جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به اینکه اساتید سرمایه فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند، گفت: اساتید بسیجی بایدبا ظرفیت‌های علمی و پژوهشی خویش به کمک انقلاب اسلامی بیایند.
کد خبر: ۹۱۰۵۴۹۰
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، محمدرضا ابن الدین حمیدی ظهر امروز در نخستین اجلاس سراسری مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه ازاد اسلامی که با حضور سردار محمد‌رضا نقدی؛ معاون فرهنگی-اجتماعی سپاه پاسدران انقلاب اسلامی و محمد مهدی طهرانچی؛ سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در مجتمع آموزشی-فرهنگی امامت برگزار شد، به تبیین موضوع نقش بسیج اساتید در رفع مشکلات آموزشی کشور پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه امروزه نظام آموزش عالی کشور از حاکمیت بروکراسی علمی رنج می برد، اظهار کرد: دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در پی‌گذراندن دروس و نوشتن پایان نامه‌هایی که حلال مشکلات کشور نیست، هستند و سازمان بسیج اساتید کشور در این راستا قصد مقابله با این مشکل سیستمی را دارد.

جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به اینکه استادان دانشگاهی و حوزوی 4 ماموریت بر عهده‌شان است، گفت: آموزش، پژوهش، تربیت و مشاوره علمی 4 ماموریت استادان دانشگاهی و حوزوی به شمار‌ می‌رود که در ماموریت اول وظیفه استادان مداخله در حوزه علم و پژوهش و یافتن راه حل‌های میانبر برای خروج از مشکلات کشور است که باید یک گروه در راستای مطالبه‌گری و پیگیری راه‌حل‌های پیشنهادی مشکلات تشکیل شود .

ابن الدین حمیدی یکی از راه‌های پیشنهادی برای برون رفت کشور از مشکلات را توجه به اندیشکده دانست و افزود: نظام آموزشی کشور ایران طی دهه گذشته به فضای پژوهشکده توجه داشته ولی اکنون برای پیداکردن راه‌حل راهبردی جهت مرتفع سازی مشکلات جامعه همانند کمبود آب، معظل حاشیه شهر، مشکلات ارزی و بانکی باید بسیجی وار به سوی فضای اندیشکده حرکت کنیم از همین رو سازمان بسیج اساتید توقع دارد تا اساتید بسیجی با ظرفیت علمی و پژوهشی شان به کمک انقلاب اسلامی بشتابند.

وی با اعلام اینکه تاکنون بیش از 46 اندیشکده استانی و ملی در سطح کشور راه‌اندازی شده است، بیان کرد: این اندیشکده‌ها برای رفع مشکلات استانی و ملی از ظرفیت برخوردار هستند و برای پشتیبانی از این اندیشکده‌ها، گروه‌های مسئله محور با حمایت مالی سازمان بسیج اسایتد کشور با هدف به کارگیری دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای رفع مشکلات استان و کشور با محوریت مطالبه‌گری شکل می‌گیرند.

جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید کشور استادان دانشگاهی و حوزوی را سرمایه فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران معرفی و عنوان کرد: استادان باید برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حضور حداکثری مردم در صحنه‌های حساس جامعه نظیر انتخابات تلاش کنند و با شبکه‌سازی بین خود، علاوه بر شناخت یک‌دیگر بر تصمیمات مسئولان در عرصه‌های آموزشی، پژوهشی و علمی نظارت داشته باشند.

ابن الدین حمیدی در پایان خاطرنشان کرد: منشاء مشکلات و آسیب‌های کنونی در جامعه مربوط به نگرش لیبرال سرمایه‌داری و عملکرد مسئولان دولتی است و اینکه مشکلات را به سمت و سوی رهبری سوق می‌دهند حقیقتا بی انصافی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها