فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: مردم عزیز کوی امام علی(ع) شهید پرورترین مردم استان هستند و از روحیه انقلابی بالایی برخوردار می باشند و در صحنه های مختلف انقلاب وفاداری خود به نظام اسلامی را نشان داده اند و اینجاست که می طلبد یک عزم استانی برای آبادسازی این منطقه و سایر مناطق حاشیه نشین شکل گیرد.
کد خبر: ۹۱۰۶۶۸۳
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در آغاز اجرای طرح های محرومیت زدایی استان مرکزی گفت: در بحث خدمت رسانی بهتر به مردم سپاه روح الله استان مرکزی در سه قرارگاه پیشرفت و آبادانی،جواد الائمه، محرومیت زدایی مشغول اقدامات موثری در این زمینه هست.

وی افزود: قرارگاه پیشرفت و آبادانی که هدف گذاری آن به صورت کلان و متمرکز برای آن در نظر گرفته شده است با تکیه بر کلام حضرت آقا و دستور فرمانده محترم کل سپاه باید بیش از هزار دهستان اقدامات محرومیت زدایی انجام شود که بخشی از این مناطق هم به استان مرکزی اختصاص پیدا کرده است و سه منطقه محروم دهستان دهچال در خنداب،چارچشمه در خمین و دهستان مالمیر شازند جزء این مناطق هستند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار داشت: مطالاعات جامعی در این قرارگاه طی یک سال برای شناسایی نقاط و نیازمندی های مردم انجام شده است که در بخش های عمرانی با هدف اشتغال،بخش آموزش و تربیت با هدف ایجاد شغل،بهداشت و سلامت،فرهنگی و اجتماعی ورود پیدا کرده ایم.

وی افزود: در فعالیت های انجام شده سعی کرده ایم مردم را اصل قرار دهیم و روحیه مطالبه گری آنها را فعال کردیم و کلیه اقداماتی که در حال انجام هستند تا به نتیجه مطلوب رسیدن ادامه پیدا خواهند کرد و از سال آینده دو دهستان به آن سه نقطه محروم اضافه خواهند شد.

سردار پاسدار کریمی ادامه داد: در قرارگاه جواد الائمه با هدف گذاری مناطق حاشیه نشین شهری به فلسفه مبارزه جدی با مواد مخدر و آسیب های اجتماعی ورود کردیم که پس از مطالعات گسترده به این نتیجه رسیدیم که مصرف مواد مخدر شامل پیش مقدماتی چون بیکاری،فقر فرهنگی و اقتصادی،عدم آگاهی و مسائل فرهنگی را می باشد که در حل این معضلات از معتمدین محله ها استفاده کردیم.

وی افزود: اقدامات مهم فرهنگی و ورزشی از جمله ایجاد 56 سوله صالحین با متراژ 800 متر برای هر سوله،و ایجاد مناطق ورزشی در محله ها برای مبارزه با مسائل فرهنگی و آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین انجام شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان داشت: در قرارگاه محرومیت زدایی که عمدتا کار و فعالیت آنها متمرکز نیست و در گوشه به گوشه استان فعالیت می کنند پیوست های فرهنگی،اجتماعی و اشتغال جوانان دنبال می شود که به طور مثال 28 هزار نفر آموزش دیده شده اند و تقریبا 3 هزار شغل ایجاد شده است و یا 56 میلیارد تومان تسهیلات که همه آنها از آورده های مردمی می باشند پرداخت شده است.

وی تأکید کرد: محرومیت زدایی های سپاه روح الله عمدتا متکی به درخواست ها و نیازمندی های مردمی استوار است و نمونه موثر آن در این اخیر روستای اسماعیل آباد کوچک لو در 40 کیلومتری جاده تهران می باشد که با همیاری امیر موسوی فرمانده محترم ارتش که از روحیه بسیجی و جهادی بالایی برخوردار هستند اقدامات خوبی انجام شده است.

سردار پاسدار کریمی در همین خصوص تصریح کرد: از سال گذشته 300 پروژه داشتیم که 60 درصد آن با حضور 100 درصدی مردم انجام شده است و آنچیزی که هم اکنون انتظار داریم همراهی دستگاه ها و مسئولین است که با توجه به پای کار بودن مردم باید دستگاه ها هم پای کار بیایند تا بتوانیم چهره محله ها را زیبا تر کنیم و مناطق را در شأن نظام اسلامی و مردم انقلابی آباد سازیم.

وی افزود: مردم عزیز کوی امام علی(ع) شهید پرورترین مردم استان هستند و از روحیه انقلابی بالایی برخوردار می باشند و در صحنه های مختلف انقلاب وفاداری خود به نظام اسلامی را نشان داده اند و اینجاست که می طلبد یک عزم استانی برای آبادسازی این منطقه و سایر مناطق حاشیه نشین شکل گیرد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: اگر مردم اراده و عزم مسئولین را برای خدمت ببینند باقی کار را خودشان انجام می دهند که ما مسئولین از ظرفیت بی نظیر مردم کوی امام علی(ع) باید به درستی بهره مندی کنیم چون انقلاب متعلق به همین مستضعفین و مردم انقلابی است.

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش های مختلفی در حال فعالیت است و امروز به لطف خدا و رزمندگان بسیجی به جرأت می توان گفت هیچ کار بزرگی نیست که سپاه و قرارگاه خاتم الأنبیاء توانایی انجام آن را نداشته باشند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تصریح کرد: امروز در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی یک هدیه با عنوان افتتاح 40 هزار پروژه محرومیت زدایی به مردم داده شد که توسط سردارجعفری با رمز یا فاطمه زهرا(س) این عملیات خدمت رسانی آغاز شد و انتظار است که طی شش ماه آینده نتیجه مطلوب و مناسبی کسب کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همچنین 985 پروژه در سطح استان مرکزی در طی این شش ماه انجام می شوند که در تمام بخش های عمرانی،اقتصادی،فرهنگی،آموزشی،بهداشتی و... اقدامات خوبی در حال انجام است و یکی از نمونه های آن پارک ترنم کوی امام علی(ع) می باشد که امید داریم ساخت مسجد و سوله ورزشی با سرعت بیشتری انجام شوند.

ارسال نظرات