خبرهای داغ:
مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه آمریکا و صهیونیسم از فراگیری حق در سراسر جهان واهمه دارند، گفت: دوران هژمونی آمریکا و غرب به پایان رسیده است.
کد خبر: ۹۱۰۵۸۵۹
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم ، سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی پیش از ظهر امروز در نخستین اجلاس ملی مهدویت و انقلاب اسلامی که در مجتمع یاوران مهدی (عج) قم برگزار شد، یکی از مهمترین مسائل جهان را آینده پژوهی دانست و گفت: مقصود از این مقوله آن است که با فکر و خلاقیت و تلاش در جهت آنچه که می‌خواهیم، آینده را بسازیم.

وی با اشاره به تحولات منطقه و روبه افول رفتن قدرت‌های بزرگ در جهان اظهار داشت: غرب با دیدگاه هژمون و ابرقدرت شدن به مسأله قدرت می‌نگرد و با ابر قدرت خواندن خود همه سیاست هایشان را در راستای قدرت هژمونی قرار می‌دهند.

سرلشکر رحیم صفوی با بیان اینکه طبق پیشبینی‌های کارشناسان و دانشمندان سیاسی قدرت از غرب عالم به سوی شرق در حال انتقال است، تأکید کرد: آمریکایی‌ها علیرغم تلاش‌های خود نتوانستند ابرقدرتی خود را حفظ کرده و تنها قدرت هژمون جهان باقی بماند؛ امروز دوران هژمونی آمریکا و غرب به پایان رسیده است.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه انقلاب اسلامی به عنوان یک قدرت نوظهور اسلامی دوقطبی بودن جریان قدرت در جهان را نفی کرد، عنوان داشت: امروز دوران لیبرالیسم نیز همانند کمونیسم تمام شده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به عنوان یک کشور قدرتمند در جهان اسلام شناخته می‌شود، افزود: اسلام از دیدگاه فرهنگی یک قبله، یک خدا و یک پیامبر دارند، از دیدگاه اقتصادی ۷۵ درصد ذخایر نفتی را در اختیار دارد و همچنین از ۵۷ درصد ذخایر گازی دنیا در اختیارش است، بنابراین اگر مسلمانان حول محور ایدئولوژی خودشان با همدیگر متحد شوند و برای خود دشمن و اهداف مشترک تعریف کنند بدون شک به یک ابرقدرت تبدیل خواهند شد.

سرلشکر رحیم صفوی با اشاره به اینکه طبق فلسفه اسلامی، جهان همواره به سوی تکامل در حال حرکت است، گفت: جهان همواره به سوی بهتر شدن و غلبه نور بر ظلمت پیش می‌رود، به گونه‌ای گفته اند در دوران ظهور عقول بشری ۲۷ برابر کامل خواهند شد؛ جنگ میان حق و باطل تا قیامت به طول می‌انجامد، اما تفاوت دوران کنونی با دوران پس از انقلاب این است که هم اکنون ظلم جلوه اجتماعی داشته و عدالت از وجهه فردی برخوردار است، اما بعد از ظهور ظلم نابود شده و عدالت جلوه اجتماعی پیدا خواهد کرد.

مشاور عالی فرمانده کل قوا تأکید کرد: استکبارگران و استعمارگران همواره از آینده‌ای که حق بر آن‌ها غالب شود می‌هراسند و بدون شک در آینده با آماج حق طلبی کنار خواهند رفت؛ امروز آمریکا و صهیونیست‌ها از فراگیری حق در سراسر جهان واهمه دارند.

وی به مسأله ارتباط انقلاب اسلامی و مهدویت اشاره و اظهار کرد: در ۲۳۰ سال گذشته ۵ انقلاب در جهان رخ داد که انقلاب اسلامی یکی از این انقلاب‌ها است؛ وجه تفاوت انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها در این است که انقلاب نظام دوقطبی قدرت در جهان را نفی کرده و تعریفی جدید از نظام جدید قدرت با عنوان «غلبه فرهنگ و تمدن اسلامی بر سایر فرهنگ ها» اراده داد.

سرلشکر رحیم صفوی با بیان اینکه امام راحل فرمودند: «فلسفه انتظار فلسفه به قدرت رسیدن اسلام است» مطرح کرد: خاستگاه انقلاب اسلامی ما عموم طبقات اجتماعی است، یعنی انقلاب ما تنها انقلابی است که بالای ۸۰ درصد جمعیت با آن همراه بودند؛ از سوی دیگر امام خمینی (ره) مسائل مملکت را در راستای چارچوب مبانی اسلامی پیش برد و همین موضوع سبب شد تا انقلاب دستخوش تغییر نشود؛ هم اکنون نیز شاهد هستیم که رهبر معظم انقلاب پس از امام (ره) همه اهداف انقلاب را پیش بردند و طبق مسیر نورانی امام راحل، قرآن و مهدویت حرکت می‌کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها