خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی گفت: برندگان مسابقه اعمال صالح، کسانی هستند که برای خدا اعمال انجام می دهند، در غیر اینصورت همگی خسران می بینند، لذا روحانیت هیچ چاره ای ندارد جز اینکنه تفکر و فرهنگ غلط غیرخدایی کارکردن را اصلاح کند.
کد خبر: ۹۱۰۶۸۹۵
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷

به گزارش  سرویس  طلاب  و روحانیون خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی پیش از ظهر امروز در جمع فضلا و روحانیون در مدرسه صدر بازار اصفهان در ویژه برنامه فجر فاطمی، اظهار کرد: مسیر طلبگی دنباله روی روش انبیا و اولیا هست پس مستحکم ادامه بدهید.

وی بیان کرد: امروز روحانیت مظلوم است وشرایط بسیار خطیر است، لذا باید نکات و توصیه هایی را داشته باشم، حکما در حرکت یک بحثی دارند به این گونه که، یک نوع حرکت قطعیت و یک نوع حرکت توسطیه است.

کارشناس دینی با بیان اینکه در مورد اعمال عبادی نیزاین دو نوع حرکت وجود دارد، عنوان کرد: حرکت قطعیت در نماز و روزه همان ورود به نماز و انجام اعمال فیزیکی است ولی حرکت توسطیه بدین معنا است که این اعمال را برای چی و به چه منظور انجام داده ایم.

http://media.hawzahnews.com/Original/1397/11/13/IMG14185918.jpg

وی افزود: در حرکت آنچه اصل نامیده می شود، حرکت توسطیه است، در روایت آمده خداوند برای ارزیابی و ارزش گذاری و پاداش دادن این عمل به عمق حرکت یعنی همان حرکت توسطیه نگاه می کند که برای چه این عمل صورت گرفته است.

حجت الاسلام راشد یزدی تصریح کرد: همواره در انجام اعمال بر ما مومنین سفارش شده که نیت و در حقیقت باطن و حرکت توسطیه خود را خالص گردانیم، تا در مقام خداوند ارزش داشته باشد

وی ابراز کرد: بنابراین امروزه اگر روحانیت این حرکت توسطیه خود را در انجام اعمالش اصلاح نکند ضرر خواهد کرد، این برای ما افتخار است که در دورانی قرار گرفته ایم که انقلاب اسلامی به وقوع پیوسته، ولی شرایط برای قشر روحانیت و طلبه سخت است.

خطیب توانا یادآور شد: مومن، مسلم و طلبه ای که حرکت توسطیه و نیت اعمال خود را خالص نگرداند، خسر دنیا و آخرت می شود

وی توضیح داد: وضع دنیای روحانیت خاصه معیشتش طبق زمانه، پسندیده نیست و متاسفانه بد رفتاری ها و کج رفتاری های دولتمردان کشور به پای روحانیت نوشته می شود، چه بخواهیم و چه نخواهیم.

حجت الاسلام راشد یزدی خاطرنشان کرد: ثوابی که امروزه به روحانیت می دهند قطعا همچون ثواب انبیا خواهد بود، در روایت از رسول الله نقل شده خوشا بحال «غُربا» که یعنی کسانی که در زمانی با همه محرومیت ها کمر خود را برای تبلیغ اسلام می بندند و نه پیامبروامام خود را دیده اند» که این دقیقا همین روحانیت مدنظر در زمان حاضر است.

وی اذعان کرد: پاک کردن و اخلاص نیت ها در شرایط سخت زمانه یک ضرورت است، ما باید بدانیم که پیروز زمانه هستیم، اگر استقامت کنیم، متاسفانه قشرعظیمی از مردم حال حاضر بهترین روحانیت را روحانی تلقی می کنند که کاری به امور نداشته باشد و سر به دامن خود داشته و این فرهنگ و تفکر غلطی است.

کارشناس دینی بیان داشت: اخلاص مُهر تاییدی است که از سوی خداوند متعال بر اعمال انسان باید زده شود که موجب بالا کشیدن انسان و ارزشمندی می شود درغیر این صورت، اعمال هیچ ارزشی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه در روایت از معصومین آمده است، کسی که ظاهرش با باطنش فرق دارد و ظاهرش بهتر از باطنش باشد، بر طبق قرآن کریم «خَفَت مَوازینُه» است، گفت: ولی کسانی که نیت خدایی دارند هیچ موجی از بلایا به آنها اثر نمی گذارد.

حجت الاسلام راشد یزدی تصریح کرد: در سوره عنکبوت آمده، مثل کسانی که نیت اعمال آنها غیر از خدا هست، حتی اگر مسجد بسازند،چون تار عنکبوت ُسست است که از بین می رود و ضرری از این بالاتر نیست.

به گزارش حوزه نیوز، وی متذکر شد: برندگان مسابقه اعمال صالح، کسانی هستند که برای خدا اعمال انجام می دهند، در غیر اینصورت همگی خسران می بینند، لذا روحانیت هیچ چاره ای ندارد جز این که این تفکر و فرهنگ را در جامعه  اصلاح کند.

ارسال نظرات