سرهنگ گلشن زاده در نشست خبری:

استقبال سپاه روح الله با 985 پروژه محرومیت زدایی و هزار برنامه از چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی/مشکلات فقط با نگاه انقلابی حل خواهند شد

جانشین سپاه روح الله استان مرکزی گفت: روز شنبه 40 هزار پروژه محرومیت زدایی توس فرمانده کل سپاه افتتاح خواهد شد که 80 پروژه آن توسط سپاه روح الله انجام شده است و همچنین این مرکز با بیش از یک هزار برنامه به استقبال چهلمین دهه فجر انقلاب خواهد رفت.
کد خبر: ۹۱۰۵۷۷۳
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار محسن گلشن زاده در نشست خبری گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مجموعه اقدامات سپاه و بسیج استان مرکزی در دو بخش اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی و بخش دیگر برنامه های ایام الله دهه فجر تقسیم بندی می شود.

وی افزود: در بخش محرومیت زدایی در چند بخش مختلف ورود پیدا کردیم که رده های مختلف سپاه از جمله موسسه مسکن بسیجیان ، جهاد خانه سازی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه روح الله در این بخش فعالیت های چشمگیری انجام داده اند.

جانشین سپاه روح الله استان مرکزی اظهار داشت: اولین بخشی که در بحث محرومیت زدایی کارهای بزرگی انجام شده است ساخت مسکن که در شهرستان های استان و به خصوص شهر اراک می باشد که موسسه مسکن بسیجیان یک هزار و هفت واحد مسکونی ساخته است که 501 واحد آن در شهر مهاجران،270 واحد مسکونی در شهر صنعتی و پروژه هایی چون پامچال،مروارید،ایثار،میعاد،یاس که تمامی آنها به مردم واگذار شده است و اکنون در حال استفاده هستند.

وی افزود: مجموع مساحت ساخته شده توسط موسسه مسکن بسیجیان در کل 123877 متر مربع می باشد که پروژه آماده سازی و جدول بندی شهرک جانبازان 1537200 متر مربع است که شامل آسفالت و زیر ساخت می باشد که توسط این موسسه ساخته شده است که این واحدهای ساخته شده همگی برای مردم هستند که به طور مثال مردم با 15 میلیون تومان در شهر مهاجران صاحب خانه شدند.

جانشین سپاه روح الله استان مرکزی تصریح کرد: همچنین در بخش جهاد خانه سازی که شامل واحدهای مسکونی میدان امام حسین(ع) شهر اراک هست چند مأموریت اصلی انجام شده است که شامل آماده سازی 160هکتار از اراضی مختلف جهت ساخت مجتمع های مسکونی،آماده سازی 330 قطعه زمین در شهرستان محلات و واگذاری 250 قطعه از آن به مردم،احداث 3950 واحد مسکونی در استان های مرکزی،همدان و لرستان که مرکزیت ساخت آنها با استان مرکزی بوده است که 502 هزار متر مربع در قالب 30 هزار پروژه ساخته شده است که در استان مرکزی 2679 واحد مسکونی در قالب 15 پروژه که 2679 در استان مرکزی و 588 واحد در استان همدان 673 واحد در استان لرستان انجام شده است.

وی افزود: همچنین احداث مجموعه های خدماتی به متراژ 11هزار متر مربع،احداث 2 مدرسه با 27 کلاس به متراژ 3225 متر مربع که توجه شده است هرکجا خانه سازی انجام شده است مدرسه هم ایجاد کرده ایم که یکی از مراکز فرهنگی مجتمع آفتاب سنجان می باشد،احداث فضاهای فرهنگی،مذهبی به متراژ 11800 متر مربع که نمونه آن مسجد ولایت در میدان امام حسین(ع) می باشد که از تعداد کل واحدهای ساخته شده 2500 واحد به کارکنان و باقی آن به بسیجیان و مردم واگذار شده است که جمع کل زیر بنای آن در جهاد خانه سازی 634255 متر مربع است.

جانشین سپاه روح الله استان مرکزی بیان داشت: در بخش قرارگاه پیشرفت و آبادانی با تکیه بر بیانات حضرت آقا که فرمودند مناطق محروم در کشور آباد شوند و مشکلات آنها را برطرف کنید حرکت کردیم که در سه مکان استان مرکزی شامل دهستان دهچال در خنداب،چارچشمه در خمین و دهستان مالمیر شازند اقدامات موثری انجام شده است.

وی ادامه داد: مجموعه اقداماتی که در این سه نقطه انجام شده است در بخش دهستان دهچال در روستای فوران دهچال تکمیل 100 درصدی بنای خانه عالم،در روستای قاسم آباد دهچال ساخت زیر ساخت های جاده و آماده سازی کامل،در نصیر آباد دهچال احداث پل سواره،در روستای خلیل آباد چارچشمه انتقال آب کشاورزی با وسعت 760 متر،در روستای لکان چارچشمه لایه روبی قنات،در روستای برجک لایه روبی قنات شمس آباد و خود روستای چارچشمه لایه روبی قنات های خشک شده،حسین آباد و ده چال احداث جاده،در روستای نصیر آباد اصلاح گردنه،چقا سیف‌الدین (خمین) تعویض پل ماشین رو و سایر اقدامات دیگر که انجام شده اند.

سرهنگ گلشن زاده اظهار داشت: در بخش اقتصاد مقاومتی برنامه های گسترده ای توسط سپاه روح الله انجام شده است که در بخش اشتغال در 14 موضوع موثر کار شده است که شامل تقویت دام و طیور که در هشت روستا مجموع 500 میلیارد تومان وام پرداخت شده است،کاشت زعفران که به تولید گسترده در استان تبدیل شده است،تقویت صنایع دستی مثل فرش و گلیم،پرورش ماکیان،پرورش خاک،تولید گیاهان دارویی،پرورش شتر مرغ و بلدرچین، تقویت صنایع تبدیلی،تقویت باغات انگور،تولید عسل،پرورش ماهی و محصولات گلخانه ای که با تکیه بر بیانات امام خامنه ای این اقدامات انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین با یاری خداوند متعال روز شنبه ساعت 14:30، 40 هزار پروژه محرومیت زدایی توسط فرمانده محترم کل سپاه توسط ویدئو کنفرانس افتتاح خواهد شدو همه آنها در اختیار مردم قرار می گیرند که 80 پروژه آن توسط استان مرکزی انجام شده است و یک نمونه آن پارک ترنم می باشد.
سرهنگ گلشن زاده در خصوص برنامه های دهه فجر سپاه روح الله گفت: با توجه به شعار دهه فجر امسال که "افتخار به گذشته و امید به آینده است" که با توجه به بیانات نائب امام زمان(عج) ما می توانیم به طور کامل روی پای خودمان بایستیم که بر پایه همین اعتقاد ده جلد کتاب در موضوع تفاوت دوران پهلوی با دوره انقلاب اسلامی تهیه شده است که اتفاقات بزرگی که در دوران پهلوی انجام شده و دستاوردهایی که انقلاب داشته به همراه اسناد کامل آن تهیه شده است.

وی افزود: ما اگر بر مبنای حرکت انقلابی حرکت کنیم می توانیم بساط دنیای استکبار در دنیا جمع کنیم،ما می توانیم با روحیه جهادی جزء کشورهای برجسته دنیا باشیم.

جانشین سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: باید در مسیر امام و راه شهدا حرکت کنیم و پنج مبنایی که امام همواره بر آنها تأکید کردند که شامل اسلام ناب محمدی،عدالت ورزی،مردم سالاری دینی،ساده زیستن مردم و مسئولین،دشمن ستیزی می باشند همیشه مد نظر داشته باشیم.

وی تأکید کرد: مردم و مسئولین باید با تفکر انقلابی حرکت کنند و اگر این تفکر در وجود ما نهادینه شود دنیا را فتح خواهیم کرد و با همین پنج مبنای اصلی بساط کفر را در تمام دنیا نابود خواهیم کرد.

سرهنگ گلشن زاده توضیح داد: مجموعا هزار برنامه در سطح سپاه روح الله استان مرکزی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام می شود که شاخصه های آنها عبارتند از؛ یادواره شهدا و برنامه های افتخار کوچه و محله با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطر امام و شهدا،کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس که دو اجلاسیه شهدای کارگری در ساوه و شهدای مدافع حرم در دلیجان در بهمن ماه انجام می شوند.

وی در ادامه تبیین برنامه های دهه فجر گفت: اردوی سیاحتی و زیارتی قم و جمکران و موزه عبرت با هدف تبیین نقش رژیم ستم شاهی و اقدامات ظالمانه آن،مسابقات ورزشی با تمامی عناوین،مسابقات فرهنگی شامل قرآن و کتابخوانی در سطح استان،اجرای رادیو انقلاب در سطح مدارس منتخب استان،قصه گویی انقلاب در سطح مدارس استان،حضور در مساجد و مدارس و اجرای برنامه های روشنگری در موضوع دستاوردهای انقلاب می باشد.

جانشین سپاه روح الله استان مرکزی در همین خصوص ادامه داد: اجرای میز خدمت مشاوره حقوقی و میز خدمت مدیران که توسط بسیج کارمندان و بسیج حقوقدانان و سایر اقشار بسیج،ویزیت رایگان در سطح شهرستان های استان و حضور تیم پزشکی در حاشیه شهرستان اراک،مراسم شب شعر انقلاب اسلامی در شازند،اجرای تئاتر خیابانی انقلاب در اراک،نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی،صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در شازند و ساوه،بزرگداشت زنان مجاهد استان در خمین و ساوه،حضور فعال در نمایشگاه دستاوردهای دفاعی در تهران،مسابقات قرآن در رده سنی 16 سال و پایین تر،تجلیل از خادمان شهدا و اعزام راهیان نور دانش آموزی از مجموعه اقدامات سپاه روح الله در دهه فجر هستند.

سرهنگ گلشن زاده در پایان با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور خاطر نشان کرد: اگر تفکر انقلابی داشته باشیم می توانیم با استقلال کامل کشور را مدیریت کنیم،ولی متأسفانه در برخی موارد نگاه ها به بیرون است و به تعبیری نگاه وابستگی به غرب و شرق وجود دارد که اگر با سرعتی انقلابی حرکت کنیم قطعا شاهد این نابسمانی های فعلی نیستیم.

ارسال نظرات