خبرهای داغ:
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان از افتتاح 40 پروژه و کلنگ زنی 40 طرح آبرسانی در دهه فجر سال جاری خبر داد و گفت: برای این پروژه ها بیش از 750 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۰۵۷۷۸
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

بهزاد هرمزی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با رسانه های استان، افزود: با بهره برداری از این پروژه ها 120 روستا از آب آشامیدنی بهداشتی و پایدار بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح هایی که دهه فجر کلنگ زنی می شود 129 روستا با 208 هزار نفر جمعیت از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

هرمزی اضافه کرد: حفر و تجهیز 8حلقه چاه، بهسازی 3دهنه چشمه، 6هزار مترمکعب مخزن ذخیره، 77کیلومتر خط انتقال، 102 کیلومتر شبکه توزیع، 4 باب ایستگاه پمپاژ، 3هزار و 400 فقره استاندارد سازی انشعابات مشترکین ، با افتتاح پروژه های آبرسانی این دستگاه به بهره برداری می رسد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان، حفر و تجهیز6حلقه چاه، بهسازی 3دهنه چشمه، 4هزار و 550 مترکعب مخزن ذخیره، 47 کیلومتر خط انتقال، 71 کیلومتر شبکه توزیع، یک باب ایستگاه پمپاژ، 12 باب حصارکشی و محوطه سازی، و 1500 فقره استاندارد سازی انشعاب مشترکین در این ایام کلنگ زنی می شود.

وی روستاهای آبدار این استان را قبل از پیروزی انقلاب 150 آبادی اعلام کرد و گفت: اکنون 894 روستای استان از آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار بهره مند هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان ادامه داد: در استان 1017 نقطه مسکونی وجود دارد که از این تعداد برای 990 روستای هدف باید آبرسانی انجام شود.

وی از وجود 943 روستای بالای 20 خانوار خبر داد و اضافه کرد: تاکنون 894 روستای استان از آب شرب، سالم و بهداشتی و پایدار بهره مند هستند که این اقدام گام بزرگی در جهت آبرسانی به روستاهای استان بوده است.

هرمزی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 91 روستا فاقد آب، توسط ناوگان سیار آبرسانی می شوند که با بهره برداری طرح های آبرسانی دهه فجر و بهره مندی 13 روستا از آب شرب سالم و بهداشتی این رقم به 78 روستای فاقد آب شرب خواهد رسید.

وی آبرسانی به این 13 روستای فاقد آب را برگ زرینی از خدمات دولت تدبیر و امید دانست و یادآور شد: تاکنون درصد برخورداری روستاها از آب شرب سالم و پایدار 86/69 درصد بود که با افتتاح پروژه های دهه فجر و تا پایان سال مالی 97 به 71 درصد خواهد رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها