سخنگوی ریاست جمهوری روسیه پس از تحریم نفتی روز دوشنبه آمریکا علیه ونزوئلا گفت: از منافع خود در ونزوئلا در چارچوب قوانین بین‌المللی دفاع خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۱۰۵۹۲۳
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه به رسانه‌ها اعلام کرد روسیه از منافع خود در ونزوئلا در چارچوب قوانین بین‌المللی دفاع خواهد کرد.

وی تأکید کرد که از همه ساز و کارهای و ظرفیت‌های موجود برای این منظور بهره می‌گیرد. 

روسیه روابط‌ بسیار نزدیکی با ونزوئلا دارد و وام‌های زیادی هم به این کشور داده است. از جمله این وام‌ها پرداخت وام از طریق شرکت روس نفت روسیه به شرکت نفتی دولتی PDVSA است. شرکت «روس نفت» حجم وام‌ها را به ۶ میلیارد دلار رسانده که قرار است به ازای آن تا پایان امسال نفت دریافت کند. 

براساس اعلام گلوبال پلتز، ونزوئلا ۳.۱ میلیارد دلار وام سررسید شده دارد و همچنین شرکت روسی ۵ پروژه مشترک بالادستی با شرکت PDVSA در ونزوئلا دارد. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا دور دیگری از تحریم‌ها را علیه شرکت‌های نفتی ونزوئلا در روز دوشنبه اعلام کرد و روسیه اعلام کرده است که از منافع خود در این کشور دفاع خواهد کرد.

کرملین اعلام کرده که تحریم‌ها علیه ونزوئلا کاملاً غیرقانونی است و تحریم علیه این شرکت نفتی ونزوئلا باعث رقابت ناعادلانه خواهد شد و یک نوع مداخله در امور داخلی ونزوئلا محسوب می‌شود.

پسکوف گفته است که عواقب ناشی از تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا و نسبت به روسیه را بررسی می‌کند.

ارسال نظرات