سردار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، چهارشنبه 10 بهمن‌ماه در نشست خبری تشریح برنامه‌های این سپاه در ایام دهه فجر، اظهار کرد: دهه فجر امسال 110 عنوان برنامه در پنج هزار و 500 پایگاه بسیج توسط سپاه تهران بزرگ برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۰۵۷۶۱
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، سردار «محمدرضا یزدی» فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد مهمترین عناوین برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از سوی این سپاه گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود که توانست دنیا را از تقسیم بلوک شرق و غرب خارج کند و به فضل خدا و به یمن پیروزی انقلاب اسلامی، ما شاهد فروپاشی بلوک غرب به سرکردگی استکبار جهانی خواهیم بود. 

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ افزود: امروز مردم دنیا به تاسی از انقلاب ما به دنبال رویداد و تحولات جدیدی هستند تا تفکر و معنویت را در آن جوامع به تعالی برساند. شعار ما در چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی «افتخار به گذشته و امید به آینده» است.

وی تصریح کرد: سپاه تهران بزرگ در چهل سالگی پیروزی انقلاب بر آن است تا بتواند توانمندی مردم در عرصه های مختلف را به نمایش بگذارد و به همین منظور به تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی می پردازیم و گفتمان انقلاب را ارایه می دهیم. 

یزدی در ادامه اظهار کرد: علیرغم تمام دسیسه ها و توطئه های دشمنان، ما امروز شاهد دستاوردهای فراوانی در چهل سالگی نظام اسلامی هستیم که باید این دستاوردها را به نسل چهارم و پنجم انقلاب منتقل کرد چرا که محور این دستاوردها توانمندی های مردم است لذا باید برای نسل جوان تبیین کرد که اینان میراث دار چه فرهنگ عظیمی هستند. فرهنگی که مردم آن برای حفظ چنین میراث گران بهایی تا پای جان در برابر دشمنان ایستادند تا به آرمان های انقلاب و دستاوردهای خود دست یابند. 

سردار یزدی با بیان اینکه بصیرت و مقاومت مردم را در برابر جنگ نرم دشمنان موفق ارزیابی می کنیم، تصریح کرد: در تبیین نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی تمامی ادیان و مذاهب مختلف حضور دارند به همین منظور در چهل سالگی انقلاب اسلامی 110 عنوان برنامه از پنج هزار رده بسیج در تهران برگزار خواهد شد. 

وی از برگزاری طرح چهلچراغ در 550 مسجد در دهه فجر خبر داد و گفت: برگزاری 400 اردوی محرومیت زدایی در مناطق و محلات شهر تهران، افتتاح 1510 پروژه عمرانی در تهران در 13 بهمن از جمله برنامه های سپاه تهران بزرگ در دهه فجر است. 

وی در مورد محوریت و موضوعات طرح های محرومیت زدایی اظهار کرد: این طرح ها شامل مرمّت، بازسازی و ساخت خانه نیازمندان، آب رسانی به روستاها، ساخت خانه های بهداشت و کارگاه های ایجاد شغل است. 

سردار یزدی در بخش دیگری از این نشست تصریح کرد: در دهه فجر امسال 13 هزار سبد کالا ویژه نیازمندان و همچنین 600 جهیزیه برای زوج های نیازمند تهیه و اهدا خواهد شد.  

وی در مورد ورود سپاه به موضوع آسیب های اجتماعی و ترک اعتیاد گفت: در ایام دهه فجر بزرگ ترین اردوگاه ترک اعتیاد در جنوب شرق کشور را راه اندازی می شود و در این اردوگاه تلاش می کنیم در یک فرآیند علمی و بهداشتی معتادان متجاهر را جمع آوری و نسبت به ترک اعتیاد آنان، ایجاد اشتغال و همچنین بازگشت ایشان به جامعه اقدام کنیم. 

فرمانده سپاه تهران بزرگ تصریح کرد: برگزاری صبحگاه مشترک دانش آموزی متشکل از سه هزار دانش آموز، راه اندازی 200 میز خدمت با اصناف، بازاریان و حقوق دانان در ایستگاه های مترو، برگزاری صعودی ماندگار در 140 غرفه در مسیر راهپیمایی 22 بهمن و برگزاری پنج هزار جشن در مناطق مختلف تهران از جمله برنامه های این سپاه خواهد بود.  

وی یادآور شد: در تبیین دستاوردهای انقلاب به موضوعات تعلیم و تربیت، آموزش عالی، شعائر اسلامی، مساجد،‌ روحانیون و قرآن و مقایسه آن در قبل و بعد از انقلاب می پردازیم. 

سردار یزدی ادامه داد: سپاه تهران بزرگ در حوزه ی خانواده و زنان نیز به موضوعات ورزش، سلامت، تحکیم خانواده و مقایسه آن با قبل از انقلاب خواهد پرداخت.  

وی در پایان افزود: سرود، موسیقی، فیلم، سینما، مطبوعات و خبرگزاری ها، شعر و فرهنگ و ادبیات و اقتدار امنیتی از دیگر محورهای برنامه های سپاه تهران بزرگ در چهلمین سالگرد انقلاب است.

ارسال نظرات