خبرهای داغ:
نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ کل کشور از تعیین میزان معافیت مالیاتی حقوق کارمندان دولتی و خصوصی در سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۵۴۸۵
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی‌اصغر یوسف‌نژاد نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ کل کشور با اشاره به آخرین مصوبه این کمیسیون گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات های مستقیم و اصلاحات بعدی آن در سال ۱۳۹۸ سالانه مبلغ ۳۳۰ میلیون ریال تعیین شد.

نماینده ساری در مجلس اظهار داشت: این مصوبه کمیسیون درباره نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیر دولتی اعم از حقوق و مزایای فوق العاده و کارانه به استناد تبصره های ۱ و ۲ ماده ۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن را با رعایت ماده ۵ قانون اصلاح پاره‌ای از مقررات مربوط به اعضای هیات علمی مصوب /۱۶/۱۲ ۱۳۸۸ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن بود.

وی ادامه داد: مازاد بر مبلغ مذکور تا یک و نیم برابر آن مشمول مالیات سالیانه ۱۰ درصد و نسبت به مازاد یک و نیم برابر تا دو و نیم برابر شمول مالیات سالیانه ۱۵ درصد و نسبت به مازاد دو و نیم برابر تا چهار برابر آن مشمول مالیات سالانه ۲۰ درصد و نسبت به مازاد ۴ برابر مشمول مالیات ۲۵ درصد می‌شود.

نایب رئیس کمسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ کل کشور تصریح کرد: میزان معافیت مالیاتی اشخاص موضوع مواد ۵۷ و ۱۰۱ قانون مالیاتهای مستقیم سالانه مبلغ ۲۱۶ میلیون ریال تعیین می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها