خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

نهادینه شدن مبانی ولایت فقیه مبتنی برترویج فرهنگ مهدویت در جامعه است

استاد حوزه با بیان اینکه نهادینه شدن مبانی ولایت فقیه مبتنی بر ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه است، گفت: انقلاب ثابت کرد که مستضعفان می توانند حکومت کنند.
کد خبر: ۹۱۰۵۹۸۲
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۵
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم ، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور  در نخستین اجلاس ملی مهدویت و انقلاب اسلامی که در مجتمع یاوران مهدی (عج) قم برگزار شد، با بیان اینکه همه شبهات مهدویت با بررسی انقلاب اسلامی پاسخ داده می‌شود، گفت: انقلاب اسلامی به همگان ثابت کرد که مستضعفان جهان می‌توانند حکومت کنند، سلطه گران و استعمارگران نیز هر چقدر تلاش کنند نمی‌توانند جلوی نورانیت اسلام را بگیرند و آموزه‌های اسلامی به خوبی می‌تواند حکومت را اداره کند.

وی با بیان اینکه بر اساس روایات مشکلات امر ظهور از سوی خداوند در یک شب اصلاح شده و برطرف می‌شوند، اظهار داشت: اینگونه نیست که ما همه کشور‌های جهان را مسلمان کنیم و سپس امر ظهور به وقوع بپیوندند، بلکه ما باید وظایف خود را انجام دهیم، اما در نهایت این خداوند است که دل‌های مردم جهان را متحد می‌سازد؛ بنی صدر ۱۱ میلیون نفر فدایی در کشور داشت، اما همه آن‌ها در یک لحظه از او روی گرداندند، بنابراین چنین روایاتی گزاف نیست.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به همگان نشان داد اقلیت می‌توانند در جهان حاکم شوند و گروه‌های کوچک می‌توانند همه تحولات دنیا را تحت تأثیر قرار دهند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان روایت نورانی «یملأ الارض قسطا و عدلا کما ملئت ظلما و جورا» تأکید کرد: واژه «ظالماً» در روایت نیامده است که برخی بگویند باید امر به معروف و نهی از منکر را کنار گذاشته و به ظلم بپردازیم تا امر ظهور محقق شود، بلکه واژه «ظلماً» در روایت بکار رفته است و این بدان معنا است که یک نفر ظالم هم می‌تواند دنیا را از ظلم و جور پر کند و نیازی به ظالم شدن همه افراد نیست.

وی دعای ندبه را کارنامه عمل امام زمان (عج) و عمل به دعای عهد را وظیفه منتظران ظهور مهدوی دانست و گفت: امام زمان (عج) از همه نیت‌های ما باخبر بوده و میان ما حضور دارند و به اصلاح امورمان می‌پردازند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه مبلغان و فعالان عرصه مهدویت باید همه توان خود را برای تبلیغ و ترویج فرهنگ و اندیشه مهدوی به کار بندند، تأکید کرد: بنیاد مهدی موعود (عج) نباید تنها به مهدویت پرداخته و از سایر زمینه‌ها غافل شود، بلکه باید چند منظوره کار کند و علاوه بر مهدویت به نماز، روزه، تفسییر قرآن کریم و نشر کتب دینی نیز توجه داشته باشد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه ۷۰۰ نفر در بنیاد مهدی موعود (عج) به صورت افتخاری فعالیت می‌کنند، بیان کرد: امروز اگر مبانی مهدویت پررنگ شود بدون شک مبانی ولایت فقیه نیز در کشور نهادینه خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار