فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر و فیلم‌هایی که در این جشنواره جایزه کسب نموده‌اند، در زمینه اکران نتوانسته‌اند به ذائقه مخاطب را به سمت خود جذب نمایند.
کد خبر: ۹۱۰۵۲۳۴
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، با رسیدن به بهمن ماه یکی از موضوعات فرهنگی که کشور درگیر آن می‌شود، جشنواره مختلف فجر است. یکی از این جشنواره‌ها مربوط به سینما می‌باشد که هر سال تعداد زیادی از مخاطبین را به سمت خود جذب می‌کند.

 

بررسی میزان فروش فیلم‌ها در سال‌های ۹۷ و ۹۶ نشان می‌دهد،‌ ۷ فیلم از میان ۱۵ فیلم یعنی کمتر از ۵۰درصد فیلم‌های پرفروش مربوط به فیلم‌هایی است که در سال قبل از آن در جشنواره حضور داشته و در جشنواره شرکت کرده‌اند.

جدول فروش فیلم‌ها در سال ۹۷

 

نکته قابل تأمل‌تر در این خصوص مربوط به فیلم‌هایی است که در این جشنواره‌ها جایزه برده ‌اند اما در جایگاه‌های پایینی در میان فیلم‌های پرفروش دارند. این مساله نشان می‌دهد ذائقه مخاطبین عادی سینما با داوران جشنواره فیلم فجر متفاوت است.

جدول فروش فیلم‌ها در سال ۹۶

پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به دو فیلم هزارپا و نهنگ عنبر در حوزه طنز زرد بوده که توانستند گیشه‌ها را تصاحب کنند. در سال ۹۶ تقریبا همه ۵ فیلم پرفروش برای گیشه ساخته شده و هیچ مضمونی را به مخاطب نمی رسانند. این مساله در فیلم های سال ۹۷ تا حدودی کم شده و به ۳ فیلم از ۵ فیلم پرفروش رسیده است.

ارسال نظرات