغز متفکر اطلاعات ایران و نابغه دفاع می‌شناسند. تاثیر نبوغ این فرمانده بزرگ در تاریخ جنگ ماندگار شد و استراتژی جنگ را تغییر داد. تمام حرکت‌های شهید باقری ابداعی و ابتکاری بود.

نماینده ولی ققیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: شهید وقتی به الجزایر می‌رود با اطلاع‌رسانی دقیق درباره مذاکرات ایران و آمریکا و حاشیه نشست الجزایر و شفاف‌سازی به موقع موجب رقم خوردن مرحله مهمی از انقلاب می‌شود. حسن باقری که تاسیس واحد اطلاعات سپاه و نقش کلیدی در تاسیس سازمان رزم سپاه پاسداران را دارد، بیش ز تجهیزات جنگی بر ایمان و اندیشه تکیه می‌کرد.

ارسال نظرات