خبرهای داغ:
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خبر داد
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه پاسداشت 40 سالگی انقلاب اسلامی، هم نیاز به «آئین» و هم نیاز به «تبیین» دارد گفت: اساس همین نگاه تبیینی، بیش از 600 نشست و همایش در سراسر کشور تدارک دیده شده که برخی انجام شده و برخی دیگر نیز برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۰۶۵۶۶
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج  از قم، نصرت الله لطفی که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بیت امام راحل سخن می‌گفت: اظهار کرد: با همه احترامی که باید به بیت حضرت امام (ره) در خُمین گذاشت، اما نباید از یاد بُرد که شروع انقلاب اسلامی از بیت حضرت روح الله (ره) در قم بود؛ ضمن آن که حضرت روح الله (ره) از همین بیت دستگیر و تبعید شدند و پس از بازگشت به وطن و اقامت چند روزه در تهران، باز هم به قم مشرف شدند و در این بیت استقرار یافتند.

وی ادامه داد: امروزه مشاهده می‌شود که این بیت مقدّس، همچنان مورد توجه زائران و گردشگران است و سفر آنان به قم با بازدید و زیارت بیت حضرت امام (ره) معنا پیدا می‌کند؛ ضمن آن که بار‌ها دیده شده که آنان در زمان حضور در این مکان مقدّس، حتی اندکی از خاک باغچه و یا برگی از درختان باغچه بیت را با خود و برای تبرّک به همراه می‌برند چراکه اعتقاد دارند احیای اسلام ناب توسط حضرت روح الله (ره) از همین جا آغاز شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه همزمانی دهه فجر سال جاری با ایام فاطمیه سبب شده تا امسال را «فجر فاطمی» بدانیم بیان کرد: ستاد بزرگداشت این ایام، هر روز ایام دهه فجر را با سه کلیدواژه از بیانات رهبر معظم انقلاب نامگذاری کرده است که بر این اساس، روز دوازدهم بهمن ماه به عنوان «انقلاب اسلامی، ۴۰ سال مکتب فکری امام (ره)، نُصرت الهی و ولایت مداری» نامگذاری شده است؛ چراکه ۴۰ سال است که انقلاب اسلامی با محوریت حضرت امام (ره) در جریان است؛ ضمن آن که در این مدت، انواع توطئه‌ها از سوی دشمنان علیه این نظام برنامه ریزی شده که هر کدام از این توطئه‌ها برای سقوط یک حکومت کافی بوده است. پس تردیدی نمی‌ماند که مدد و یاری الهی بوده که این انقلاب تا این جا ادامه پیدا کرده است و البته نباید فراموش کرد که رمز موفقیت انقلاب هم، حرکت مردم در خط ولایت بوده، هست و خواهد بود.

وی اضافه کرد: ستاد بزرگداشت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی بر این اساس که دشمنان به دنبال القای همزمان ناکارآمدی نظام اسلامی و همچنین ناامید کردن مردم نسبت به آینده بوده و هستند تصمیم گرفت تا شعار محوری این بزرگداشت را «افتخار به گذشته، امید به آینده» قرار دهد.

لطفی همچنین یادآور شد: بزرگداشت‌های چهل سالگی انقلاب اسلامی به دهه فجر امسال محدود نمی‌شود بلکه این مراسم‌ها پس از ۲۲ بهمن ماه نیز تا ۱۲ فرودین ماه سال ۱۳۹۸ به عنوان روز جمهوری اسلامی و چهلمین سالگرد تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ادامه خواهد یافت.

وی همچنین چهل سالگی انقلاب اسلامی را از سه منظر مهم خواند و عنوان کرد: دیدگاه نخست این است که چهل سالگی، سنّ رشدیافتگی، تکامل و بلوغ است و البته دیدگاه دوم هم آن است که ۴۰ سالگی، زمان مناسبی برای بازخوانی انقلاب است و باید از این فرصت استفاده کرد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اضافه کرد: شاید دیدگاه سوم حتی مهم‌تر از دو دیدگاه دیگر باشد و آن، اینکه بزرگداشت چهل سالگی برای ما از این جهت مهم است که دشمنان به صراحت عنوان کرده بودند که انقلاب اسلامی، چهل سالگی خود را نخواهد دید که البته باز هم خیال خامشان تعبیر نشد.

لطفی در عین حال تأکید کرد: نبرد ملت انقلابی ایران با طاغوت اعظم یعنی آمریکای جنایتکار تحت رهبری مقام معظم رهبری ادامه خواهد داشت و مردم عزتمند ما از این پیچ تاریخی هم عبور خواهند کرد.

وی گفت: پاسداشت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، هم نیاز به «آئین» و هم نیاز به «تبیین» دارد که برگزاری جشن‌های متعدد و متنوع و همچنین برگزاری نشست‌های تبیینی برای تشریح کارآمدی‌های چهل سال گذشته از آن جمله است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: بر اساس همین نگاه تبیینی، بیش از ۶۰۰ نشست و همایش در سراسر کشور تدارک دیده شده که برخی انجام شده و برخی دیگر نیز برگزار خواهد شد. همچنین نمایشگاه‌های مختلف دستاورد‌های انقلاب اسلامی از دوازدهم بهمن ماه در سراسر کشور افتتاح می‌شود که افتتاح این نمایشگاه در قم نیز روز یکشنبه چهاردهم بهمن ماه و از ساعت هشت و سی دقیقه صبح در محل مصلای قدس خواهد بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها