فتح اله حقیقی تصریح کرد:پروژه‌های دهه فجر امسال ۱۳۲۴ اشتغال مستقیم و ۳۳۱۰ اشتغال غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد که توسط کمیته رصد اشتغال در استان ارزیابی و بررسی خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۰۵۷۱۳
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲

استاندار زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تشریح دستاوردهای انقلاب ،اظهار داشت:چهل سالگی انقلاب باید با حضور مردم در صحنه همراه باشد.

وی با بیان اینکه دهه فجر فرصت مناسبی برای ارائه عملکرد از سوی دولتمردان است،تصریح کرد:مدیران دستگاه‌های اجرایی دستاوردهای 40 ساله نظام را بازگو کنند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه وضعیت مدیران پروازی تعیین شده و به مسئولان برای انتخاب گزینه مهلت داده شده است،خاطر نشان کرد:قرار است مدیران جدید معرفی شوند و روال قانونی برای انتخاب مدیران درحال انجام است.

فتح اله حقیقی در خصوص حضور صدا و سیما در بازدیدهای سرزده از ادارات،ابراز داشت:با حضور رسانه، مردم متوجه می شوند که مسئولان در صحنه حضور دارند.

استاندار زنجان با ابراز اینکه درصدی از پروژه‌های دهه فجر امسال توسط بخش خصوصی اجرا می‌گردد،عنوان کرد:این عمل مستلزم فراهم‌سازی بستر لازم برای فعالیت بخش خصوصی در استان است.

حقیقی با بیان اینکه طرح‌های قابل بهره برداری در دهه فجر امسال ۱۷۱ پروژه با ۶۱۳ میلیارد تومان در حوزه عمرانی و ۴۹ پروژه با ۱۱۳۶ میلیارد تومان اعتبار در حوزه اقتصادی است؛تصریح کرد:تنها نیم درصد از مجموع پروژه‌های دهه فجر امسال مربوط به آغاز عملیات اجرایی طرح ها است.

وی با بیان اینکه استان زنجان ۲۹۶۵ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، خاطرنشان کرد: دیدار با همه خانواده‌های معظم شهدا توسط مدیران در سطح استان، بخش‌ها و روستاها از 10 روز پیش از دهه‌فجر آغاز شده و تا 10 روز پس از دهه‌فجر نیز ادامه می‌یابد.

استاندار زنجان افزود: خانواده شهدا زمانی که نظام به آن‌ها احتیاج داشت، در راه منویات نظام، عزیزان خود را تقدیم انقلاب کردند و باید حقوق آن‌ها ادا شود.

حقیقی از آغاز عملیات اجرایی طرح سبزه‌میدان خبر داد و ابراز داشت: طرح قبلیسبزه میدان ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشت که در طرح جدید این مبلغ به ۶۰ میلیارد تومان کاهش یافته و در آن با رعایت اصول فرهنگی، اجتماعی و هنری، دو موزه موجود حفظ می‌شود و به رونق بازار تاریخی زنجان تاکید شده است.

وی با بیان اینکه با آغاز دهه فجر تمام کارکنان دولت در نماز جمعه حضور دارند، خاطرنشان کرد: در دهه فجر سفرهای دوم به شهرستان‌ها آغاز می‌شود و پروژه‌های مربوطه را افتتاح می کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه لایحه‌ای به مجلس در راستای افزایش بودجه عمرانی ارسال شده است عنوان کرد:امیدواریم که با این لایحه موافقت شود.

فتح اله حقیقی با اشاره به کلنگ زنی رستوران گردان در منطقه گاوازنگ زنجان، خاطرنشان کرد: سرمایه گذار این رستوران مشخص نیست و باید کاری کنیم سرمایه گذار بخش خصوصی جرات سرمایه گذاری در این را زمینه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه گاوازنگ باید به کشور معرفی شود عنوان کرد:زیرساخت های اولیه خوبی در این منطقه انجام شده است و باید برای اجرای طرح ها، برنامه داشت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مدیران ملزم به پاسخگویی به رسانه ها هستند، افزود: مدیرانی که پاسخگو نیستند را به بنده اطلاع دهید.

استاندار زنجان نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده را مهم خواند و تصریح کرد: در اقدام مشترک دستگاه‌های اجرایی و ستاد بازآفرینی شهری اقدامات موثری برای بافت‌های فرسوده در دستور کار قرار دارد که این طرح شامل شهرهای زنجان، ابهر، خرم‌دره، قیدار و سلطانیه می‌شود.

حقیقی با اشاره به اینکه  ۱۰۴ میلیارد تومان وام برای این بخش در نظر گرفته شده است اعلام کرد:اگر کسی نوین‌سازی کند، تا ۹۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از بین پروژه‌های نیمه‌تمام، 40 پروژه محوری انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: برای اتمام این پروژه‌ها 1900 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

حقیقی با بیان اینکه ۲۸ مورد از طرح ها ملی و ۱۸ مورد به مبلغ 365 میلیارد تومان استانی است،تصریح کرد:در حوزه حمل و نقل، دو خطه کردن راه‌آهن زنجان ـ قزوین و احداث ۶ بزرگراه در دستور کار قرار دارد و در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و معدن، تجارت، بهداشت و درمان، دانشگاه‌ها، گردشگری و خدمات پروژه‌هایی تعریف شده است.

وی به ایجاد ارزش‌افزوده در فعالیت‌های اقتصادی تأکید کرد و اظهار داشت: سهم صنعت در کشور 33 درصد و در استان زنجان 32 درصد است و در راه‌اندازی واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف باید به فکر ایجاد ارزش‌افزوده باشیم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در حوزه خدمات استان  زنجان ۲۷ درصد از نرم کشوری پایین‌تر است، گفت: در تلاش هستیم که سهم اشتغال استان از بخش خدمات  افزایش پیدا کند.

ارسال نظرات