بهره برداری و آغاز ساخت ۳۰ طرح کشاورزی دردهه فجر

۳۰ طرح کشاورزی درکهگیلویه و بویراحمد به مناسبت دهه مبارک فجر به بهره برداری می‌رسد و یا ساخت آن آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۱۰۵۵۴۶
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: از این بهره برداری و آغاز ساخت ۳۰ طرح کشاورزی دردهه فجرتعداد ۲۳ طرح به بهره برداری می‌رسد و ساخت ۷ طرح نیز آغاز می‌شود.
الیاس تاج الدینی با اشاره به اینکه اشتغالزایی این طرح‌ها حدود ۶۰۰ نفر است، افزود:اعتبار این طرح‌ها نیز ۴۴۰ میلیارد ریال است.
وی گفت: طرح آبیاری نوین در ۳۳ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان اجرا شده است.
تاج الدینی با اشاره به وجود ۴۴ هکتار گلخانه در استان، اضافه کرد: برنامه ریزی برای ارتقاء این ظرفیت انجام شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه پیش از انقلاب تنها ۲ هزار و ۶۳۰ هکتار باغ در استان وجود داشت، گفت: در حال حاضر ۳۸ هزارو ۳۳۱ هکتار باغ وجود دارد که از این باغات ۲۶۰ هزار تن محصولات باغی تولید می‌شود..
وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب تولیدات کشاورزی استان بین ۱۰ تا ۵۰ هزار تن متغیر بوده است، افزود: هم اکنون با وجود همه مشکلات و خشکسالی ها، تولید محصولات کشاورزی استان به ۷۵۰ تا ۹۵۰ هزار تن رسیده است.
تاج الدینی به حوزه شیلات هم اشاره کرد و ادامه داد: پیش از انقلاب تولید صنعتی در حوزه شیلات نداشتیم، اما در حال حاضر تولیدات این بخش به ۱۷ هزار تن رسیده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، افزود: تولید گوشت مرغ به روش صنعتی از ۱۹۰ تن پیش از انقلاب به ۱۲ هزار تن رسیده است.
تاج الدینی گفت: تولید تخم مرغ صنعتی استان پیش از انقلاب صفر بوده و هم اکنون حدود ۴ هزار تن تخم مرغ در استان تولید می‌شود.
وی افزود: در زمینه تولید گوشت قرمز به روش صنعتی، پیش از انقلاب تولید ۲۳ تنی داشتیم که این میزان به ۱۴ هزارو ۸۰۰ تن رسیده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار