وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: امروز به همت دانشمندان بومی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به 751 محصول خانواده مجهز شدند.
کد خبر: ۹۱۰۵۰۰۸
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶

آزادی از یوغ استکبار مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی/ تجهیز نیروهای مسلح ایران به 751 خانواده محصولبه گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، امیر سرتیپ امیر حاتمی صبح امروز در جلسه شورای اداری استان یزد، با اشاره به تدین و سختکوشی مردم استان یزد اظهار داشت: تدین و تلاش در کنار یکدیگر از نگاه ما به منزله جهاد است و یزدی‌ها در زمره مردمانی هستند که مدام در حال جهادند.
حاتمی با بیان اینکه ما با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی انقلاب کردیم، بیان کرد: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی نیز همین است و خواستیم از یوغ استکبار آزاد شویم، زیرا احساس کردیم تحت استبداد ظالمانه‌ای هستیم که دین و ارزش‌های ما همه در مخاطره است و خواستیم که مردم سالاری دینی را در کشور حاکم کنیم.
وزیر دفاع تصریح کرد: امروز اگر دشمن کشور و مردم ما را در هر نقطه‌ای تهدید کند، وارد عمل خواهیم شد و اجازه نخواهیم داد هیچ گزندی به مردم و سرزمین اسلامی ما وارد شود.
حاتمی با اشاره به برخی انتقاد‌ها که می‌گوید چرا ایران با دشمنانی نظیر آمریکا درگیر است، افزود: ما درگیر نیستیم، دیگران هستند که با ما درگیرند، این درگیری برای امروز نیست، برای دهه‌ها بلکه صده‌های مختلف است مگر ما در جنگ جهانی اول اعلام بی طرفی نکردیم، اما دیدیم که کشور ما چه خسارت‌هایی دید و حتی اشغال شد.
وی تصریح کرد: ما در موقعیتی قرار داریم که باید این موقعیت را تبدیل به فرصت کنیم در غیر این صورت دائم با همین نا امنی‌ها مواجه هستیم، زیرا دشمنان ما در مورد حضور ما در منطقه طوری صحبت می‌کنند که گویی ما در منطقه خودمان برای امیال قدرت طلبانه حاضر شدیم در حالی که همه می‌دانند اگر شهدای مدافع حرم، شهدای دفاع مقدس، رهنمود‌های رهبری و ... نبود، امروز داعش بخشی از سرزمین‌های منطقه را گرفته بود.
وزیر دفاع خاطرنشان کرد: داعش نه تنها مدعی جان ما بود نه تنها مدعی دین ما بود بلکه مدعی سرزمین ما نیز بود و این روشن است که دولت عراق و شام که می‌گفتند، ادعای آن‌ها تا خراسان را شامل می‌شد و گرچه این ادعا بی اساس و خیالی بود، اما به هر حال وجود داشت.
حاتمی تصریح کرد: اگر نمی‌جنگیدیم و حضور نمی‌یافتیم دیگر مسئله به واقعه تروریستی مجلس و اهواز خلاصه نمی‌شد و امروز با صد‌ها واقعه تروریستی مواجه بودیم.
وی عنوان کرد: خداوند متعال انقلاب اسلامی را به عنوان یک عطیه الهی به ملت ایران داد و باید قدرت دفاع از آن را داشت، زیرا دشمنان اگر احساس کنند می‌توانند تجاوز کنند، آنگاه این نعمت دیگر نقمت خواهد بود.
حاتمی ادامه داد: امروز ما دارای این قدرت هستیم که از این موهبت‌ها به عنوان یک نعمت محافظت کنیم و موهبت‌های الهی را به عنوان فرصت به کار بگیریم، امروز ما دارای عقبه راهبردی، تسلیحات و تجهیزاتی هستیم که می‌توانیم دفاع کنیم، دارای رهبری حکیم و نیرو‌های مسلح قدرتمند، فرماندهان ایثارگر و رزمندگان ایثارگر، دولت و مجلس و قوایی که بصیر هستند و حمایت می‌کنند.
وی در مورد توانمندی‌های وزارت دفاع بیان کرد: ما زمانی فقط ۳۰ محصول جزئی را تولید می‌کردیم و کاملا وابسته بودیم، اما امروز با تولید ۷۵۱ خانواده محصول، تمام نیاز‌های نیرو‌های مسلح را تولید می‌کنیم و این به برکت انقلاب اسلامی محقق شده است.
وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درخواست‌های مطرح شده از جمله ایجاد واحد تولید مواد ناریه و تامین نیاز‌های استان برای بهره مندی از ذخائر معدنی گفت: در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم و شرایط را برای معدنکاران تسهیل می‌کنیم.
وی در مورد بحران آب استان یزد نیز بیان کرد: تصمیم دولت و رئیس جمهور و مسئولان در مورد آب جزم است و با مجموعه‌ای از برنامه‌ها به طور قطع در حوزه آب استان یزد اتفاقات خوبی خواهد افتاد و در بودجه ۹۸ به این موضوع توجه شده و به موضوع موارد مدنظر مردم نظیر تولید و اشتغال مورد توجه بوده و از اولویت‌های بودجه بوده، زیرا مسئله اشتغال در سراسر کشور برای همه مردم و خانواده‌ها و مسئولان یک دغدغه است.
حاتمی خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد مردم را تحت فشار قرار دهد و دولت حداکثر تلاش خود را می‌کند که از این فشار‌ها بکاهد تا دشمنان به اهداف خود دست پیدا نکنند.
وی در مورد بازنشستگان نیرو‌های مسلح و حقوق آن‌ها عنوان کرد: طی دو سال گذشته علاوه بر افزایش حقوق در سال ۹۶ بالغ بر ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و در بودجه ۹۷ نیز به همین میزان برای مناسب سازی حقوق بازنشستگان نیرو‌های مسلح اختصاص یافته و این مهم در بودجه ۹۸ نیز دیده شده است به ویژه برای بازنشستگان قبل از سال ۹۶ که با مشکلات بیشتری مواجه هستند.
وزیر دفاع، همدلی را سرمایه اصلی کشور دانست و از مسئولان خواست: این مهم را تقویت کنند و با خدمت بهتر به مردم و حضور در جمع آن‌ها و اطلاع از مسائلشان توطئه دشمن را خنثی کنند، زیرا دشمن جنگ روانی به راه انداخته و اکنون تک تک مردم مخاطب این جنگ روانی هستند و مسئولان باید در این شرایط ارتباط بیشتری با مردم داشته باشند و اگر نمی‌توانند برای آن‌ها کاری انجام دهند حداقل به درد دل‌های آن‌ها گوش کنند که حتما در تصمیم گیری‌های آن‌ها اثرگذار خواهد بود و این مهم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز است.
انتهای پیام/

ارسال نظرات