خبرهای داغ:
مسئول کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر خراسان جنوبی گفت: طرح " 40 مسجد 40 چراغ هدایت" برنامه ای دیگر است که علاوه بر سخنرانی، تقدیر از خانواده شهدا، نخبگان و بازاریان شاخص و منصف، نمایشگاه دستاوردهای انقلاب، عفاف و حجاب و مسابقات در چند مسجد محوری اجرا می شود.
کد خبر: ۹۱۰۵۰۴۰
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت السلام سبزه کار مسئول کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر استان اظهار داشت: شاخصه های حرکت امام خمینی(ره) که سبب تحقق پیروزی انقلاب شد می توان ایمان به خدا، ایمان به مردم ، پیش گرفتن راه درست سیره ائمه اطهار برای رسیدن به هدف را نام برد.

وی عنوان داشت: ستاد دهه فجر در دبیرخانه کانونهای مساجد انجام شده و تصمیم گیری و برنامه ریزی شده که هر مسجد یک ستاد دهه فجر قرآنی باشد.

سبزه کار با بیان اینکه برنامه های دهه فجر مردمی در کانونها و مساجد برگزار می شود  افزود: طرح ملی سرود 40هزار نفری امسال با هماهنگی ستاد کانونهای مساجد کشور مصوب شده و سهم استان ما یک هزار نفر است که 250نفر در مرکز استان و در شهرستانها 80نفر در سالروز ورود امام در مراسم آغازین دهه فجر روز 12 بهمن سرودهای انقلاب را اجرا می کنند.

وی با اشاره به برگزاری جشن انقلاب در روستاهای مرزی اظهار داشت: امسال علاوه بر سربیشه در شهرستان نهبندان در روستای کوشی طبسین سفلی در 11 بهمن برنامه داریم و ویژه روستاییان و عشایری که در پیروزی انقلاب نقش آفرین بودند؛ جشن بزرگ "فجر فاطمی" اجرا می شود.

مسئول کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر استان گفت: مسابقه کتابخوانی از فرمایشات رهبری با عنوان " انسان 250 ساله" از آذر ماه آغاز شد  و مرحله کشوری آن  12 بهمن اجرا می شود و تاکنون یک هزار و 500 نفر شرکت کردند و 22 بهمن قرعه کشی و به نفرات برتر هدایایی اهدا می شود.

وی ادامه داد: حضور مسئولین در مساجد با عنوان میز خدمت  از دیگر برنامه های دهه فجر است خدمات انقلاب خوب به مردم منتقل نشده است و این مظلومیت نظام اسلامی است.

سبزه کار افزود: رویداد بزرگ فعالان قرآنی با همکاری بسیج، سازمان تبلیغات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با رویکرد محافل قرآنی ، مسابقات قرآنی و شرکت نمادین فعالان قرآنی و حفظ سوره فجر با حضور مردم در مساجد اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح " 40 مسجد 40 چراغ هدایت" برنامه ای دیگر است که علاوه بر سخنرانی، تقدیر از خانواده شهدا، نخبگان و بازاریان شاخص و منصف، نمایشگاه دستاوردهای انقلاب و عفاف و حجاب و مسابقات در مرکز استان و شهرستان در چند مسجد محوری اجرا می شود.

مسئول کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر استان گفت: در آستانه 40 سالگی انقلاب طرح استانی " 40 مسجد 40 خبرنگار " داریم که در این طرح خبرنگاران افتخاری در مسجد انتخاب و دوره های آموزشی دیدند که امسال به مناسبت دهه فجر اجرا می شود و این برنامه جهت انعکاس اخبار حوزه مساجد است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های شاخص در حوزه روستایی در کانون شهید مطهری سربیشه در 20 بهمن ماه ساعت 9 صبح تا ظهر جشن طلوع انقلاب با محوریت کانون مساجد در روستای علی آباد فنود با حضور مسئولین و نماینده مجلس برگزار می شود.

سبزه کار ساماندهی طرح تلاوت نور در مساجد را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و افزود: بعد از نماز صفحه ای از قرآن تلاوت و تفسیر می شود و با حرکت به این سمت که جامعه باید قرآنی شود 19 بهمن طرح ختم تلاوت نور در مسجد امام حسین داریم.

وی عنوان کرد: برگزاری مسابقات عکاسی شور حضور که نمایش جلوه های راهپیمایی است در روز 22 بهمن ماه در بیرجند اجرا می شود و مسابقات ورزشی با محوریت مسجد محمد رسول الله در دهه فجر از دیگر برنامه ها در دهه فجر امسال است.

مسئول کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر استان با بیان اینکه از برنامه های شاخص دهه فجر مسابقات قرآنی مدهامتان در شاخه های مختلف است گفت: امسال رده سنی نونهالان از 7 سال تا جوانان 30 سال است که نقاشی آیات، قرائت و حفظ داریم که تاکنون یک هزار و 385نفر ثبت نام کردند که بعد از آزمون اولیه در سطح شهرستانی، مرحله استانی اسفندماه برگزار می شود.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها