حجت الاسلام کاظم صدیقی گفت :امروز بانوان ما در عرصه های علمی، پژوهشی، طبی و عرصه های مختلف معرفتی گاهی بر مردان ما پیشی می گیرند و این هنر انقلاب، هنر امام راحل و هنر رهبری پیامبر گونه مقام معظمر رهبری آمیخته با حکمت است.
کد خبر: ۹۱۰۶۸۷۳
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان ،امام جمعه موقت تهران در همایش خانواده های کارکنان سپاه انصارالمهدی (عج) که به مناسبت دهه فجر و به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان برگزار شد،اظهار داشت:در زمان طاغوت انواغ فقر، بی سوادی و اختلاف طبقاتی حکم فرما بود.

حجت الاسلام کاظم صدیقی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب حضور بانوان در صحنه های علمی ،فرهنگی و سیاسی بسیار کمرنگ بود ،تصریح کرد:در طول تاسیس دانشگاه ها هیچ مخترع و مبتکری وجود نداشت.

وی خاطر نشان کرد:گرچه برجام کلاهی بزرگ برسر مردم ایران بود ولی به برکت انقلاب اسلامی در صنعت هسته ای پیشرفت چشمگیری داشته ایم.

امام جمعه موقت تهران شهید مجید شهریاری را الگوی یک شهید بسیجی عنوان کرد و افزود: به پاس خون شهیدان توانستیم.

صدیقی به حرمت دینی ایجاد شده در بین بانون اشاره کرد و گفت:بانوان رشد معنوی یافته اند و گوی سبقت را برده اند.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) الگوی همه انسان هایی است که به ارزش انسانی می اندیشند و عطش آدم شدن دارند، گفت: برای بانوان، حضرت فاطمه(س) الگوی خاص است، به بانوان درس مادری، همسری، خانه داری، اقتصاد مقاومتی و درس همراهی با یک رزمنده همسر تا جبهه جنگ می دهد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: حجاب فاطمه (س) ، عفت فاطمه (س) ، نامحرم گریزی فاطمه (س)  آنچنان ابهتی دارد که در مشاهده ایشان مسئله جنسیت زنانگی به ذهن کسی نمی آمد؛ گویا جلال نبوت و عظمت رسالت را در چهره حضرت زهرا (س) تماشا می کردند.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به اینکه بدترین نفوذ،نفوذ فکری است ،بیان داشت:استقلال فکری،علمی و فرهنگی حرف اول را در جامعه می زند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه بعد از مقام ربوبیت، مقامی به درجه مقام مادری نمی رسد، گفت: مادر، جلوه ربوبیت، جلوه خلاقیت، جلوه صفات جمال خداست و مادر بالاترین جایگاه و مقام را دارد.

وی همچنین با بیان اینکه چادر از افتخارات زن های ایرانی است، مسئله بی حجابی را برای ایران و مسلمان تحمیل عنوان کرد و گفت: حجاب برای بانوی اسلامی صیانت و کرامت است، سنگر، دژ و نشانه استقلال فرهنگی و هویت دینی و اصالت ملی است، ما به حجاب بانوانمان افتخار می کنیم و از بی حجابی تحمیلی از عمق جان نفرت داریم و می گوییم ملت ایران همینطور که تا کنون امتحان خود را داده زیر بار بی حجابی و بد حجابی نخواهند رفت.

ارسال نظرات