نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به خدمات ارزشمند شهدا و رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: اسطوره‌سازی گنجینه دفاع مقدس نیازمند حفظ و معرفی رزمندگان دفاع مقدس است.
کد خبر: ۹۱۰۵۸۳۵
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، در آستانه چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، امرا و فرماندهان نظامی هشت سال دفاع مقدس استان با نماینده ولی‌فقیه در گیلان در رشت دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت‌الله رسول فلاحتی در این دیدار با اشاره به خدمات ارزشمند شهدا و رزمندگان در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: برای اسطوره‌سازی گنجینه دفاع مقدس لازم است ابتدا رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس حفظ و معرفی شوند.

وی یکی از کارهای بزرگ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را مستندسازی رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس نام برد و تصریح کرد: نخستین مأموریت بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ساختن مستند از زندگی جهادگران و یادگاران جنگ است که بتواند زندگی ارزشمند معرفتی، جهادی و دنیا گریزی آن‌ها را در دوران دفاع مقدس و پس‌ازآن به نسل کنونی و آینده نشان دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) نخستین شخصیت در حفظ نوامیس ارزش‌های اسلامی بوده گفت: پیامبر شهدای جنگ احد را دستور دارد به‌گونه‌ای تدفین کنند تا آثاری از آن‌ها باقی بماند.

وی با تأکید بر اینکه باید همه رزمندگان را با خود همراه کرد افزود: رزمندگان دوران دفاع مقدس که اکنون باقی‌مانده‌اند باید همچون گذشته که صفا و تضرع داشتند همگان را با خود همراه کنند.

در این نشست پنج‌تن از رزمندگان دفاع مقدس، آقایان متقیان، هاشم نیا، عالم، نامدار و داداشی به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند که محور اصلی آن‌ها باز کردن فضا برای تمامی فرماندهان پیشکسوت، نظارت بر آثار منتشرشده از سوی برخی رزمندگانی که قصد معرفی خود را دارند، آزاد کردن آثار قبضه شده از سوی برخی نهادها ازجمله بنیاد شهید و قرار گرفتن آن‌ها در اختیار رسانه‌ها، جذب اعتبارات تخصیص‌یافته درگذشته به موزه دفاع مقدس و دهکده مقاومت، محور توسعه قرار گرفتن موزه دفاع مقدس، لزوم استفاده از ظرفیت خیران برای احداث موزه دفاع مقدس و تدوین دانشنامه دفاع مقدس بود.

انتهای پیام

ارسال نظرات