رئیس‌جمهور سوریه گفت: کمک‌های دولت و ملت ایران در دوران سخت جنگ با تروریسم را هرگز فراموش نمی‌کنیم.
کد خبر: ۹۱۰۵۲۲۵
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در دیدار با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، با تبریک فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: مناسبات دو کشور در چهل سال گذشته هر روز مستحکم‌تر شده و دو کشور همواره در روزهای دشوار و سخت حامی یکدیگر بودند و باید این روند را ادامه دهند.

وی با اشاره به مقاومت دولت و ملت سوریه در برابر تروریست‌ها و تداوم این مشی برای ریشه‌کن کردن تروریسم در سوریه گفت: پس از آزادسازی کامل سوریه، بازسازی این کشور مهمترین اولویت دولت است و ما خواهان حضور و همکاری بیشتر شرکت‌های دولتی و خصوصی جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف هستیم.

بیشتر بخوانید

رئیس‌جمهور سوریه بر پیگیری توافق‌های قبلی فی‌مابین تأکید کرد و گفت: باید در این راستا اقدامات مؤثرتری انجام شود و حضور هیئت بلندپایه ایرانی و برگزاری نشست تجار می‌تواند ثمربخش باشد.

قدردانی از رهبر معظم انقلاب و دولت و ملت ایران

بشار اسد با قدردانی از رهبر معظم انقلاب و دولت و ملت ایران از کشور سوریه در جریان مبارزه با تروریسم و مداخله خارجی، گفت: تشکر عمیق خود را از ملت ایران برای انجام کارهای مهم و حمایت همه‌جانبه از ملت مسلمان سوریه اعلام می‌کنم.

وی با تأکید بر اینکه دو کشور در شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌های آمریکا قرار دارند، گفت: ما کمک‌های دولت و ملت ایران در دوران سخت جنگ با تروریسم را هرگز فراموش نمی‌کنیم. سوریه خواهان همکاری متقابل با ایران برای توسعه اقتصادی است و از هیچ اقدامی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

پس از این دیدار، بشار اسد و معاون اول رئیس‌جمهور در دیداری خصوصی مهمترین موضوعات مورد علاقه طرفین را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

ارسال نظرات