خبرهای داغ:
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به رشادت‌های بسیار مدافعان حرم گفت: شهدای مدافع حرم از مقام والایی نزد خداوند متعال برخوردار هستند و باید جایگاه ویژه آنان به خوبی در جامعه تبیین شود.
کد خبر: ۹۱۰۵۱۱۱
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد یادواره شهدای مدافع حرم استان قم (مجاوران کریمه، مدافعان عقیله)، عزت را تنها از آن خداوند متعال دانست و بیان کرد: وسیله عزت جهاد و شهادت بوده است و خداوند متعال هر پیغمبری که به پیامبری برانگیخت در یک دست او ابزار جهاد و در دست دیگرش کتاب آسمانی قرار داد.
وی با اشاره به اینکه روایات فراوانی درباره شمشیر و ابزار جهاد داریم، گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمود: ه‌اند تمام خیر و خوبی‌ها در قدرت جهادی است و در زیر سایه قدرت جهادی خیر و خوبی‌ها هدایت می‌شود، بنابراین جهاد در راه خدا و شمشیر کلید بهشت و جهنم است.
این مرجع تقلید شیعیان هیچ عبادتی در اسلام را مانند شهادت دارای اجر و ثواب ندانست و ابراز کرد: هیچ عمل خوبی مانند شهادت در نزد خدای متعال اجر و پاداش ندارد و منتهی آرزوی خوبان شهادت است.
آیت‌الله نوری همدانی به مرتبه والای شهادت اشاره و عنوان داشت: افرادی که واقعا توانستند به مقام والای شهادت نائل آیند به‌ویژه شهدای مدافع حرم که در سوریه به جنگ داعش و دنیای کفر رفتند از مقام والایی در نزد خداوند متعال برخوردارند.
وی با اشاره به جایگاه والای شهدای مدافع حرم ابراز کرد: در نقطه‌ای که حضرت زینب (س) در برابر یزید و یزیدیان قیام کردند، دوباره در همان جایگاه، جریان مقاومت به وجود آمده و مدافعان حرم حضرت زینب (س) به جنگ با داعش و گروه‌های تکفیری رفتند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و تبیین جایگاه ویژه آنان در میان مردم گفت: کسانی که در این راه قدم برمی‌دارند دارای اجر بالایی بوده و کارشان بسیار مهم است.
استان قم دارای بیشترین شهدای مدافع حرم
جانشین نمایندگی، ولی فقیه در سپاه علی ابن ابی طالب (ع) نیز در این دیدار ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: نظام استکبار پوشالی و خالی است و به سمت نابودی خواهد رفت.
حجت الاسلام، ولی زاده با بیان اینکه در دوازده بهمن سومین یادواره با عنوان «مجاوران کریمه، مدافعان عقیله» برگزار خواهد شد گفت: دوازده بهمن سالروز آزاد سازی دو شهر نبل و الزهرا است که در این دو شهر بیش از ۷۰ هزار تن از شیعیان در محاصره داعش و استکبار بودند که به همت رزمندگان اسلام به خصوص رزمندگان لشکر ۱۷ علی ابی طالب (ع) استان قم این امر محقق شد.
وی به رشادت‌ها و خط شکنی‌ها رزمندگان لشکر ۱۷ علی ابی طالب استان قم در هشت سال جنگ تحمیلی اشاره و عنوان کرد: استان قم با ۴۳۰ شهید مدافع حرم دارای بیشترین شهید مدافع حرم در بین استان‌های کشور را دارد.
محمدرضا موحد جانشین فرماندهی لشکر عملیاتی ۱۷ علی بن ابی‌طالب نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری سومین یادواره شهدای مدافع حرم استان قم گفت: ویژه برنامه‌هایی همچون غبار روبی حرم مطهر، سرکشی از ۶۰ خانواده معظم شهدا در طول ایام فجر، یادواره شهدا مدافع حرم در مدارس، همایش دوچرخه سواری با عنوان رکاب زنی تا بهشت، مراسم غبار روبی مدافعان حرم، شب شعر با عنوان دم عشق، کنگره شعر با عنوان کبوتران حرم، همایش زندگی پشت خط ویژه همسران مدافعان حرم، همایش کودکان عقیله ویژه فرزندان شهدای مدافع حرم، کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه قم نیز در بازه زمانی متصل به برگزاری یادواره اصلی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه استان قم بیشترین تعداد شهدای مدافع حرم را داراست، افزود: سومین یادواره این شهدا امسال هم‌زمان با ۱۲ بهمن‌ماه سالروز شکست حصر شهرک‌های شیعه نشین نبل و الزهرا در قم برگزار می‌شود.
موحد ادامه داد: استان قم ۴۳۰ شهید مدافع حرم حضرت زینب (س) دارد که ۲۷ نفر از این شهدا ایرانی هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها