برنامه های دهه فجر؛ بهانه‌ای برای بازخوانی روایت انقلاب

مدیرکل ارشاد استان یزد گفت: آیین‌های دهه مبارک فجر، بهانه‌ای برای بازخوانی روایت انقلاب و نوعی ادای دین به این رویداد بزرگ تاریخی است.
کد خبر: ۹۱۰۵۴۹۷
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، در «نشست انقلاب» به روایت هنر اظهار داشت: این آیین و آیین‌های مشابه در طول دهه مبارک فجر، بهانه‌ای برای بازخوانی روایت انقلاب و نوعی ادای دین به رویداد بزرگ تاریخی است.
وی زبان هنر را مؤثرترین ابزار در آگاهی بخشی مردم در پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: باید به حوزه هنر توجه جدی و اساسی شود.
جوادیان‌زاده نفود عرصه هنر به لایه‌های اجتماعی را یکی از مهمترین دستاورد‌های بعد از انقلاب بیان کرد و گفت: باید دستاورد‌های کشور با زبان هنر برای مردم ارائه شود.
وی گفت: یکی از بیان‌های مؤثر و شیوا، هنر است و اگرچه کار پیچیده و دشوار است، اما می‌تواند بسیار اثرگذار و مفید باشد و به خوبی انتقال مفاهیم را به نسل‌های مختلف داشته باشد.
جوادیان‌زاده گفت: در این راستا ما معتقدیم، همه رویداد‌ها ابعادی دارد که در دهه‌های بعد و با فاصله تاریخی خود را نشان می‌دهد و برگزاری نمایشگاه‌ها و برنامه‌هایی مانند انقلاب به روایت هنر، گام گذاشتن در چنین مسیری است تا بتوان به خوبی رویداد‌های تاریخی را برای نسل‌های مختلف تبیین کرد.
مدیرکل ارشاد استان یزد بیان کرد: شعار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد، «دیروز، امروز و فردا» است که به معنای اتصال سه نسل از انقلاب است، زیرا در خطر بحران گسست نسلی هستیم، اما هنرمندان می‌توانند پیشگیری از این گسست را داشته باشند و اتصال نسل‌ها را دنبال کرده و پیوند تاریخ را داشته باشند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار