خبرهای داغ:

آماده سازی نمایشگاه «فجر فاطمی» در حرم حضرت معصومه (س)+ تصاویر

نمایشگاه فجر فاطمی همزمان با ایام الله دهه فجر در ضلع غربی حرم مطهر حضرت معصومه (س) برپا می‌شود.
کد خبر: ۹۱۰۵۶۲۰
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، نمایشگاه فجر فاطمی ویژه بانوان به همت واحد فرهنگی خواهران حرم مطهر حضرت معصومه (س)  در ضلع غربی حرم مطهر در حال آماده سازی است.
در این نمایشگاه غرفه‌هایی با رویکرد خردسالان، کودکان و نوجوانان اختصاص داده شده که با فعالیت در زمینه‌های پاسخگویی به سوالات عقیدتی و احکام شرعی و تربیت فرزند، کار‌های دستی، نقاشی، خلاقیت، بازی‌های عروسکی کتابستان، غرفه شهدا، بازی‌های مرتبط با زندگینامه شهدای انقلاب، زندگینامه شهدای مبارز انقلاب (شهیدان نواب صفوی، طیبه واعظی، فاطمه جعفریان، اندرزگو، سعیدی، شهید حسین غفاری)، قصه گویی، مسابقات برنامه‌های مناسبتی وکتابخوانی نوجوان فهیم همراه با تکمیل پازل تصاویر شهدای انقلاب، مسابقه خط و نقطه با مفهوم انقلابی همراه با اهداجوایز برپا خواهد شد.
از دیگر غرفه‌های خردسالان و کودکان می‌توان به غرفه‌های بنات الکریمه با محوریت کارگاه سبک زندگی اسلامی، نمایشگاه تصویر فضای مجازی، کارگاه فصای مجازی و سوگواری به مناسبت ایام فاطمیه، تئاتر، برنامه‌های متنوع پرسش و پاسخ و مرثیه سرایی اشاره کرد.
در این نمایشگاه درخت چهل سالگی انقلاب را که ابتدا نهال بوده و از خون اهل بیت نشات گرفته و با خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس آبیاری شده وبه درخت پایدار وتنومند تبدیل شده را می‌توان دید که حاصل دستاورد‌های انقلاب است که فتنه ها‌ی زمان راخاموش کرده است.
در بخش حدیث ولایت علاوه بر معرفی زندگی حصرت فاطمه (س)، وقایع بعد از رحلت پیامبر، در سوخته، مسجد، دستار و خانه را به تصویر کشیده است.
در اصل این نمایشگاه با زبان تصویر و نمایش «انقلاب خمینی» که ریشه در بصیرت فاطمی داشته وعاقبت متصل به انقلاب جهانی امام زمان (عج) منجرمی شود، را بیان کرده است.
این نمایشگاه در ایام الله دهه فجر همه روزه، در دو نوبت صبح وعصر آماده بازدید خواهران می‌باشد.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار