خبرهای داغ:
هم کلامی با خانواده شهید انقلاب از بیرجند:

شهادت علی اعتقادات ما را محکم تر و اراده ما را در راه انقلاب بیشتر کرد

خواهر شهید علی سندروس گفت: شهادت برادرم تاثیر زیادی برما داشت و اگرچه همه افراد خانواده ما از کوچک و بزرگ در این راه بودیم اما با شهادت علی اعتقادات ما بیشتر و محکم تر شد و تلاش کردیم تا بیش از پیش در این راه بمانیم.
کد خبر: ۹۱۰۶۴۸۳
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرنگار بسیج از خراسان جنوبی، شهید علی سندروس در سال 1343 مصادف با ماه رمضان سال 1385 هجری قمری درخانواده ای متدین و مذهبی در بیرجند چشم به جهان گشود تحصیلاتش را در دبستانی در محله خیرآباد بیرجند که اکنون به نام خود شهید نامگذاری شده آغاز و دوران راهنمایی را درمدرسه فرزان به تحصیل ادامه داد و سال اول متوسطه را در دبیرستان دکترعلی شریعتی که اکنون  به آیت الله تهامی تغییر نام داده گذراند.

نرگس حسین نژاد مادر شهید علی سندروس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: علی بسیار بچه متین، باوفا و حرف گوش کن بود و به نماز اول وقت، روزه و انجام تکالیف دینی اش خیلی اهمیت می داد به طوری که از سال اول راهنمایی هرگز نمازش ترک نشد و تمام ماه رمضان آن سال را روزه گرفت.

 وی ادامه داد: با وجود اینکه علی سومین فرزند خانواده بود و خواهر و برادر بزرگتر از خودش داشت اما رفتار و برخورد او با خانواده به نحوی بود که برای همه ما الگو بود و همه را راهنمایی می کرد  البته رفتار و منش علی حتی در بازی با بچه های محل و مدرسه نیز زبان زد بقیه بود.

شهادت علی اعتقادات ما را محکم تر و بیشتر کرد/ شهید علی سندروس، اولین شهید انقلاب در بیرجند

مادر شهید سندروس با بیان اینکه علی شاگرد ممتاز مدرسه بود بیان کرد: علی در شرکت مراسم مذهبی و مسجد بسیار فعال بود به طوری که در اکثر راهپیمایی ها و تظاهرات به همراه برادر بزرگش شرکت می کرد.

مریم سندروس خواهر شهید با بیان اینکه علی هم بازی دوران کودکی ام بود گفت: من دوسال از علی بزرگتر بودم اما رابطه ما با هم بسیارصمیمی بود باهم توپ بازی می کردیم، مشق می نوشتیم و بیشتراوقات را در خانه و بازی با هم می گذراندیم.

وی با بیان اینکه علی بسیار خوش اخلاق، متین بود و حتی رفتار او از من که دختر خانواده بودم بسیار دلسوزانه تر و همکاری او با افراد خانواده بیشتر بود ادامه داد: منزل ما آن زمان در محله خیرآباد بیرجند بود و علی برای شرکت در نماز جماعت و مراسم هیئت به مسجد صاحب الزمانی می رفت و مرتب در تماکم مراسم شرکت می کرد.

خواهر شهید سندروس با بیان اینکه علی از رژیم شاه بسیارمتنفربود بیان کرد: درروزهای ابتدایی انقلاب در سال 57 علی به همراه برادر بزرگم در راهپیمایی ها و تظاهرات شرکت می کرد و برادر بزرگم شعار می نوشت اما علی که کوچکتر بود اعلامیه های امام را پخش می کرد.

مریم سندروس دربیان خاطره ای ازشهید گفت: شب قبل ازشهادت علی به اتاقش رفتم خواب بود و در خواب از این پهلو به آن پهلو می شد مادرم را صدا زدم ،علی را بیدار کرد گفت چی شده چرا بیدارم کردید داشتم خواب خوبی می دیدم.

خواهر شهید ادامه داد: علی صبح روزشهادتش غسل کرد و بعد از خوردن صبحانه با ما  برادر کوچکترم را بغل کرد و به پدرم گفت شما مواظب بقیه بچه ها باشد و همه برای شرکت درراهپیمایی از منزل خارج شدیم.

وی اظهار داشت: شب قبل از راهپمایی یکی از بستگان ما که درارتش بود به منزل ما آمد و گفت خواهشا فردا در تظاهرات شرکت نکنید چون تیراندازی هست اما خانواده ما راه خود را پیدا کرده بود و فردا همه ما در راهپیمایی شرکت کردیم.

مریم سندروس بیان کرد: صبح روز هفتم بهمن ماه سال 57  تظاهرات در بیرجند از مقابل ژاندارمری  به سمت میدان شهدا آغاز شد و مردم کوبنده برعلیه رژیم شاهنشاهی شعارمی داد وعلی و برادر بزرگم به همراه دیگر جوانان  مقابل ژاندارمری محکم پا برزمین می کوبیدند و بلند شعار می داد و ناگهان تیراندازی شروع شد.

وی ادامه داد: با شروع تیراندازی مردم به هرسویی پراکنده شد و ما همدیگر را گم کردیم  وهمراه بقیه مردم به دنبال روحانیون به مسجد آیتی رفتیم درمسجد امام جماعت اعلام کرد که چند نفر از جوانان ما مجروح شدند و فکر کردم برادر بزرگم هست اما وقتی به منزل آمدم برادربزرگم سر کوچه  ایستاده بود و گریه می کرد متوجه شدم که علی به شهادت رسیده است.

وی با بیان اینکه علی بسیارامام (ره) را دوست داشت وعلاقمند بود تا امام را از نزدیک ببیند  گفت: اما به آرزویش نرسید و پنج روز قبل از ورود امام به میهن شهید شد در روز 12 بهمن که امام به کشور آمد از آنجا که برای ورود ایشان همه خوشحال بودیم وآماده دیدن تصویر ایشان از سیمای جمهوری اسلامی بودیم اشک غم و شادی از دیگانمان سرازیر بود با خود گفتم علی جان اگرچه تو نتوانستی امام را ببینی اما ما به نیابت از توایشان را دیدیم و تو نیز با شهادت ندای رهبرت را لبیک گفتی ومایه افتخارما شدی.

 خواهر شهید با بیان اینکه شهادت برادرم تاثیر زیادی برما داشت افزود: اگرچه همه افراد خانواده ما از کوچک و بزرگ  در این راه بودیم اما با شهادت علی اعتقادات ما و شتر شد و تلاش کردیم تا بیش از پیش در این راه بمانیم.

مریم سندروس  با بیان اینکه از مسئولین تقاضا دارم تا بیشتر مردم و به خصوص نسل جوان را با انقلاب و دستاوردهای آن آشنا کنند و در این زمینه آگاهی بیشتری صورت بگیرد ادامه داد: از جوانان مملکتم انتظار دارم تا راه شهدا را ادامه دهند و نگذارند که خون شهدا پایمال شود چرا که راه شهدا راه پیامبر(ص) و ائمه اطهار (ع) و صالحان است و با پیروی از آنها می توان به بزرگواران وصل شد.

 

 انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها