خبرهای داغ:
سیاست آمیخته با جنجال حکم می کند‌ که کاربران و مخاطبان را به اصطلاح به دنبال نخود سیاه بفرستند و از این رو سوژه‌های فیک و جعلی تولید می شود که قطعا مزیتی که دارند مردم را از مسائل اصلی کشور دور می سازند. جشنواره فیلم فجر که هر ساله حاشیه‌های سینمایی فراوانی مربوط به بازیگران و عوامل پشت صحنه دارد اینبار با افتتاحیه پرحاشیه‌ای از نوع زنانه‌اش روبرو شد.
کد خبر: ۹۱۰۶۴۵۸
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،حاشیه سازی این روزها به تاکتیکی برای فرار از پاسخگویی تبدیل شده است. در این میان متاسفانه زنان نیز ابزاری متداول برای حاشیه‌سازی تبدیل شده‌اند. از ورود دختران به ورزشگاه‌ها گرفته تا تک خوانی زنان این روزها حواشی مربوط به بانوان زیاد است. سیاست آمیخته با جنجال حکم می کند‌ که کاربران و مخاطبان را به اصطلاح به دنبال نخود سیاه بفرستند و از این رو سوژه‌های فیک و جعلی تولید می شود که قطعا مزیتی که دارند مردم را از مسائل اصلی کشور دور می سازند. جشنواره فیلم فجر که هر ساله حاشیه‌های سینمایی فراوانی مربوط به بازیگران و عوامل پشت صحنه دارد اینبار با افتتاحیه پرحاشیه‌ای از نوع زنانه‌اش روبرو شد. تک خوانی زنان که البته روابط عمومی این جشنواره به طور کاملا قابل تاملی آنرا همخوانی نامید از جمله حواشی این جشنواره بود. از سوی دیگر «فاطمه معتمد آریا» که اصرار دارد وی را سیمین بنامند و ازجمله بازیگرانی است که سعی می کند دخل و تصرفی هم در فضای سیاسی داشته باشد و خود را به نوعی اپوزیسیون جا بزند درحالی که در بستر سینما و خصوصا تلویزیون انقلاب رشد یافته است، سخنانی جالب توجه ایراد کرد.
اما از بطن و جزئیات این حواشی که بگذریم به خود حاشیه می‌رسیم. درواقع به نوعی شاهد خلق حاشیه‌سازی برای حاشیه‌سازی در افتتاحیه جشنواره فجر بودیم. آنچه مشخص بوده و هست این است که قطعا تک خوانی زنان جنجال ساز خواهد شد و آنچه از این بازیگر زن در دهه گذشته سراغ داریم حرف‌های غیرمتعارف آمیخته با نوعی اپوزیسیون‌نمایی غیرقابل باور است. اینکه این فرد برای سخنرانی افتتاحیه با توجه به سابقه‌اش انتخاب می شود و از وی تقدیر به عمل می‌آید و وی بر خلاف تقدیری که از او شد علیه مسئولان سخنرانی می‌کند، چیزی جز تاکتیک حاشیه سازی برای حاشیه سازی نیست.</strong>
هرچند که روابط عمومی جشنواره فجر سعی دارد القا کند که این موضوع تک خوانی نبوده است و مطرح می کند که « حاضران در سالن برنامه را با صدای همخوان ها شنیده و مشاهده کردند اما ظاهرا خروجی صدای پخش زنده تلویزیونی تنها از طریق یک میکروفون بوده و صدای هم خوان ها ضعیف شنیده شده است‌.» اما آنان که اهل هنر هستند به خوبی میان این دو را تشخیص می دهند و می دانند که آنچیزی که در افتتاحیه جشنواره دیده شد، تک خوان با صدای ملودی یعنی همراهی گروه با خواننده بود. به هر لحاظ اینکه این جشنواره که اهل هنر و فرهنگ در آن حضور دارند با این نوع استدلال سعی دارد مخاطب خود را به موضوع دیگری سوق دهد قابل توجه است. اما با حاشیه‌ای که راه اندازی شده است قطعا در حال حاضر عده‌ای درحال بگو و مگو هستند و بازار مناظرات بین کاربران در فضای مجازی داغ است.
به هر جهت، حاشیه سازی در فضای فرهنگی سیاسی جامعه که این روزها بسیار در هم تنیده و پیچیده شده است، با این حاشیه زنانه جشنواره فیلم فجر داغ تر شد. هرچند با همه این حاشیه‌ها و جنجال‌ها قطعا مردم در بلند مدت به مطالبه اصلی خود رجوع می کنند و مسئولان نیز باید به آنها درباره این مطالباتشان پاسخ درست و درمان بدهند.
انتهای پیام/طنین یاس - امیر حمزه نژاد:

ارسال نظرات