نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر روز گذشته در دیداری که فعالان انقلابی فضای مجازی با وی داشتند، با اشاره به اهمیت فضای مجازی از دیدگاه مقام معظم رهبری اظهار داشت: باید حضور در فضای مجازی جریان ساز باشد و از این فضا به نفع اسلام و انقلاب بهره برد.
کد خبر: ۹۱۰۶۲۲۹
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم با اشاره به تاکید رهبر فرزانه انقلاب برای بهره گیری از فرصت‌های فضای مجازی، بیان کرد: ایشان می‌فرمایند که «من اگر رهبر انقلاب نبودم مسئول فضای مجازی کشور می‌شدم»، می‌توان یک کلمه حرف حق را در این فضا به هزاران مخاطب رساند، بنابراین مبادا این فرصت را ضایع کنید که در صورت کوتاهی خداوند از همه ما سوال خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه فضای مجازی هم منافع دارد و هم مضراتی دارد گفت: باید با استفاده از فرصت‌ها مفاهیم اسلامی ترویج شود، برای حضور در فضای مجازی، تمرکز در تصمیم گیری و جدیت در اجرا و هماهنگی و پرهیز از موازی کاری ضرورت دارد ضمن اینکه اگر نیروهای مومن و دلسوز فعالیت در فضای مجازی را رها کنند ضربه خواهیم خورد.
حجت الاسلام آل هاشم فضای مجازی را ابزاری برای مقابله با دشمن خواند و افزود: اگر برای این فضا برنامه نداشته باشیم و فرصت‌های آن مورد توجه قرار نگیرد، قتلگاه جوانان ما می‌شود چراکه مدیریتش در دست دشمن است.
امام جمعه تبریز راه اندازی و تقویت پیام رسان‌های داخلی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در پیام رسان خارجی هم با حضور درست می‌توان موثر و جریان ساز بود چراکه ورود هوشمندانه به شبکه‌های اجتماعی بین المللی بسیار مهم است.
حجت الاسلام  آل هاشم اهداف دشمن از مدیریت فضای مجازی را تغییر در فکر و شیوه‌های اقدام ماست خاطر نشان کرد: استکبار فقط به نشان دادن شمشیر اکتفا نمی‌کند بلکه به شیوه‌های مختلف متوسل می‌شود تا ضربات خود را بزند که باید هوشمندانه اقدام کرد.
وی با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ سینمایی و مجازی و غیره با سیاست‌های آمریکا همراهی دارند گفت: گسترش ناتوی فرهنگی و هجمه فرهنگی به عمق کشور هدف جدی دشمنان است چراکه همواره لشکری از امکانات فرهنگی و رسانه‌ای و... در مشت آنها بوده و در بسیاری از کشورها نتیجه گرفته است.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه دشمن به صورت مشخص در ایران به دنبال تغییر افکار است، گفت: می‌خواهد کشور، مردم و جوانان را به آینده کشور نا امید کند.
وی با تاکید بر اینکه نباید فضای مجازی را فقط تهدید انگاری کنیم و باید از فرصت‌های آن هم استفاده کنیم ابراز داشت: ظرفیت بی‌نظیر فضای مجازی برای ترویج فرهنگ و معارف اسلامی و تقویت انقلاب باید مورد استفاده قرار گیرد.
امام جمعه تبریز با انتقاد از اینکه فضای مجازی به بستر نشر افکار باطل تبدیل شده است اضافه کرد: باید با حضور فعالانه، درمقابل افکار باطل، برنامه جدی داشته باشیم و مانع تهاجم شبهه افکنانه به تفکر شیعی و دینی شده و پاسخ‌های مستدل برای این موضوعات ارائه شود تا انشالله نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنیم.
حجت الاسلام آل هاشم در پایان با تاکید بر اینکه روحیه انقلابی فکر کردن و روحیه انقلابی عمل کردن را باید در خودمان تقویت کنیم، معیارهای انقلابی بودن و انقلابی ماندن را برشمرد و گفت: باید مانع تحریف خط امام شد، از اشرافی‌گری اجتناب کرده و تقید به تکالیف شرعی و خدمت خالصانه به این مردم، عدالتخواهی و دفاع از مظلومان عالم و ایستادگی در برابر کفر را سرلوحه اقدامات خود قرار دهیم.
وی افزود: انقلابی باید مرز بندی شفاف با دشمنان دین و انقلاب داشته باشد، دفاع از اقتدار و امنیت ملی، اعتماد به مردم، صداقت و وفاداری، شجاعت در اقدام و آمادگی برای ایثار و مبارزه واقعی با فقر، فساد و تبعیض هم مورد پیگیری جریان انقلابی قرار گیرد و پرچمدار این موضوعات باشد.
محسن محمدزاده، مسئول دفتر سازمان فضای مجازی سراج آذربایجان شرقی هم در این جلسه، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این سازمان دراستان، گفت: نهضت سواد فضای مجازی در استان راه اندازی می‌شود.

 

ارسال نظرات