توسط سازمان بسیج‌جامعه‌‌پزشکی‌استان‌اصفهان برگزار شد:
کنفرانس علمی پدافند غیرعامل با موضوع مدیریت اورژانس در حوادث پرتوی توسط سازمان بسیج‌جامعه‌‌پزشکی‌استان‌اصفهان با همکاری دبیرخانه پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۶۵۸۴
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی کشور خبرگزاری بسیج، کنفرانس علمی پدافند غیرعامل با موضوع مدیریت اورژانس در حوادث پرتوی توسط سازمان بسیج‌جامعه‌‌پزشکی‌استان‌اصفهان با همکاری دبیرخانه پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان؛ با حضور و سخنرانی ۸ نفر از اساتید و اعضای گروه مطالعاتی پیامدهای پزشکی حوادث هسته ای و بیش از ۳۵۰ نفر شرکت کننده شامل پزشکان عمومی و متخصص و‌ پیراپزشکان در تالار لقمان برگزار شد.


به گزارش مدیر آموزش و پژوهش سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان، در این کنفرانس ، نتایج تحقیقات اعضای گروه مطالعاتی بسیح جامعه پزشکی در خصوص مراقبت های پزشکی در حوادث پرتوی ارائه گردید.


چرخه سوخت هسته ای، فیزیک پرتوها، تریاژ و ترنسپورت مصدومین، سندرم پرتوگیری حاد، مراقبت های اولیه مصدومین در اورژانس بیمارستانی، انواع الودگی و نحوه الودگی زدایی در پانل اول با عنوان پاسخ به حوادث هسته ای ارائه گردید.

در پانل دوم با عنوان پاسخ درمانی به الودگی با هیدروفلوئوریک اسید؛ اساتید به بیان عوارض پوستی، ریوی، قلبی و چشمی الودگی با HF پرداختند.


دکتر داوری افزود: در این کنفرانس، مدیران و معاونان دانشگاه علوم پزشکی، روسای بیمارستان ها، مدیران شبکه های بهداشت، رابطان پدافند غیرعامل و نیز شرکت کنندگانی از سازمان های مختلف همچون هلال احمر و آتش نشانی نیز حضور داشتند.

ارسال نظرات