همسر شهید ابراهیم شریفی گفت: روز جمعه تمام کارهای خانه از غذا درست کردن تا شستن ظرف ها را انجام می داد.
کد خبر: ۹۱۰۵۰۲۶
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
 به گزارش سرویس بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت خبرگزاری بسیج، جمعی از مسئولین سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت شامل سردار افروز، سردار اسلامی، سردار خامنه و برادر امیرآبادی و حرثی با خانواده شهید ابراهیم شریفی دیدار داشتند که خلاصه ای از آن به این شرح است:

همسر شهید ابراهیم شریفی خصوصیاتی از شهید بیان و گفت: یک بار نشد غیبت شخصی را بکند، بسیار ساده زیست بود، به نحوی که حاضر به استفاده از مبل در خانه نشد و هرکسی وارد خانه ما می شد به ما می گفت: خانه را مثل مسجد کردید.

 

همسر شهید در ادامه اظهار داشت: روز جمعه تمام کارهای خانه از غذا درست کردن تا شستن ظرف ها را انجام می داد.

 


زندگینامه شهید ابراهیم شریفی

شهید ابراهیم شریفی در ۱ مهرماه ۱۳۲۹ در خیابان قصرالدشت محله مسجدالرضا شیراز متولد گردید ، چند سال اول کودکی را در این محله رشد و نمو پیدا کرد. پدرش در کازرون به دامپروری مشغول بود و همین امر موجب شد تا تحصیلات ابتدایی را در کازرون و در دبستان مرآت سپری کند، از کودکی فرایض دینی خود را به جا می آورد پسری درس خوان که به مطالعه کتاب های مذهبی و اطلاعات عمومی علاقه مند بود هر روز که بزرگتر می شد دستخط زیبایش بیشتر چشم را نوازش می داد ، به شعر و خوشنویسی علاقه ی خاصی داشت . فن و هنر شخصیت هر شخصی را به نمایش می گذارد، ابراهیم در این مورد با نوشتن انشاء های خوب زبانزد بود .

دبیرستان خرد شیراز با افتخار مدرک دیپلم را در سال تحصیلی ۱۳۴۹-۱۳۴۸ به ابراهیم تقدیم می کند، در این مقطع ابراهیم به خاطر خط خوب و مقاله نویسی چندین مرتبه به اردوی زیارتی مشهد مقدس مشرف شد .

احترام به پدر و مادر و محبت به برادر و خواهرانش از همان دوران کودکی جوانه زده بود . خانواده اش خصوصاً برادر و خواهرانش را به مسجد و مراکز تفریحی می برد ، احترام به اقوام و خویشان وی را زبانزد خاص و عام کرده بود .

علاقه به پرواز بارها و بارها در وجودش شعله ور می شد. یک آزمون خلبانی در پیش بود بعد از گذراندن دوره ی دبیرستان به تهران رفت و در این آزمون شرکت نمود، از بین ۳۰۰ نفر داوطلب جمعاٌ ۱۲ نفر قبول شدند که ابراهیم جزء نفرات برتر بود ، مراحل مقدماتی آموزش خلبانی را طی سال های ۵۱ -۵۰ در دانشکده افسری تهران با موفقیت پشت سر نهاد . برای ادامه آموزش به ایالت می سی سی پی در کشور آمریکا اعزام شد، مراحل آموزشی هواپیمای جنگنده F4 را آغاز کرد مدت سه سال آموزش وی را خلبانی لایق ساخته بود.کسب رتبه عالی و اخذ مدرک خلبانی کمترین پاداش تلاش های بی وقفه اش بود .

در بازگشت به وطنش برای همه حتی اقوام دورش سوغاتی آورده بود اما به حق می توان گفت که بهترین سوغاتی او خلبان ماهر و زبر دست شدنش بود .

چند سال قبل از شروع جنگ تحمیلی به خاطر علاقه اش به پرواز تصمیم گرفت در هواپیمایی ملی به فعالیت بپردازد ولی مصادف شد با شروع انقلاب اسلامی ، ابراهیم جزء اولین نفراتی بود که به صف انقلابیون پیوست و همیشه گوش به فرمان امام خمینی (ره) بود و در تظاهرات پرسنل غیور نیروی هوایی و آهاد مردم بر علیه رژیم طاغوت پهلوی حضور فعال داشت و همکاران ، دوستان،اقوام و آشنایان را جهت شرکت در تظاهرات و... دعوت می نمود .

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ازدواج نمود ثمره ی ازدواجش یک دختر خانم میباشد.

با شروع جنگ تحمیلی بلافاصله از تهران به بوشهر اعزام شد تا به همراه همرزمان خود از جمله شهید عباس دوران ، محمد پیروان و محمد اعظمی به دفاع از کشور اسلامی بپردازد.

حدود ۴۵ روز از جنگ گذشته بود که امیر فکوری فرمانده نیروی هوایی وقت به بوشهر رفت و به خلبان هایی که بیش از ۵۰ مرتبه پرواز برون مرزی داشتند لوح تقدیر اعطاء نمودند، در آن زمان ابراهیم بیش از ۸۰ پرواز عملیاتی موفق داشت.

در یکی از پروازهایش در خاک عراق جنگنده ابراهیم از طرف نیروهای بعثی مورد اصابت قرار گرفت که با مهارت فراوان هواپیما را در پایگاه هوایی دزفول فرود آورد . بار دیگر اتفاقی مشابه افتاد که این بار جنگنده را با موفقیت در پایگاه حمیدیه فرود آورده بود .

بعد از گذشت دو ماه از جنگ از فرماندهی نیروی هوایی دستور صادر شده بود هر ناوجنگی که به دریا می رود یک خلبان شناسایی به همراه ناو برای هماهنگی با ستاد نیروی هوایی ورده بالاتر وشناسایی هواپیمای خودی از دشمن و . . . به دریا برود . آن روز این ماموریت به یکی از خلبانان به نام برادر صابری محول شد اما چون همسرش بیمار بود ابراهیم داوطلبانه به جای ایشان با ناو همیشه جاوید پیکان به دل دریا زد ۷ آذر ۱۳۵۹ با رخنه در اعماق خلیج همیشه فارس پیروزی های بزرگی بدست آمد پیروزی هایی همچون منهدم نمودن بزرگترین اسکله های نفتی عراق با نام البکر و العمیه ، با شکار چندین ناو عراقی چنان ضربات شدیدی بر پیکره نیروی دریایی عراق وارد شد که تا آخر جنگ صدام نتوانست نیروی دریایی را به حالت اول برگرداند ،این عملیات که عملیات مروارید نام گذاری شده بود در پایان ماموریت خود به سر می بردکه در ۷ آذر ۵۹ ناو پیکان مورد هدف چند موشک عراقی قرار گرفت ، ابراهیم که هیچ هراسی از دشمن نداشت ، ترس توان نفوذ در وجودش را نداشت در هر فرصتی که پیش می آمد انفاق می کرد و همیشه مردم را ولی نعمت می دانست و آنها را دوست داشت و برای سعادت هموطنانش از جان مایه می گذاشت، جسم و جان مبارکش را در ناو پیکان فرود آورد و با پروازی از جنس ابدی با زدن مهر مفقودیت بر سینه اش به اعماق آسمان ها پرواز نمود .

 

تهیه و تنظیم: امین حرثی

ارسال نظرات