حسین علوی گفت:به نظرم فتنه آینده، فتنه انتخاباتی خواهد بود، فتنه‌ها اساسا ریشه‌های انتخاباتی دارند، انتخاباتی که یکی از محصولات تمدنی غرب است که با ما ماهیت اسلامی وارد حوزه تمدنی خودمان کردیم اما در تطبیق آن به شیوه بومی چندان موفق نبودیم.
کد خبر: ۹۱۰۷۰۵۱
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، برنامه "جنگ تا جنگ" با موضوع(توطئه فرهنگی ۴۰ ساله دشمن علیه مردم ایران در ایجاد فتنه و آشوب) در ادامه با حضور دکترحسین علوی، مدیرعامل خبرگزاری بسیج و فعال فضای فرهنگی و رسانه ای روانه آنتن شبکه رادیوگفت‌وگو شد.

حسین علوی در مصاحبه با رادیوگفت‌وگو بیان کرد: وقتی مسئولی فرزندش در آنسوی دنیا زندگی می‌کند و در حوزه مسولیت آن فرد تغییراتی می‌بینید، باید اذعان کرد که در اینجا فرزند معلول است و علت پدر و مسئولی است که سبک زندگی‌اش تغییر پیدا کرده است. سبک زندگی که با تغییر نوع خانه و ماشین و درآمد همراه است. همچنین نگاه کنید فردی که وقتی به عنوان ورزیر انتخاب می‌شود و فهرست اموالش را طبق قانون اساسی به قوه قضائیه اعلام می‌کند، می‌گوید ۱۰۰۰میلیارد سرمایه دارم و وقتی از وزارت کنار می‌رود، این سرمایه تبدیل به ۳یا۴ هزار میلیارد می‌شود.

وی افزود: باید از این افراد پرسید شما در سیستمی که حقوق‌هایش مشخص است، چگونه به چنین سرمایه و ثروتی دست پیدا کردید؟ بالاخره حقوق یک کارمند عالیرتبه دولتی مشخص است باید دید چگونه چنین ثروتی جمع شده است؟! نخست باید این موضوع روشن شود که منبع سرمایه روشن شود و بعد از آن معلوم است فردی که با این ثروت وارد دنیای سرمایه‌داری می‌شود، سبک زندگی‌اش به شکلی خواهد بود که فرزندش در آن سوی دنیا زندگی خواهد کرد و خودش هم دو تابعیتی خواهد شد تا هر وقت نیاز بود بتواند به نقطه امنی برود.

مدیرعامل خبرگزاری بسیج ادامه داد: وقتی فرد مسئولی فرزندش را به آنسوی دنیا می‌فرستد، پس باید گفت کشور آنها اینجا نیست و کشور اصلی آنها جایی است که فرزندان را می‌فرستند. به قول مرد هزار چهره از نخست زندگی و فعالیت آنها در ایران اشتباه بوده، این نکته واقعیت مسئولانی است که در حال سرمایه‌گذاری در آنسوی مرزها هستند و به دنیای سرمایه‌گذاری دلبستگی بیشتری دارند. لذا مشکل از بالا به پایین است و نه از پایین به بالا. نخست باید علت را جویا شد و بعد معلول. فرزندانی مسئولانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، معلول پدر مسئول خود به شمار می‌آیند.

حسین علوی گفت: بنابراین تغییر باورهای برخی از مسئولان را باید در تغییر سبک زندگی آنها جست‌وجو کرد. به نظرم عده کمی از افرادی که زمانی با انقلاب همراه شدند، از همان ابتدا در حال نقش بازی کردن بودند، برای مثال به فردی مانند عبدالکریم سروش نگاه کنید، وی در برخی از کتاب‌هایش که حتی قبل از انقلاب یا سال‌‌های آغازین انقلاب مانند «دانش و ارزش» نوشته، به تئوریزه مساله لیبرالیسم در حوزه ارزش‌ها پرداخته و ارزش را جدا از دانش می‌داند. لذا سخن سروش از همان ابتدا لیبرالیسم بوده است. اگرچه آنزمان کسی متوجه نشده که سروش چه می‌گوید. ضمن اینکه وی در عرصه سیاست گارد انقلابی و حزب الهی داشته است.

وی افزود: لذا یک دسته از همراهان انقلاب افرادی در سبک و سیاق عبدالکریم سروش هستند، دسته دیگر در اثر سیر زمان و به دلیل تطور و تحول سبک زندگی در آنها به وجود آمده، شکل رفتارهایشان تغییر پیدا کرده است. فردی که از ابتدا با انقلاب همراه شده اما باورهای ایمانی‌اش باروهای صحیحی نبوده به مرور دچار تغییر و تحول شده است. به قول برخی شنا بلد بوده، اما استخر ندیده بوده است. برای همین دسته دوم به ظاهر همراهان انقلاب به این شکل هستند. فردی که در همراهی با انقلاب به پست و مقامی رسیده، وقتی در می‌یابد که با یک امضاء می‌تواند یک میلیارد تومان بگیرد؛ امضا طلایی که یک میلیارد تومان پول تو جیبی فرزندش به شمار می‌آید، بعد از آن امضا، آرام آرام خودش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل خبرگزاری بسیج در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو بیان کرد: به نظرم فتنه آینده، فتنه انتخاباتی خواهد بود، فتنه‌ها اساسا ریشه‌های انتخاباتی دارند، انتخاباتی که یکی از محصولات تمدنی غرب است که با ما ماهیت اسلامی وارد حوزه تمدنی خودمان کردیم و خواستیم تا در آن تغییراتی انجام دهیم که شاید چندان موفق نبودیم، اما از آنجا که نتوانستیم تکلیف خودمان را با انتخاباتی که از تمدن غرب آمده، همچنین با مدیا، مطبوعات و دموکراسی، روشن کنیم، اگرچه به شکل انقلابی جلو رفتیم اما تا حدی توانسیتم خواسته‌های خودمان را در این حوزه‌های وام گرفته از غرب روشن کنیم.

ارسال نظرات