یادواره شهدا با عنوان آبروی کوچه ها، افتخار محله ها با محوریت شهید حمزه فروتن درپایگاه مقاومت بسیج فتح المبین حوزه کربلای شهری در روستای اجیرلو شهرستان پارس آباد برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۶۴۳۰
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل؛ در این برنامه مراسم معنوی سرهنگ حسن نوری فرمانده سپاه ناحیه شهرستان پارس آباد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم گفت: شهدا و ایثارگران حافظان نظام اسلامی و امنیت و آرامش کشور هستند. همه باید قدر دان از خودگذشتگی ها و جانفشانی های آنان را درشرایط سخت اوایل انقلاب که از همه دار و ندار خود برای دفاع از این آب و خاک گذشتند و امنیت و آرامش کنونی را یرای ما به ارمغان آوردند بدانیم.
وی افزود: عزت و افتخار فعلی نظام جمهوری اسلامی ایران را مدیون خون پاک شهدا است.
فرمانده سپاه ناحیه پارس آباد اظهارکرد: وظیفه هر ایرانی است که با بازدید از مزار مطهر شهدا و دیدار با خانواده معظم آنان، یاد و خاطره شجاعت و جوانمردی، غیرت و بزرگی شهدا را زنده نگه دارند.
وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری، در خصوص اینکه زنده نگهداشتن یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست، گفت: بازدید از خانواده معظم شهدا، یادآوری می کند که آرامش امروز ما که موجب پیشرفت شده، به دلیل این است، که شهدا عالی ترین سرمایه موجودی خود را به ملت و کشور تقدیم کردند.
وی با بیان اینکه نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم نقش بسیار مهمی در پیروزی کشورمان در دوران جنگ تحمیلی و سایر موفقیت های کشور در دوران پس از جنگ داشت افزود: دشمنان تحمل مشاهده پیشرفت انقلاب اسلامی را از نظر علمی و معنوی ندارد و از راه های مختلف می کوشند تا یاد شهدا از جامعه اسلامی زدوده شود اما مردم ما با بصیرت و آگاهی خود این نقشه ها را باطل می کنند.
سرهنگ نوری افزود : این طرح برای ایجاد ارتباط بیشتر با خانواده شهدا و با دعوت از مردم به درب منزل شهدا صورت می گیرد.
تجلیل از خانواده معظم شهدا، مرثیه خوانی ومداحی ، خاطره گویی پدر ، برادرو فرزند شهید والامقام حمزه فروتن از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

ارسال نظرات