خبرهای داغ:
رییس جدید هیئت کبدی استان خوزستان انتخاب شد.درمجمع هیئت کبدی استان،کمال سعدی آل کثیر با کسب17 رای برای مدت چهارسال ریاست این هیئت را برعهده گرفت.خوشبختانه پس از مدتها ما شاهد انتخابی صحیح در ورزش استان هستیم و یک جوان تحصیل کرده و دارای سابقه ورزشی مناسب در راس یکی از بومی ترین رشته های خوزستان قرار گرفت.
کد خبر: ۹۱۰۵۵۱۸
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳

آل کثیر که مدت شش ماه سرپرستی هیئت کبدی خوزستان را برعهده داشت درهمین مدت نشان داد از شرایط این رشته ورزشی درسطح استان شناخت کامل دارد و با شروع یک برنامه ریزی منظم تلاش می کند،کبدی خوزستان را در وضعیتی مناسب قرار دهد.

رییس هیئت کبدی خوزستان درشش ماه گذشته با حضور در شهرهای مختلف استان با مشکلات این رشته ورزشی از نزدیک آشنا شد و در برخی از شهرها نیز موفق شد درهمین مدت کوتاه وضعیت کبدی آنها را بهبود بخشد.

یکی از مهمترین مشکلات ورزش استان،فاصله گرفتن هیئت های ورزشی با اداره آموزش و پرورش خوزستان بوده است.

جای که از آن خود به عنوان خواستگاه نخست کشف و پرورش استعدادهای ورزشی یاد می شود.اما رییس هیئت کبدی خوزستان پس از قبول مسئولیت در این رشته ورزشی درگام نخست همکاری خود را با بخش تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان آغاز کرد.

نتیجه این همکاری،استعدادیابی درسطح مدارس استان بوده است.اجرای همین برنامه کوتاه مدت باعث کسب مقام مسابقات نوجوانان قهرمانی کشور توسط تیم منتخب خوزستان شد.کبدی خوزستان مدتها بود بدون هدف روزگار می گذراند و درمسابقات قهرمانی کشور به زنگ تفریح دیگر استانها تبدیل شده بود.

این رشته ورزشی برای رشد هرچه بیشتر درسطح استان به مربیان با دانش نیاز دارد و هیئت استان با برگزاری کلاسهای آموزشی داوری و مربیگری سطح معلومات مربیان و داوران خوزستان افزایش دهد.ادامه برگزاری اردوهای تیمهای ملی کبدی کشور دراستان می تواند در افزایش انگیزه علاقمندان کبدی و حضور هرچه بیشتر آنها به سمت این رشته ورزشی نقش مهمی ایفاء کند.

میزبانی مسابقات کبدی قهرمانی آسیا که از سوی رییس فدراسیون کشور به استان خوزستان پیشنهاد شده است به جهش چند پله ای کبدی خوزستان کمک شایانی کند.

امیدواریم غلامرضا شریعتی استاندار ورزش دوست خوزستان که در این چندسال نقشی اساسی در برگزاری مسابقات بین المللی در سطح استان خوزستان داشته است،به برگزاری مسابقات کبدی قهرمانی آسیا نیز کمک کند.

رییس هیئت کبدی استان،درکنار برنامه ریزی و برطرف کردن مشکلات سخت افزاری باید تغییراتی نیز درهمکاران خود دراین هیئت صورت بدهد.هیئت کبدی در کنار یک رییس با انگیزه به یک دبیر و نیروی اجرایی کارآمد نیز نیاز دارد.

شخصی که درکنار رییس هیئت بتواند درکاهش مشکلات نقش اصلی ایفاء کند.بخش بانوان نیز همگام با بخش آقایان باید از همه نظر ارتقاء پیدا کند تا بانوان نیز همانند آقایان مکان لازم را برای درخشش درسطح مسابقات قهرمانی کشور را بدست آورند.

کبدی خوزستان برای بدست آوردن روزهای خوب به زمان نیاز دارد و همه به ویژه اداره کل ورزش و جوانان خوزستان باید مدیریت جدید این رشته ورزشی را کمک کنند.

به هرحال انتخابات هیئت کبدی خوزستان می تواند الگوی مناسبت برای سایر رشته های ورزشی باشد و مدیرکل ورزش وجوانان استان می تواند با ایجاد شرایط مناسب میدان را برای حضور مدیران جوان،ورزشی و تحصیل کرده فراهم کند.
محمد ملازاده

ارسال نظرات
پر بیننده ها