نماینده ولی فقیه استان البرز در دیدار حافظان کل قرآن کریم:
نماینده ولی فقیه استان البرز از قرآن کریم به‌عنوان کتاب انقلاب یادکرد و گفت: در آستانه پیروزی انقلابی قرآنی قرار داریم که در کشو و دنیا تحولات بزرگی را به وجود آورد.
کد خبر: ۹۱۰۵۷۲۸
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، جمعی از دانش آموزان حافظ قرآن کریم، از ناحیه ۴ آموزش‌وپرورش شهرستان کرج، با آیت‌الله حسینی همدانی، در محل حسینیه امام خمینی (ره) دفتر ایشان دیدار کردند.

قرآن کتاب انقلاب است

در این دیدار آیت‌الله حسینی همدانی از قرآن کریم به‌عنوان کتاب انقلاب یادکرد و گفت: در آستانه پیروزی انقلابی قرآنی قرار داریم که در کشو و دنیا تحولات بزرگی را به وجود آورد.

وی در ادامه بابیان اینکه جریان سازی هر حرکتی بر اساس مبنا و اصولی است، افزود: حرکت و خیزش مردم ما در ۴۰ سال پیش با رهبری روحانیت، بر اساس مبانی و آموزه‌های قرآن شروع شد و سبب از بین رفتن طاغوت شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه یکی از آموزه‌های قرآن مبارزه با طاغوت است، اظهار داشت: طاغوت در هرزمانی چهره‌ای دارد که در این زمان طبق دستور قرآن، مبارزه با آمریکا مصداق «اِجتَنِبوا الطّاغوت» است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه تمامی مراحل انقلاب، در قرآن مجید بیان‌شده است گفت: ۶۰ آیه از قرآن کریم، تمامی مراحل انقلاب، از پیروزی تا به امروز که دچار تحریم‌هایی از سوی دشمن هستیم را بیان می‌کند که همه آن برای جامعه امروز ما درس‌آموز و روشن‌کننده است.

وی با اشاره به آیه ۶۰ سوره انفال مبنی برداشتن تجهیزات و قدرت نظامی، عنوان کرد: طبق این دستور قرآن که می‌فرمایید «وَ أَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ»؛ اگر رفتار ما به‌گونه‌ای باشد که هنوز دشمن برای ما خط‌ونشان می‌کشد، یعنی هنوز به این آیه به‌درستی عمل‌نکرده‌ایم.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود، عمل به محتوای قرآن را موردتوجه قرارداد و خطاب به دانش آموزان حافظ قرآن گفت: حفظ قرآن یک وظیفه است اما عمل به محتوای قرآن از آن بالاتر و مهم‌تر است لذا در تمام مراحل زندگی مؤدب به آداب قرآنی شوید تا قرآن در زندگی‌تان اثر داشته باشد.

گفتنی است این دانش آموزان، نماز جماعت ظهر و عصر را به امامت امام‌جمعه کرج اقامه کردند و در پایان این دیدار، با اهدای جوایزی، از این حافظان قرآن کریم تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها