خبرهای داغ:
امام جمعه بیرجند گفت: در مقطعی که مکتب های غربی به بن بست رسیدند و حرفی برای گفتن ندارند تنها اسلام است که حرفی برای گفتن دارد و در شرایطی که صدای شکسته شدن استخوانهای لیبرال دموکراسی به گوش می رسد انقلاب اسلامی ایران حرف بسیاری در دنیا برای گفتن دارد.
کد خبر: ۹۱۰۶۰۹۴
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، آیت الله سیدعلیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند در خطبه های نماز جمعه امروز بیرجند اظهار داشت: انسان موجودی است که دارای استعداد نامنتها است و استعداد درون انسان همچون سنگهای درون معدن است که تا زمانی که سنگ معدن تبدیل نشود با سنگ معمولی تفاوتی ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: انسان کتابی است که دست قدرت الهی این کتاب را نوشته است و مسائل قدرت اللهی در ذات وجود او متجلی است.

وی با بیان اینکه انسان مدنی طبع است افزود: انسان برای برای شکوفا شدن استعداد هایش و انجام  فعالیتهای مادی و روحی باید با مدنیت و جامعه زندگی کند والا همه آن استعدادها باطل می شود.

آیت الله عبادی بیان کرد: راه شکوفایی استعداد انسانی این است که با یکدیگر تعامل و تبادل داشته باشند و از تجربیات و استعداد همدیگر استفاده کنند ت شکوفا شوند که لازمه تبادل حضور در جامعه و لازمه جامعه قانون و لازمه قانون اجرا حکومت است.

امام جمعه بیرجند گفت: هیچ مسئله ای در دین از داشتن حکومت بیشتر اهمیت ندارد چراکه در سایه حکومت همه استعداد بشر رشد می کند.

وی عنوان کرد: حکومت ها در طول تاریخ با القاب فریبنده متعدد برای انواع سوء استفاده ها تشکیل شدند که نه حکومت انسانی اند و نه قوانین آنها مطابق با علم و عقل و نیاز جامعه است و نام وحشت زا استبداد را به دنبال دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: استبداد گاهی در قالب فرد گاهی در یک طبقه و گاه دولت است که ممکن است به صورت به صورت جمعی باشد و چون حکومت استبداد برخلاف عقل و علم و دین است ودر واقع برخواسته از انگیزه نفسانی است و باعث هلاکت بشر می شود.

وی  با اشاره به اینکه خدا عالم به نیاز بشر است و خداوند غنی هیچ استفاده ای را برای خود منظور نمی کند و نیازی ندارد بیان کرد: مسئله حکومت از ضروریات دین است اما حتما باید حکومت در دست افراد صالح و مطابق با قانون الهی باشد که در آن عدالت است.

آیت الله عبادی ادامه داد: خدا به بندگان خود اختیار داده تا در جهت خیر و شر سرنوشت خود انتخاب و حرکت کنند و سرنوشت ملت ها را به دست صالحان ودر چارچوب احکام الهی قرار داده است.

وی ادامه داد: خداوند متعال با پیروزی انقلاب شرایط انقلاب که برگرفته از اسلام ما تجدید کرد و در مقطعی که مکتب های غربی به بن بست رسیدند و حرفی برای گفتن ندارند تنها اسلام است که حرفی برای گفتن دارد و در شرایطی که صدای شکسته شدن استخوانهای لیبرال دموکراسی به گوش می رسد انقلاب اسلامی ایران حرف بسیاری در دنیا برای گفتن دارد.

امام جمعه بیرحند ادامه داد: دشمن شیطنت های بسیاری دارد و فرصت فکر کردن را از جامعه می گیرد و با ایجاد ترور شخصیت ها فهیم و آگاه و مکتب شناس مغز مطهری ها و بهشتی ها را هدف قرار داد و تلاش می کند تا انسان صالح و کارآمد را از جامعه حذف کند.

وی ادامه داد: دشمن سعی دارد تا با ترور فیزیکی و شخصیتی افراد کارآمد  و فهیم فرصت فکر کردن و ارائه اندیشه را از جامعه بگیرد و به دنبال آن جنگ و تهدید و تحریم را به راه می اندازد و اینگونه به اهداف شوم خود برسد.

آیت الله عبادی تصریح کرد: دشمن سعی دارد تا با ایجاد اختلاف با عناوین مذهبی،دینی، قومی، زبانی در جامعه ای که باید مهم ترین محصول آن تولید فکر باشد و آن را به دنیا عرضه کند این فرصت را از او بگیرد.

وی  با بیان اینکه باید در برابر توطئه های دشمن حواسمان را جمع کنیم و آگاه باشیم عنوان کرد: تمام طرحهای دشمن کارشناسی شده است و امروز با تجهیزات مختلف در فضای مجازی اذهان را منحرف می کنند و نمی گذارند هیچ چیزی در سر جایش باشد.

هسته مقاومت جهانی در مبارزه با صهیونیست به انقلاب ایران نگاه می کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دشمن با ایجاد تروریست با استفاده از نیروهایی که پرورش داده است با عناوین همچون وهابیت، طالبان و داعش و با کشتار مسلمین که هتک حرمت نوامیس مردم و تخریب شهرها به وسیله خود مسلمین و با نام اسلام در جهان خیانت کرده و مانع از رسیدن اسلام و اندیشه اسلامی به جهانیان می شوند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه اگر ما به عنوان الگو محصول سالم انقلاب و اسلام را به دنیا نشان بدهیم یقینا پیروزی ما بیشتر می شود افزود: البته امروز در شرایط خوبی هستیم با وجود نقشه دشمنان برعلیه انقلاب و جمهوری اسلامی اما افراد روشنفکر و بیدار تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران هستند و بر اساس اسلام شناسی و انسان شناسی بررسی و حرکت می کنند.

نماینده ولی فقیه با اشاره به فرار آمریکا و نیروهایش از سوریه و منطقه ادامه داد: انسانهای اندیشمند در همه جا هستند و افرادی که دل به انقلاب بستند و برای حرکت و پیوستن به هسته مقاومت جهانی و درمبارزه با صهیونیست به انقلاب ایران نگاه می کنند و این امر حتی امروز در داخل خود کشورهای اروپایی نیز دیده می شود.

آیت الله عبادی با اشاره به الگو گیری ملتهای آزاده جهان از انقلاب اسلامی ایران گفت: این نشان از صدور انقلاب به جهان است و اگر هر چه بیشتر با اندیشه اسلامی و شناخت انقلاب شکوهمند تلاش کنیم و در مقابل انواع خود فروشی و دشمنی ها و انفعال ها ایستادگی کنیم صحنه پیروزی در انتظار ما است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها