خبرهای داغ:
اولین سالگرد مدافع حرم، سردار شهید حاج جاسم حمید در مسجد حضرت علی ابن ابی‌طالب اهواز برگزار شد
کد خبر: ۹۱۰۶۸۱۶
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، اولین سالگرد مدافع حرم، سردار شهید حاج جاسم حمید(عبادی) در مسجد حضرت علی ابن ابی‌طالب(ع) کوی ملت اهواز برگزار شد.

ارزش شهدای مدافع حرم به اندازه شهدای کربلا است

سردار هادی مقدسی، یکی از فرماندهان محور مقاومت با اشاره به فرا رسیدن چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: پیروزی انقلاب باعث شد که غرب و استکبار جهانی در برابر جمهوری اسلامی ایران بایستند و حتی پس از مدت کوتاهی برای از بین بردن این نهال نوپا، تجزیه‌طلبی‌ها و کودتاهایی انجام دادند که به نتیجه نرسید.

وی افزود: بعد از تمام این ناکامی‌ها، جنگ تحمیلی را به ما تحمیل کردند؛ تمام دنیا به استثناء چند کشور در برابر جمهوری اسلامی از صدام حمایت کردند اما ما در این جنگ مظلومانه توانستیم با بسیج مردم و مقاومت عظیمشان، علی‌رغم به شهادت رسیدن جوانان دلیرمان به پیروزی دست پیدا کنیم؛ نمونه این جوانان هم شهید جاسم حمید بود که در آن زمان در گردان امیرالمومنین جهاد می‌کرد.

مقدسی بیان کرد: تمام شهدای مدافع حرم و حاج جاسم‌هایی که برای حفظ حرم‌های اهل‌البیت رفتند، در واقع در مسیر اعتقاداتشان بود که جان دادند.

وی افزود: اگر این شهدا نمی‌رفتند امنیت ملی ما به خطر می‌افتاد و دشمن به مرزها می‌رسید. این شهدای بسیار عزیز مدافع حرم، ارزششان به اندازه شهدای کربلا است و این افتخاری است که در دفاع از حرم‌های شریف نصیب جمهوری اسلامی ایران شده است.

شهید جاسم حمید از دلاوران منطقه حصیرآباد بود

در ادامه این مراس حجت الاسلام سعدی از هم رزمان شهید حمید در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: شهید در حجله خون می‌نشیند و چهره با خون گلو رنگین می‌کند و سرافراز به دیدار خدا می‌رود؛ قطرات خون شهدا شهادت می‌دهند به اینکه این شهیدان در طول عمر به دنبال چه ارزش‌هایی بوده‌اند.

 

وی افزود: شناخت شهدا باید بعد از شهادتشان نیز ادامه داشته باشد؛ شهید جاسم حمید از دلاوران منطقه حصیرآباد بود؛ منطقه‌ای که شهدای محوری و تاثیرگذاری تقدیم کرد، اشخاصی که سرافرازانه از میان مشکلات بیرون می‌آمدند و راهشان را ادامه می‌دادند.

سعدی بیان کرد: همه عشایر عرب و مردم خوزستان باید به این شهدا و بالاخص این شهید افتخار و اقتدا کنند، کسانی که ارزش‌های درخشانی فراتر از نژاد و قوم و قبیله داشتند.

وی با اشاره به اینکه امام راحل از هر قید و بندی گسسته بود، افزود: باید مانند امام شهدا بود ، امام راحل که با یک کلام، شرق و غرب عالم را مسحور خود کرد در بند لهجه و زبان و اسیر مرزهای جغرافیایی نبود و بالاتر از تمام این حقایق حرکت می‌کرد، شهدا اینچنین الگویی داشتند.

 

سعدی در پایان با اشاره به آشنایی‎‌اش با شهید حمید در گردان امیرالمومنین، عنوان کرد: وقتی ایشان را در گردان دیدم متوجه شدم با اخلاق ملایم و تواضع، چراغ راه همه است؛ شاخصه اصلی این شهید بزرگوار از نظر من، کم‌حرفی و پرکاری ایشان بود؛ شهید جاسم حمید بسیار متواضع و در عین حال پرهمت بود، ایشان چهره‌ای داشتند که جز شنیدن حدیث و خیر و صلاح دیگران، چیز دیگری از آن انتظار نمی‌رفت.

وی افزود: باید شعله چراغی را که شهدا افروخته‌اند روشن نگه داریم و به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، در پایان نیز نوحه‌سرایی مداح اهل بیت و هم‌نوایی جمع با شعار لبیک یا حسین، فضا را دوچندان عطرافشان کرد و حسن ختام این مراسم، سلام بر حسینی بود که دل‌های مشتاق زیارت را از جایی هرچند دور از آن مضعج شریف، کرب و بلایی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها