گریوانی در گفت وگو با فارس مطرح کرد
مسئول خواهران سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: همایش بانوی انقلابی دوشنبه 15 بهمن 97 از ساعت 8 تا 12 در مجتمع 13 آبان سازمان بسیج دانشجویی کشور، سالن بصیرت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۰۵۲۲۸
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، گریوانی مسئول خواهران سازمان بسیج دانشجویی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: به همت معاونت خواهران سازمان بسیج دانشجویی همایش بانوی انقلابی دوشنبه 15 بهمن 97 از ساعت 8 تا 12 در مجتمع 13 آبان سازمان بسیج دانشجویی کشور، سالن بصیرت برگزار می‌شود.

وی درباره اهداف برگزاری این همایش تصریح کرد: ما از برگزاری این همایش دو هدف عمده داریم یکی تبیین شاخصه‌های الگوی سوم نسل جوان و معرفی تعدادی از مصادیق این الگو. این واژه ( الگوی سوم)  اولین بار از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد و ایشان ۳ الگو را برای زن بیان کردند. الگوی سومی که مقام معظم رهبری طی پیامی به کنگره ۷ هزار زن شهید دفاع مقدس بیان فرمودند: زن نه شرقی است و نه غربی.

 

گریوانی با بیان اینکه این همایش آغاز راه تبیین شاخصه ها است و در راستای پرهیز از کلی گویی برای نسل جوان گام بر می‌دارد، تاکید کرد: هدف دوم معرفی تعدادی از مصادیق الگوی سوم است که در این رابطه افرادی شناسایی شده‌اند که در همایش معرفی و از آنها تقدیر به عمل خواهد آمد تا نسل جوان بداند افرادی در جامعه هستند که می‌توان از آتها درس زندگی گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا انقلاب اسلامی در طی این ۴۰ سال توانسته در راستای ارائه و تبیین زن مسلمان ایرانی - انقلابی قدم بردارد و این الگو رابه جهان عرضه کند، گفت: بله؛ انقلاب اسلامی توانست. بهترین برهه هم پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود که همان الگو نه شرقی نه غربی یعنی زنی که در اجتماع می تواند فعال باشد اما با اولیت حفظ خانواده ،عفت و حجاب را حفظ می‌کند و در بطن تاریخ و جامعه است.

گریوانی اضافه کرد: همانطور که امامین انقلاب فرمودند: انقلاب بیشتر مدیون زنان است تا مردان. ولی متاسفانه برای معرفی شاخصه های بانوی ایرانی اسلامی به جهان کم کاری شده است. اگر بعد رسانه ای ما تقویت شود مطمئن باشید ما حرف های زیادی برای گفتن داریم.

 مسئول خواهران سازمان بسیج دانشجویی کشور تصریح کرد: ما بانوان زیادی را از کشور های مختلف داشته ایم که با دیدن بانوان فعال در بعضی از مراکز که با وجود چند فرزند فعالیت های اجتماعی، علمی و تخصصی خود را انجام می دهند از ما مطالبه می کردند که چرا اینگونه افراد به جهان غرب و یا حتی جهان اسلام معرفی نشده اند.


وی درباره شاخصه های انتخاب بانوی انقلابی، یادآور شد: اولا خانمی خانواده محور باشد و در عین حال اجتماع پذیر که نه خانواده فدای اجتماع شود و نه اجتماع فدای خانواده ، ثانیا بانویی باشد که در سن مناسب ازدواج کرده، صاحب فرزند و خانواده بوده وعلاوه بر داشتن جایگاه مناسب اجتماعی به بهانه تربیت فرزندان جامعه را رها نکرده اند.

گریوانی ادامه داد:  اینها شاخصه های اصلی ما برای انتخاب بانوی انقلابی است. ولی بخش هایی را هم داریم که بانویی در سپاه پاسداران به جایگاهی رسیدند و یا خانمی را داریم که فوق تخصص سلول های خونی هستند و درسن ۴۷ سالگی دارای فرزند و نوه هستند. شاخصه های اصلی مد نظر ما برای بانوی انقلابی عبارت اند از انقلابی، ولایتمدار، خانواده محور و اجتماع پذیر بودن.

 

وی اظهار داشت: ما پیگیر برگزاری همایش به شکل استانی هستیم و ابتداً خواستار برگزاری همایش به صورت استانی بودیم و بعد سطح کشوری
ولی امیدواریم که سال های دیگر این همایش هم به صورت استانی و هم در سطح کشوری برگزار شود که امسال هم به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب این برنامه در تهران برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات