اسلام‌شناس فرانسوی معتقد است انجیل‏‌هاى عیسى (ع) از آمدن احمد نوید مى‌‏دهد و نیز بشارت مى‏‌دهد که دختر پربرکتى خواهد داشت.
کد خبر: ۹۱۰۶۱۹۳
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، آموزه‌های دین مبین اسلام در دهه‌های گذشته از جهات مختلفی در سراسر عالم در حال گسترش است؛ یکی به خاطر جاذبه رهبران و پیشوایان اصلی این دین است که همان پیامبر(ص) و خلفای برحق ایشان یعنی ائمه(ع) هستند و دیگری به دلیل وجود بشارت‌های ظهور آخرین پیامبر الهی و امامان پس از ایشان در کتب مقدس اهل کتاب است که حتی قرآن و ائمه اطهار (ع) به برخی از این گزاره‌ها اشاره کرده‎اند.

به عنوان نمونه خداوند در قرآن تصریح دارد که نام پیامبر(ص) در تورات و انجیل نوشته شده است. در آیه157 سوره اعراف می‌خوانیم: «الَّذینَ یَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِیَّ الْأُمِّیَّ الَّذی یَجِدُونَهُ مَکْتُوباً عِنْدَهُمْ فِی التَّوْراةِ وَ الْإِنْجیل‏ ... همانان که از این فرستاده، پیامبر اُمی که [نام‏] او را نزد خود، در تورات و انجیل نوشته مى‏یابند- پیروى مى‏‌کنند.» همچنین خداوند عیسی(ع) را پیامبری معرفی می‌کند که بشارت به پیامبر آخرالزمان می‌دهد در آن آیه که می‌فرماید: «وَ إِذْ قالَ عیسَى ابْنُ مَرْیَمَ یا بَنی‏ إِسْرائیلَ إِنِّی رَسُولُ اللَّهِ إِلَیْکُمْ مُصَدِّقاً لِما بَیْنَ یَدَیَّ مِنَ التَّوْراةِ وَ مُبَشِّراً بِرَسُولٍ یَأْتی‏ مِنْ بَعْدِی اسْمُهُ أَحْمَد ... ؛ و هنگامى را که عیسى پسر مریم گفت: «اى فرزندان اسرائیل، من فرستاده خدا به سوى شما هستم. تورات را که پیش از من بوده تصدیق مى‏کنم و به فرستاده‏اى که پس از من مى‏آید و نام او «احمد» است بشارت‌گرم.» (آیه6 سوره صف)

بر این اساس هر کدام از حق‌طلبان اهل کتاب که به این حقیقت پی بردند، یا بر آن تصریح داشته‌اند و این انوار مقدس را تکریم کردند و یا به دین مبین اسلام گرایش یافتند. نمونه‌ای از سخنان این اندیشمندان در تکریم حضرت زهرا(س) را در ادامه می‌خوانید. 

لویی ماسینیون، شرق‌شناس و اسلام‌شناس فرانسوی و محقق تاریخ کتابی به نام "تقدیس فاطمه زهرا" نوشته است. او معتقد است مکتب تشیع متأثر از وجود شخصیتی چون فاطمه زهرا به چنان مکتبی تبدیل شده که بسیار عاطفی است. 

وی رساله‏ محققانه‏‌اى در مورد مباهله‏ مسیحیان «نجران» با پیامبر اسلام که در سال دهم هجرى در مدینه صورت گرفت، نوشته که در آن نکته‌‏هاى جالب توجه فراوانى مطرح شده است. در آن رساله مى‌‏گوید: 

«اوراد و دعاهاى ابراهیم (ع) از وجود دوازده نور که منشعب از فاطمه هستند خبر مى‌‏دهد؛ تورات موسى از آمدن محمد(ص) و دختر پر برکت او و دو آقازاده به مانند اسماعیل و اسحق (حسن و حسین) نوید می‌دهد و انجیل‏‌هاى عیسى (ع) از آمدن احمد(ص) نوید مى‌‏دهد و نیز بشارت مى‏‌دهد که دختر پربرکتى خواهد داشت که دو پسر به دنیا مى‌‏آورد...»

بر اساس تحقیق این اسلام‌شناس فرانسوی مبنی بر بشارت عیسی(ع) به پیامبر گرامی اسلام(ص) آن هم با نام احمد، اکنون آیه6 سوره صف که قبلاً بیان شد و در آن عیسی(ع) به پیامبری با نام احمد بشارت داده بود، بیشتر برایمان جلوه‌گر می‌شود. 

منابع:
کتاب شخصیات قلقه عبدالرحمن بدوى و ضمیمه‏ آن «المباهله» تألیف لویى ماسینیون چاپ میلان به سال 1944، ص 179.

ارسال نظرات