امام جمعه نیشابور بیان داشت: ملت ایران راه شهدا و امام و رهبری را ادامه می‌دهد و ما این راه را براساس عقیده ادامه دادیم و می‌دهیم نه بر اساس نگاه مادی.
کد خبر: ۹۱۰۶۱۲۰
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی امروز در مراسم چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در مسجد جامع نیشابور که با حضور فرمانده سپاه ناحیه، نمایندگان این شهرستان در خانه ملت و دیگر مسئولین و اقشار مختلف مردم و همگام با حضور کاروان رسانه‌ای انقلاب برگزار شد، اظهار داشت: روز ورود امام (ره) برای ما تداعی روز ورود پیامبر (ص) به مدینه را داشت. مردم مدینه با استقبال گرم از پیامبر (ص) زیر ساخت تمدن نوین اسلامی را در سرزمین حجاز ایجاد کردند. پیامبر ۱۰ سال در مدینه بودند و تحول عظیمی را در منطقه رقم زدند و با انصار و اصحاب خود دریچه جدیدی را به روی بشریت باز کردند هرچند که عده‌ای تلاش کردند این دریچه بسته شود، اما ناکام ماندند و این نسیم روحبخش با دوام وزید تا بعد از ۱۴۰۰ سال این خاطره در تاریخ تکرار شد و امام خمینی (ره) به میان مردمی فداکار و آموزش دیده و آگاه قدم گذاشت و دوباره ۱۰ سال این پیر بزرگ و باتجربه و مخلص مثل جدش پیامبر (ص) ۱۰ سال در ایران ماند و خداوند او را ذخیره دینش برای ما و امت اسلام کرد.

وی ادامه داد: در صدر اسلام مردم مدینه بعد از وفات پیامبر (ص) نتوانستند مقاصد ایشان را دنبال کنند و به انحراف رفتند، ولی ملت  بصیر ایران  فهمید چه باید بکند. فرزندان شایسته این ملت در عرصه‌های مختلف راه امام (ره) را ادامه دادند.

امام جمعه نیشابور ابراز داشت: دشمنان ما با کمال وقاحت اعلام کردند ما نمی‌گذاریم ملت ایران جشن پیروزی انقلاب را بگیرد، ولی امسال این مراسم با شکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شد.

وی در ادامه افزود: امسال نیز با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان خواهیم داد که ملت ایران راه شهدا و امام و رهبری را ادامه می‌دهد و ما این راه را براساس عقیده ادامه دادیم و می‌دهیم نه بر اساس نگاه مادی.

حجت الاسلام یعقوبی خاطرنشان کرد: ما برای عزت و استقلال کشورمان انقلاب کردیم. ما انقلاب کردیم تا ملت عزیزمان در سرنوشت کشور خود دخیل باشند و برگزاری انتخابات و حضور مردم در راهپیمایی‌ها نشان از این دارد و هیچ کشوری مثل کشور ما تا این حد در سرنوشت کشور خود نمی‌تواند دخیل باشد.

وی با بیان اینکه انقلاب متعلق به قشر خاصی نیست، افزود: همه مردم در پیروزی انقلاب سهیم هستند و برای ادامه راه امام (ره) مشارکت کردند البته سهم مجاهدان  نزد خداوند و ملت محفوظ است. ما این انقلاب را برای رسیدن به عزت و  استقلال به وجود آوردیم با این انقلاب خواستیم مردم را در سرنوشت کشور دخالت دهیم.

 امام جمعه نیشابور اظهار داشت: ما بنا نداریم به هر قیمتی جمهوریت را حفظ کنیم ما جمهوریت را در قالب ارزش‌های اسلامی و حضور مردم را برای برجسته کردن اسلام و ارزش‌های دینی می‌خواهیم.

وی عنوان داشت: ما اسلام را برای مردم و مردم را در خدمت اسلام عجین می‌کنیم. دشمن وحدت بین ملت و  نیز اتصال ملت با اسلام را نمی‌فهمد و  فکر می‌کند با شعار‌های انحرافی می‌تواند مسیر مردم را از انقلاب منحرف کند.

 در ادامه این مراسم حجت الاسلام جهانشیری؛ مسئول ستاد دهه فجر چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در نیشابور اظهار داشت: اگر ما تاریخ پر افتخار چهل ساله انقلاب خود را تفرق کنیم روزهای شیرین و خاطره انگیز را می‌توانیم ببینیم که یکی از این روزهای خاطره انگیز روز 12 بهمن سالروز ورود امام راحل به کشورمان بود که با ارامش نشئت گرفته از ایمان به خدا و قتی از پلکان هواپیمای فرانسه به پایین آمد و پای مبارک خود را بر خاک ایران نهاد  پایه های کاخ ظلم و استبداد و نظام پوشالی 2500 ساله شانشاهی به خود لرزید و انقلاب اسلامی ایران کلید خورد.

 وی افزود: در سال 57 که انقلاب ما به پیروز رسید مبارزات امام راحل و ملت عزیزمان نتیجه داد و امروز جشن چهل سالگی انقلاب را شاهدیم و ان شاء الله خدا توفیق همراهی با این نظام را به ما عنایت فرماید و امیدواریم در مسیر نورانی انقلاب هر روز به افتخارات ملت افزوده شود. اینده از آن حق است و حق نظام جمهوری ایران است.

مسئول ستاد دهه فجر چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در نیشابور بیان داشت: دشمنان ما در طول این چهل سال چهل دقیقه ما را به حال خود وا نگذاشتند و هر روز برای مشکل تراشی کردند  ولی اراده این ملت به تدبیر و پشتوانه ولایت و رهبری محکم و استوار است

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز در دنیا عزت داریم و مشکلاتی هم  داریم که پشت سر خواهیم گذاشت و امریکا و اسرائریل غاصب و جنایتکار که آرزوی پایین اوردن پرچم ما رادارند با همت ملت مقاوم و همیشه پای کار و به برکت خون هزاران شهید این ارزو را به گور خواهند برد و این مسیر را با قوت بیشتر ادامه خواهیم داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها