خبرهای داغ:
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در مجلس شورای اسلامی:

نهضت مبارزه با مفاسد در ادارات و دانشگاه‌ها شکل گرفته است/ لایحه بودجه ۹۸ مطلوب نمایندگان مجلس نبود

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه نهضت مبارزه با مفاسد در ادارات و دانشگاه‌ها شکل گرفته و از افرادی که دارند به جدیت کار می‌کنند باید دفاع کرد.
کد خبر: ۹۱۰۵۸۴۶
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰

نهضت مبارزه با مفاسد در ادارات و دانشگاه‌ها شکل گرفته است/ لایحه بودجه ۹۸ مطلوب نمایندگان مجلس نبودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، امیر خجسته در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تبریک به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب اظهار داشت: به لطف خدا انقلاب از تمام فراز و نشیب‌هایش عبور کرد.

وی گفت: تحلیل خیلی‌ها این بود که ایران ۴۰سالگی خود را نمی‌بیند و به آن نمی‌رسد اما توهم بود و انقلاب ما در سطح بین المللی اثرگذاری داشته است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در جهان اسلام نقش‌آفرینی خوبی داشتیم، افزود: هسته‌های مقاومت قدرتمندانه می‌درخشد و سوریه از بحران نجات پیدا کرد و به مرکز مقاومت تبدیل شد، همچنین یمن حیثیت عربستان را برده و مردم این کشور با دست خالی جلوی دشمن می‌ایستد.

وی تصریح کرد: امروز مهمترین کشوری که در مقابل استکبار ایستاده و حرفی برای گفتن دارد ایران است و این کشور یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا است.

خجسته با بیان اینکه امروز دشمنان معیشت مردم را هدف قرار داده‌اند، خاطرنشان کرد: جنگ، تحریم، کودتا و انواع مختلف فتنه‌گری‌ها جواب نداد بنابراین با معیشت مردم بازی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مسئولین ما در مجلس و قوه قضائیه مقتدرانه به دنبال رفع مشکلات معیشت مردم هستند، گفت: به هر طریق ممکن نباید اجازه بدهیم گوسفند و دام مولد از کشور خارج شود چراکه ما سال آینده با مشکل جدی‌تری مواجه می‌شویم.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: بحث امروز مملکت معیشت مردم است؛ یکی از ویژگی‌های ما در مجلس شورای اسلامی این است که با واقعیت‌ها صحبت کنیم.

وی در ادامه در خصوص بودجه سال 98 تصریح کرد: لایحه بودجه را که به مجلس ارائه کردند رئیس جمهور به عنوان یک نماینده قوه مقننه صحبت کرد.

خجسته با بیان اینکه در بودجه 98 آنچه که مطلوب ما بود عملی نشد، ابراز داشت: معیشت و یارانه مردم باید متناسب با تورم باشد.

وی با بیان اینکه دولت 20 درصد حقوق را پیش‌بینی کرده است، تصریح کرد: با تورم یک هزار و 703 هزار میلیارد تومان بودجه کشور است که 92 درصد آن هزینه‌های جاری دولت است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: معیشت حرف اول را می‌زند، حاکمیت، دولت و مجلس موظف هستند معیشت مردم را حل کنند بنابراین باید به فکر این موضوع باشند، ما در تحریم به سر می‌بریم و باید از این مسائل عبور کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 30 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی داریم، عنوان کرد: نظارت مجلس نظارت خوبی نیست مجلس نیز باید در این مورد خوب نقش‌آفرینی کند.

خجسته ابراز داشت: همچنین عوارض گمرکی هزاران میلیارد تومان از مبادی رسمی گمرک چابهار اخذ شده که در حال پیگیری است.

* ارزش اموال مازاد دولت 11 برابر نقدینگی کشور

وی با بیان اینکه ارزش اموال مازاد دولت 11 برابر نقدینگی کشور و 18 هزار میلیون تومان ارزش مازاد اموال دولت است، تاکید کرد: اخلالگران و سلطان سکه، سلطان شکر و ... را معرفی کردیم و در حال پیگیری هستیم.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در مجلس شورای اسلامی در خصوص معیشت مردم گفت: مردم 40 سال تحمل کردند و از رهبر حمایت کردند؛ ما نیز با هماهنگی دولت باید پیگیر معیشت مردم باشیم چراکه معیشت مردم در رأس  امور است، این مردم باید حمایت شوند و باید به آنها کمک کرد تا در این راستا آسیبی به آنها نرسد.

وی بیان داشت: ما کشوری هستیم که دامپروری ما حرف اول را می‌زند، دام ما برای عراق، امارات، عربستان و برخی کشورهای دیگر صادر می‌شود که باید نظارت صحیح بر آنها انجام گیرد، گوسفند مولد ما  به مبلغ 140 تا 170 هزار تومان از کشور خارج می‌شودو در سلیمانیه و امارات اداره می‌شود.

خجسته با بیان اینکه 34 هزار خودرو را ثبت سفارش غیر قانونی انجام دادند و افراد متخلف اکنون در زندان هستند و جلوی آن گرفته شد که توسط 4 خانواده به روش‌های مختلف وارد می‌شد، گفت: 6 هزار و 481 خودرو خارجی وارد کشور شد که جلوی آن نیز گرفته شد؛ 4 خانواده هستند که خودروی خارجی وارد کشور می کردند که جلوی آن گرفته شد.

*240 حزب در کشور فعال است

وی با بیان اینکه 240 حزب در کشور فعال است، خاطرنشان کرد: از این تعداد 30 حزب فعالیت دارند، اگر احزاب جایگاه خود را حفظ کنند و فعال شوند، حزب موظف است که گزارش خود را در مورد ریاست جمهوری بدهد.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در بحث ارز بیشترین پیگیری را داشتیم که نرخ ارز را کنترل کردیم و با قدرت در حال پیگیری هستیم.

وی با اشاره به ابزار نظارتی در کشور گفت: ما به عنوان ناظر باید از ابزار نظارتی استفاده کنیم و انتظار داریم که مجلس و دولت نیز ورود پیدا کرده و قدرتمندانه فعالیت کنند و مردم ما تشنه واقعیت هستند.

خجسته با بیان اینکه استکبار بر معیشت مردم فشار وارد می‌آورد، گفت: به لطف الهی در سال آینده انضباط، تثبیت قیمت‌ها و بازار و نظارت را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به برقی کردن قطار استان تاکید کرد: 150 میلیارد تومان برای برقی کردن قطار همدان - تهران سنندج هزینه شده و 45 میلیارد تومان برای ایستگاه راه‌آهن که 15 کیلومتر خارج از شهر است، هزینه شده است.

خجسته در خصوص نساجی‌ها گفت: پارچه نفیس ما، نتیجه کار و اشتغال است و 360 هزار نفر در صنعت تولید پارچه و نساجی بیکار می‌شوند برای اینکه کالای قاچاق و بی ارزش وارد شده و در نتیجه کارگران این صنعت بیکار شدند.

وی افزود: امروزه نهضت مبارزه با مفاسد در ادارات و دانشگاه‌ها شکل گرفته و از افرادی که دارند به جدیت کار می‌کنند باید دفاع کرد.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: امروز جبهه ما مقابله با دشمن و مبارزه با مفاسد اقتصادی است و باید پاسدار کشور باشیم تا استکبار نتواند در کشور ما به کار خود بپردازد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار