نماینده ولی فقیه سپاه کربلا در جلسه اخوت کارکنان این نهاد در سپاه:
حجه الاسلام والمسلمین غلامی بصیرت را عامل تقوا دانست که تقویت آن نیازمند مجاهدت های عملی و علمی است.
کد خبر: ۹۱۰۵۳۴۹
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجه الاسلام والمسلمین یدالله غلامی در باب موضوع بصیرت و اهمیت آن گفت: بصیرت به تعبیری چراغ دل است که در پیچ و خم های مسیر و در تاریکی، روشنا بخش راه سعادت است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا با اشاره به اینکه چراغ بصیرت موجب راهیابی صحیح و انتخاب درست برای نجات بشر می شود افزود: دیدن پیچ و خم با حرکت ابرو، درک حالت ها و  فهمیدن پیچش زلف نشانه بصیرت است لذا قدرت بصیرت چراغ دل برای تشخیص حق و باطل، صحیح و ناصحیح و انقلابی و ضد انقلاب است.

حجه الاسلام والمسلمین غلامی بصیرت را عامل تقوا دانست که تقویت آن نیازمند مجاهدت های عملی و علمی است.

وی ضمن بیان آنکه فرق امام(ره) با دیگر مراجع و بزرگان در بصیرت است و همین عامل باعث می شود تا پیش بینی های امام (ره) و مقام معظم رهبری به وقوع  انجامد گفت: پیش بینی های مقام معظم رهبری فقط ناشی از علم معظم له نیست، لکن بنا به نص قرآن کریم، عناوینی چون پرهیزگاری، اخلاص و زهد نقش موثری در تقویت بصیرت و روشنایی دل برای عمق بخشیدن به آن دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا با یادآوری اینکه مجاهدت در تقویت بصیرت نقش مهم ایفا می کند به آفت های مسیر بصیرت اشاره کرد و افزود: نقطه مقابل مجاهدت،  پیروی از هوای نفسانی است، زیرا هر چه بیشتر از نفس  پیروی شود، دیده حق بین نابینا تر شده  به حدی که کوری دل منجر به انکار روز هم می شود.

حجه الاسلام غلامی ادامه داد: کسی که توفیق جهاد با نفس(جهاداکبر) نداشته باشد یقینا دیده بصیرت را از دست می دهد و سقوط خواهد کرد.

وی با استناد به فرامین پیامبر اسلام(ص) مبنی بر «کسی که از چشم دل نابینا باشد از حیوان هم پست تر می شود» گفت: اگر انسان از بصیرت خالی شود خطرناک شده و احتمال دارد دنیا را به آتش بکشد.

این مسئول در سپاه کربلا اظهار داشت: هر گاه خداوند برای بنده ای اراده خیر کند، قفل قلب او را باز کرده و یقین و صدق را برایش قرار می دهد.

نماینده ولی فقیه سپاه کربلا زنگار، سنگ دلی و سلیمی را از حالات قلب برشمرد و بیان کرد: وقتی خداوند خیر بنده ای را بخواهد او را بصیرت بخشیده  و قفل قلب  او را صاف، چشم و گوش او را بینا و شنوا می گرداند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها